چگونه خال های پوستی را از بین ببریم؟

atoosamirzavandi
بعضی ار خال های پوستی بدون نیاز به لیزر با روش های خانگی قابل برطرف شدن هستند.

خال ها یا به صورت مادرزاد و یا بر اثر زخم بر روی سطح پوست ایجاد می شوند. خال های ایجاد شده بر روی سطح پوست صورت کمی چالش برانگیز است اما می توان با روش های ساده خانگی بعضی از آن ها را از بین برد. در این مقاله به این روش ها اشاره می شود.

استفاده از پوست موز 

پوست موز حاوی آنزیم های طبیعی و اسیدهایی مانند اسید اسکولیک و اسید آسکوربیک است که به حذف خال های پوستی کمک می کند.

یک تکه از پوست موز را از قسمت سفید رنگ داخل، روی خال قرار داده و آن را به کمک یک باند یا نوار چسب، ثابت کنید. اجازه دهید کل شب پوست موز روی خال بماند. این روش را تا زمانی که خال ناپدید شود، تکرار کنید.

استفاده از روغن کندر برای از بین بردن خال

خواص موجود در روغن کندر باعث سفت شدن پوست اطراف خال، جذب روغن های اضافی و خشک شدن آن می شود. این روغن موجب می شود خال به صورت یک زخم در آمده و به تدریج زخم بهبود یابد.

2-1 قطره روغن کندر را روی خال زده و بگذارید تا خشک شود. این روش را 3 تا 4 بار در روز تکرار نمایید.

استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا یک عامل تسکین دهنده پوست است. این گیاه حاوی پلی ساکارید ها، تانن ها، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که سلامت طبیعی پوست را بر می گرداند.

برای استفاده از این روش ابتدا پوست قسمتی که خال روی آن قرار گرفته است را تمیز کنید. آلوئه ورا را نصف کرده و ژل آن را خارج کنید. ژل را روی خال قرار دهید. سپس آن را با استفاده از یک چسب یا باند نخی ببندید و اجازه دهید 3 ساعت بماند. این روش را دوبار در روز تکرار کنید.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب که یکی از بهترین روش های درمان خانگی بسیاری از امراض می باشد، در از بین بردن خال نیز موثر می باشد. اسیدیته موجود در سرکه سیب موجب خشک شدن خال شده و آن را به صورت یک زخم تبدیل کرده و در نهایت ناپدید می کند.

برای استفاده از این روش، تکه ای پنبه را آغشته به سرکه سیب کرده و روی خال بگذارید. با کمک باند یا نوار چسب آن را ثابت کنید. اجازه دهید 6-5 ساعت روی خال بماند. سپس پوست را تمیز کرده و مجددا این روش را تکرار کنید.

سیب زمینی

پیش از اینکه بخواهید با دیدن سیب زمینی یاد سیب زمینی سرخ شده یا چیپس بیفتید! این را بدانید که سیب زمینی نیز می توانید در این بین بردن خال های پوست به شما کمک کند. وجود ویتامین B6، ویتامین C، پتاسیم، زینک و مواد معدنی دیگر در سیب زمینی موجب می شود این محصول خوشمزه به یک ماده کلاژن ساز تبدیل شده و در جوانسازی پوست و از بین بردن خال های پوست کمک کند. در راحت ترین روش می توانید سیب زمینی را حلقه حلقه کرده روی پوست به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید. یا سیب زمینی را در قطعات ریزتر تکه کنید و با آب لیمو ترکیب کرده روی پوست بمالید.

سیر

سیر شاید یک ماده بدبو به نظر برسد اما در عین حال یکی از موادغذایی مفید برای سلامتی و همچنین پوست است. یک حبه سیر را با پشت یک قاشق له کنید و روی لکه های پوست یا خال های پوست بمالید؛ سپس روی آن را با چسب زخم بپوشانید و بگذارید ۴ ساعت بماند. چسب را باز کرده و دوباره این کار را انجام دهید. این کار را روزی سه بار و به مدت چهار روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

لیمو

از لیمو در بسیاری از ماسک های خانگی استفاده می شود. مرکبات بخاطر داشتن اسید سیتریک و ویتامین C، بهترین روشن کننده های پوست هستند که برای از بین بردن خال های پوست نیز موثر عمل خواهند کرد. آب لیمو و مقداری آب را با هم ترکیب کنید و با پنبه روی پوست بخصوص لکه ها و خال های پوست بمالید. این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

همچنین می توانید با استفاده از ترکیب آب لیمو و شکر، یک اسکراب طبیعی برای لایه برداری از پوست و جوانسازی آن بسازید.

رفع لکه های قهوه ای پوست به بهترین روش 

درمان لکه های قهوه ای پوست با دوغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ