5دلیل مهم افزایش وزن در ماه رمضان از زبان دکتر کرمانی

faateme1366
شما هم از جمله افرادی هستید که در ماه رمضان افزایش وزن می گیرید و می خواهید دلیل آن را بدانید. 5دلیل مهم افزایش وزن در ماه رمضان از زبان دکتر کرمانی را در این مطلب بخوانید. دکتر محمدصادق کرمانی 5دلیل مهم افزایش وزن در ماه رمضان را برای شما می گویند.

افزایش وزن و حذف سحری

به گزارش سایت الودکتر، افطار تا افطار خوردن وبیدارنشدن برای سحری یکی از عوامل افزایش وزن در ماه مبارک رمضان است . یکی از قوانین تغذیه این است که اگر همان سهمیه ی غذا را در چند وعده تقسیم کنید لاغر می شوید واگر همه آن سهمیه را در یک وعده بخورید چاق می شوید . افرادی در ماه رمضان چاق می شوند که از افطار تا افطار غذا می خورند.

راه حل :پیامبر گرامی سحری را به شدت به ما سفارش کرده اند وباید حتما مهمترین وعده ما در ماه مبارک رمضان وعده سحری باشد زیرا 16 ساعت بعد از آن وعده ای وجود ندارد و وعده افطار سبک ترین وعده قرار بگیرد .بهتر است که آخر شب غذاهای بین وعده هارا مصرف کنید .بنابراین در ماه مبارک بهترین راه حل این است که رژیم 5 وعده را به سه وعده تقسیم کنید : افطار ، آخر شب ، و سحری .بهتر است که بعد از افطار تا سحری حد الامکان مصرف آب زیاد را فراموش نکنید .

کاهش تحرک و افزایش وزن

حدیثی از پیامبر گرامی (ص) وارد شده که می فرمایند : نوم الصائم عباده :خواب روزه دارعبادت است. بسیاری از افراد ازاین حدیث سوء استفاده می کنند وتحرک خود را در این ماه کم میکنند واز طرف دیگر ورزش را کاملا کنار می گذارند .

راه حل :بهتر است در ماه مبارک رمضان سطح ورزش را از نظر شدت و مدت کاهش دهیم . مثلا اگر قبل از ماه مبارک می‌دویدید آن را به پیاده‌روی تبدیل کنید، یا اگر به مدت یک ساعت ورزش می‌کردید زمان آن را نیم ساعت کاهش دهید. یک ساعت پس از افطار بهترین زمان برای انجام تمرینات ورزشی است .همچنین می توانید 20 دقیقه زودتر از خواب بلند شوید و قبل از خوردن سحری ورزش کنید. ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی و شنا بهترین نوع ورزش در این ماه مبارک هستند. ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می‌کند.

ماه رمضان و افزایش وزن

با غذاهای سنتی ماه مبارک رمضان مثل حلیم، زولبیا ،بامیه و کله پاچه که انرژی بالایی دارند چکار کنیم؟

راه حل :حلیم، زولبیا و بامیه انرژی بالایی دارند واز طرف دیگر کربوهیدرات بالایی نیزدارند . کربوهیدرات زیاد وقتی وارد خون می شود وقند خون را افزایش می دهد انسولین وارد خون می شود که قندها را جمع کند، این امر منجر به کاهش ناگهانی قند واحساس گرسنگی ضعف و حتی در حالاتی به لرزش دست منجر می شود . بنا براین باید حد الامکان از اینگونه غذاها پرهیزکنید .

روزه داری چطور باعث افزایش وزن می شود؟

خداوند بدن انسان را هوشمند خلق کرده ، بنا براین اگر روزه دار افراط در تغذیه نکند و روزه گرفتن او همراه با کاهش وزن  باشد بدن او تصور می کند که فرد در قحطی به سر می برد. بدن برای مقابله با پدیده قحطی وبرای جلوگیری از کاهش بیش از حد وزن اقدام به کاهش سوخت پایه می کند ومانع کاهش وزن  می شود .

راه حل : برای مقابله با کاهش سوخت بدن هیچ راهی جز افزایش فعالیت در ماه مبارک رمضان ندارید که جلو این کاهش سوخت را بگیرید .

مهمانی ماه رمضان و افزایش وزن

میهمانی های ماه مبارک رمضان بیش ازدیگر ماه ها می باشد و از عوامل رایج افزایش وزن به حساب می آید .روزه داری که 16 ساعت غذا نخورده ، وقتی باسفره رنگین مواجه می شود قطعا دریافتی بیشتری خواهد داشت .

راه حل :در میهمانی ها با اراده آهنین سر سفره بنشینید وتصمیم بگیرید که جمع روزه داران را از قدرت اراده خود شگفت زده کنید .تا غذایتان تمام شد ، از سفره بلند شوید.

ترفندهای فوق العاده برای رفع عطش در ماه رمضان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ