با قویترین آنتی بیوتیک طبیعی آشنا شوید

sahar.d
عسل خواص شگفت انگیزی دارد و مصرف آن برای همه افراد توصیه می شود. در این مطلب شما را با خاصیت آنتی بیوتیک فوق العاده عسل آشنا می کنیم.

عسل دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است. عسل همچنین منبع غنی مواد معدنی است که مهم‌ترین آن‌ها کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن،مس، فسفر، منیزیم و گوگرد هستند که میزان این املاح در انواع مختلف عسل متفاوت است. عسل بعنوان قویترین آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می شود که در این مطلب شما را با این خاصیت فوق العاده عسل بیشتر آشنا می کنیم.

خواص عسل برای بدن

عسل تأثیرات مختلفی بر روی بدن دارد و این امر بستگی به نوع مصرف شما دارد. امروزه از عسل برای درمان سرفه، تقویت حافظه، درمان زخم‌ها، از بین بردن باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها و بهبود درماتیت صبوره و شوره سر استفاده می‌شود. 

همچنین عسل یه همراه مویز سیاه ناراحتی‌های گلو و سینه را التیام می‌بخشد. 

یکی از مهمترین خاصیتهای درمانی عسل کمک آن به جذب بهتر دارو یا غذایی است که همراه با عسل میل می‌شود به نظر می‌رسد این حقیقت، عامل اصلی وجود عسل به عنوان جزء جدایی ناپذیر اغلب داروهای ترکیبی طب سنتی از جمله نسخه‌های بو علی سینا در کتاب گرانقدر قانون است.

خاصیت آنتی بیوتیک عسل

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد فعالیت میکروبی عوامل بیماری‌زایی نظیر ای‌کولای‌ (‌عامل مسمومیت غذایی و اسهال‌)، باکتری گرم منفی سودوموناس آئروژینوزا ‌(‌عامل عفونت مجاری ادرار، سیستم تنفسی، التهاب، آماس پوست، عفونت بافت‌های نرم، استخوان، مفاصل، معده و روده) و هموفیلوس آنفلوآنزا‌ (‌عامل عفونت خونی، سینه پهلو، عفونت گوش، سینوزیت و مننژیت‌) در حین مصرف عسل بشدت کاهش پیدا می‌کند. 

همچنین مشخص شده است که  نگهداری عسل به مدت پنج سال باعث می‌شود فعالیت ضدمیکروبی آن بشدت کاهش پیدا کند، در حالی که قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش تاثیر ضدمیکروبی آن را در برابر برخی میکروارگانیسم‌ها بیشتر خواهد کرد. 

محققان باور دارند که اگر به محض احساس ابتلا به بیماری، فرد شروع به مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری عسل کند بسرعت تاثیر معجزه‌آسای آن را مشاهده خواهد کرد.

 البته در این زمینه باید با پزشک مشورت شود چرا که برخی افراد با سیستم ایمنی ضعیف، بشدت در برابر عسل حساس هستند و مصرف عسل نه‌تنها آنها را بهتر نخواهد کرد بلکه حتی شرایط را حادتر خواهد کرد. تاثیر عسل خصوصا در درمان عفونت‌های جلدی و چشم فوق‌العاده است.

کاربرد عسل برای بهبود بیماری ها

پیشگیری از سرماخوردگی 

حل کردن یک قاشق مرباخوری عسل در نصف استکان آبلیمو و آب گرم، در آغاز پیدایش علائم سرماخوردگی، سبب بهبود سریع شما می گردد.

درمان زخم ها

می توان از گاز استریل آغشته به عسل برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده کرد. همچنین برای تسکین درد ناشی از نیش حشرات و جلوگیری از بروز عفونت مفید است.

تسکین دهنده‌ی درد گلو

 می توانید با مصرف یک قاشق چای خوری عسل حل شده در آب ولرم و کمی آبلیمو، گلودرد خود را بهبود ببخشید.

درمان  آلرژی‌ها مصرف روزانه‌ی یک قاشق چایخوری عسل تازه و طبیعی، برای حساسیت‌ها بسیار مفید است.

قطع سرفه

پوست گلابی را جدا کنید و وسط آن را گود کنید. مقداری عسل در وسط گلابی بریزید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بخارپز کنید، یا به طور معمولی آن بپزید. سه مرتبه در روز از این ماده ی غذایی مصرف کنید تا ریه های تان قوت بگیرند. با این کار می توانید سرفه‌های آزاردهنده را مهار کنید.

در روشی دیگر، می توانید وسط شلغم را خالی کرده و مقداری عسل داخلش بریزید. بعد از ۲۴ ساعت، محتویات داخلی آن را میل کنید. سرفه شما بهبود می یابد.

درمان یبوست

 بعد از اینکه صبح از خواب بیدار شدید، ۱۲ روز آب ولرم را همراه‌ با یک قاشق غذاخوری عسل، قبل از صبحانه با شکم خالی میل کنید.

آنتی بیوتیک های طبیعی که بدن شما را مقاوم می کنند! 

 آیا عسل واقعا غذایی معجزه آساست؟ +کاربرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ