فشار خون را با این خوراکی ها کنترل کنید!

toranj
با خوردنی ها و تغذیه به راحتی فشار خون کنترل می شود.

به گزارش الودکتر : برای کنترل فشار خون می توانید به راحتی بخورید. اما باید بدانید که چه چیزهایی را مجاز به خوردن هستید.

کنترل فشار خون با این نوشیدنی

علائم فشار خون بالا همیشه آشکار نیست اما اگر نشانه‌های آن ظاهر شود به شکل سردردهای شدید، مشکلات بینایی و درد قفسه سینه بروز می‌کند.

بی‌تردید نوع خوراکی‌های مصرفی بر فشار خون تاثیر می‌گذارد و در حالی که برای کنترل این عارضه باید از مصرف غذاهای سرشار از نمک خودداری شود کارشناسان سلامت افزودن آب پرتقال به رژیم غذایی را توصیه می‌کنند.

برخی مواد غذایی از قبیل خوراکی‌های سرشار از نمک تاثیر منفی بر فشار خون بالا دارند اما خوراکی های حاوی پتاسیم، منیزیم و فیبر به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
پتاسیم ماده معدنی است که از طریق متعادل کردن تاثیرات منفی که نمک بر بدن دارد به کاهش فشار خون کمک می‌کند. آب پرتقال از جمله نوشیدنی‌های حاوی پتاسیم است.

همچنین می‌توان با مصرف خوراکی‌های دیگر همچون سیب‌زمینی، موز، مالت و شیر بدون چربی پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین کرد.

به نوشته روزنامه اکسپرس، تنها روش آگاهی یافتن از بالا بودن فشار خون چکاپ آن و انجام معاینات لازم است. از آنجایی که در بیشتر افرادفشار خون علائم آشکاری ندارد، اندازه گیری آن برای اطلاع از وضعیت این فاکتور مهم، ضروری است.

خوردنی های تابستانی برای کنترل فشار خون

زردآلو
زردآلو میوه ای خوشمزه و شیرین است که تاثیر فوق العاده ای روی فشار خون دارد. زردآلو را میتوانید به سادگی به برنامه خود برای مبارزه با فشار خون بالا اضافه کنید. چه به صورت خشک و چه تازه سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، بتا کاروتن است که آن را تبدیل به انتخابی مناسب برای افرادی میکند که از فشار خون بالا رنج میبرند. پژوهشی که در زمینه طب داخلی منتشر شده نشان میدهد فیبر بالای رژیمی موجود در زردآلو میتواند جلوی فشار خون بالا، سکته مغزیو قلبی را بگیرد.

انبه

میان وعده های شیرینی مثل انبه میتواند بخش سالمی از یک رژیم غذایی کاهش دهنده فشار خون باشد. انبه منبع خوبی از بتاکاروتن و ویتامین C است که هر دو به طور قابل توجهی فشارخون را کاهش میدهند. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه تولان کشف کرده اند که بتاکاروتن 11 درصد پتانسیل ابتلا به فشار خون بالا را کاهش میدهد در حالی که ویتامین C  به طور قابل توجهی فشار خون دیاستولیک را بهبود می بخشد.

در ثبت فشارخون بالای هر فرد دو مقدار داریم که بعبارتند از :
1- فشار خون سیستولیک : فشار درون سرخرگ هاست .
2- فشار خون دیاستولیک : همان فشاری است که هنگام منبسط شدن قلب ثبت میشود .

کنترل روزانه فشارخون با این خوراکی های خوشمزه

الو دکتر ، 6راهکار که فشار خون بالا نداشته باشید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ