از بین بردن درد طاقت فرسای میگرن با این گیاه

atoosamirzavandi
با استفاده از گیاه زنجبیل تمام درد میگرنی را از بین نمی برد ولی به کمتر و قابل تحمل کردن درد بسیار کمک می کند.

سردردهای میگرنی وقتی شروع می شوند فرد را تا چندین ساعت یا حتی چندین روز درگیر می کند و از کار و فعالیت روزانه باز می دارد. همیشه استفاده از داروهای شیمایی توسط پزشکان توصیه می شود اما گاهی روش های خانگی و دارم های گیاهی کارسازترند. در این مقاله باه تاثیر جادویی زنجبیل در درمان میگرن می پردازیم.

چای زنجبیل جهت درمان میگرن

پیش از آنکه در خصوص چگونگی اثربخش بودن چای زنجبیل در مبارزه با حمله میگرن به بحث بپردازیم، اجازه دهید به طور مختصر از مکانیسم این سردرد عروقی اطلاعاتی بدست آوریم. سردردهای میگرنی عمدتاً زمانی رخ می‌دهند که رگهای درون و اطراف مغز ملتهب شوند و یا زمانی که برخی عضلات واقع در فک و گردن حساس شوند. در اغلب موارد، التهاب رگهای خونی موجود در مغز دلیل پشت شروع این سردردهای ناشی از فشار افزایش یافته بر روی مغز می‌باشند. گاهی این عروق خونی تحت تورم ناشی از فعالیتهای پروستاگلاندین‌ها قرار می‌گیرند که این پروستاگلاندینها لیپیدهایی هستند که انبساط و انقباض بافتهای غضلانی صاف را تنظیم می‌سازند. در حال حاضر مطالعات و آزمایشهای مختلف انجام شده به وضوح نشان می‌دهند که آنزیمها و ترکیبات شیمیایی موجود در زنجبیل دارای توانایی جلوگیری از بیش فعالی این پروستاگلاندین‌ها بوده در نتیجه التهاب عروق را فرومی‌نشانند. این همچنین همان مکانیسمی است که از طریق آن زنجبیل و یا عصاره‌های زنجبیل با موفقیت درد و یا التهاب هریک از بافتها در هر ناحیه از بدن را متوقف می‌سازند. با این حال، به منظور آنکه چای زنجبیل بیشترین تأثیر خود را داشته باشد، بهتر است آن را در شروع حمله میگرن بنوشید. زنجبیل همچنین یک درمان خانگی بسیار مشهور جهت فرونشاندن حالت تهوع است. زنجبیل یک جایگزین بی ضرر بجای داروهای قوی و ناخوشایند برای زنان بارداری است که از تهوع صبحگاهی رنج می‌برند، [البته در این مورد اختلاف نظر وجود دارد، بنابراین بهتر است که پیش از اقدام به این کار در طول دوران بارداری با یک متخصص مشورت نمایید]. این بدان معنا است که نوشیدن چای زنجیبل در طول حملات میگرن همچنین از جنبه ثانویه آن (یعنی حالت تهوع) علاوه بر خود میگرن جلوگیری می‌کنید.

خواص زنجبیل

گیاه زنجبیل از سال ها قبل و در طب سنتی دارای کاربردهای درمانی متعدد از جمله رفع تهوع بوده است. مطالعه اخیر نشان داد که زنجبیل به کنترل واکنش های التهابی و درد کمک کرده و سردردهای میگرنی را بهبود می بخشد.

متخصصان توصیه می کنند با شروع علایم میگرن، در حدود یک سوم قاشق مرباخوری پودر زنجبیل (معادل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم) را در آب گرم ریخته و بنوشید. همچنین می توان از زنجبیل تازه در رژیم غذایی روزانه استفاده نمود. مصرف این گیاه تعداد دفعات و شدت حملات میگرن را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

آب زنجبیل برای میگرن:

اگر از سردردهای میگرنی رنج می برید، شواهدی وجود دارد که درمان های طبیعی از جمله زنجبیل میتواند درد را تسکین دهند. دلایل این امر مشخص نیست، اما تصور میشود که برخی از چربی های موجود در زنجبیل فرایندهایی را که باعث میگرن می شوند، متوقف می سازند.

بسیاری از مبتلایان به میگرن علائمی مانند حالت تهوع و ناراحتی معده دارند که هر دوی آنها با آب زنجبیل قابل درمان است. اگر با مصرف منظم دارو از شر میگرن خلاص نشده اید، زنجبیل را امتحان کنید. اگرچه رفع میگرن  بطور کامل با آب زنجبیل محتمل به نظر نمی رسد، لیکن درد را کاهش داده و علائم ناخوشایند را برطرف می کند.

تهیه آب زنجبیل:

یکی از بهترین دستورهای تهیه آب زنجبیل طبیعی بسیار آسان است. کاری که لازم است انجام دهید اینست :

نصف لیمو

زنجبیل یک تکه ۵ سانتی متری

آب سه پیمانه

عسل خام

یک تکه بزرگ زنجبیل را رنده کرده و سه پیمانه آب را به آن اضافه کنید. سپس، آب نصف لیمو را اضافه کنید. برای مزه بهتر، مقداری عسل را هم اضافه کرده و عناصر را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را میتوان بصورت سرد یا گرم مصرف کرد و طعم فوق العاده ای دارد.

درمان طبیعی میگرن با کلم و زنجبیل 

درمان خانگی سردرد با زنجبیل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ