رقیق کننده ی خون با این ماده!

mahdie.mohtashami
مصرف روزانه آب زرشک یا زرشک به رقیق شدن خون کمک می کند.

لخته شدن خون در رگ ها باعث حملات قلبی می گردد از جمله عوامل لخته شدن خون رژیم غذایی نادرست مثل استفاده از فست فود ها، غذاهای سرخ کردنی، سسیس و کالباس و.. می باشد. یکی از مواردی که می تواند به رقیق کردن خون کمک کند و جایگزین داروهای شیمیایی گردد استفده از زرشک سیاه می باشد. در این مقاله به فواید زرشک در رقیق کردن خون می پردازیم.

خواص درمانی آب زرشک

آب زرشک خون را تصفیه و ضدعفونی می کند. عمل دستگاه گوارش را منظم کرده، قلنج کلیه و کبد، حالت تهوع، استفراغ، صفرا، کبد، سوء هاضمه و سنگ کلیه را از میان می برد. آب زرشک در مخلوط با مقدار مساوی آب سیب و کمی آب لیمو و شکر برای بهبودی جهت مسمومیت توسط نیش مارو افعی مؤثر و جهت نارسایی های قلبی و تپش قلب و بی اشتهایی مفید است.

غرغره کردن آب زرشک، آنژین، گلو درد و آسم را برطرف کرده و دهان را ضدعفونی و زخم های گلویی را مرتفع می کند. از دیگر خواص آب زرشک می توان به ضد چربی بودن، ضد قند، پایین آورنده فشار خون، شستشو دهنده مثانه و کلیه، کوچک کردن شکم، تقویت قلب، باز کردن رگ ها، نابود کردن سنگ های کلیه و مثانه و قابلیت استفاده برای تهیه انواع ترشی های میوه و تسکین دهنده روح و روان و اعصاب اشاره کرد

ترکیبات شیمیایی زرشک:

در تمام قسمت های گیاه زرشک، آلکالوئیدهای بربرین Berberine، اکسیاکانتین Oxyaconthine، بربامین Berbamine وجود دارد اما مقدر آلکالوئید در پوست ریشه زرشک بیش از قسمت‌های دیگر این گیاه است.

میوه زرشک حدود ۴% مواد قندی ، ۶۵ اسید مالیک و اسید تارتاریک و مقدایر صمغ دارد. همچنین زرشک در گونه‌های مختلف کشت می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، زرشک بی‌هسته (زرشک قرمز پلویی) و دیگری زرشک هسته‌دار (دارای دو هسته) می‌باشد. عموما نوع بی‌دانه زرشک را که بیشتر در نواحی خراسان می‌روید به عنوان یک میوه “تقویت‌کننده کبد، قلب و معده و تقویت‌کننده عمومی و تصفیه‌کننده خون” به صورت سرخ شده همراه با برنج به صورت زرشک پلو مصرف می‌کنند. نوع دیگری از زرشک نیز وجود دارد که آن را خیسانده و آب آن را برای رفع عطش و به عنوان یک نوشیدنی خنک‌کننده میل می‌کنند. 


خواص زرشک

از جمله شاخص‌ترین خواص زرشک می‌توان به خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن اشاره نمود

زرشک باعث پایین‌آمدن تب، کاهش تورم و فشارخون می‌شود.

مصرف زرشک به تنظیم ضربان قلب و انقباض عضلات قلب کمک می‌کند

از زرشک برای برطرف‌کردن سوزش ادرار، درمان واریس و بی‌اشتهایی نیز استفاده می‌شود.

آب زرشک طبیعی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

آب زرشک دارای خاصیت صفرابر است

با نوشیدن آب زرشک، عملکرد کبد و کلیه تسهیل خواهد شد

آب زرشک خون را تصفیه و ترشح ادرار را تحریک می‌کند. در نتیجه سموم بدن خارج می‌شود.

نوشیدن آب زرشک در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش موثر است.  جوشانده زرشک خشک نیز برای درمان نارسایی قلبی و ضعف عمومی بدن مفید است.

نوشیدن آب زرشک حالت تهوع، استفراغ، سو هاضمه، سنگ کلیه، قلنج کلیه و کبد را از بین می‌برد.

نوشیدن آب زرشک باعث بهبود آفت دهان می‌شود

 

طرز تهیه و روش مصرف آب زرشک

برای تهیه آب زرشک طبیعی از دو روش می توانید استفاده کنید.

روش اول:

مقدار 250 گرم زرشک سیاه  را پس از تهیه و پاکسازی با آب سرد به صورت ملایم بشویید. سپس آنرا داخل ظرفی غیر فلزی با 6 تا 8 لیوان آب خیس کرده و پس از مدت 24 ساعت مخلوط را داخل مخلوط کن ریخته هم بزنید.

مخلوط بدست آمده که حاصل خرد شدن کامل زرشک سیاه است را با استفاده از پارچه صاف کرده و به بطری های شیشه ای جهت نگهداری منتقل کنید.

روش دوم:

برای تهیه 4/5 لیتر آب زرشک، یک کیلو گرم زرشک آبگیری خریداری نموده و آن را با آب سرد بشوئید و آبکش نمائید.

سپس مقدار آب ذکر شده را بر روی شعله گاز قرار می دهید تا به نقطه جوش برسد و سپس آن را از روی شعله بردارید و زرشک های شسته شده را داخل آن بریزید.

(توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید زرشک را درون آب ریخته و بر روی شعله قرار داد؛ زیرا علاوه بر از بین رفتن خواص زرشک، مزه آن هم به تلخی میزند.)

بعد از آنکه زرشک ها را درون آب جوش ریختید درب قابلمه را گذاشته و پس از سرد شدن درون یخچال بگذارید و تا 24 ساعت صبر کنید.

پس از سپری شدن زمان مورد اشاره؛ آب زرشک غلیظ و گوارای شما آماده است و می بایست پس از صاف کردن آن با آبکش و گرفتن آب تفاله زرشک ها, آن را درون یخچال نگهه دارید و هر زمان که خواستید مقداری از آن را نوش جان کنید.

15 خاصیت عالی زرشک

رقیق کردن طبیعی خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ