برای سلامتی خودتان، افطار را با این ماده شروع کنید

pegiu
برای آنکه سلامتی بدنتان را در طول ماه رمضان حفظ کنید این ماده را در افطار بخورید

ماه رمضان ماه مهمانی خداست که آداب و رسوم خاص خودش را دارد.در ماه رمضان نکاتی را باید بدانیم و به آن عمل کنیم تا سلامتی بدن را تضمین نماییم.یکی از نکات مهم در ماه رمضان شروع افطار و لب به غذا گشودن با مواد مقوی و توصیه شده است که در ادامه این مطلب از الودکتر به شما توصیه داده ایم.

 افطار و سحری خوردن

و سحری از سنت های ماه مبارک رمضان محسوب شده، تا جایی که در شریعت اسلام از «صوم وصال»؛ یعنی روزه ای که بدون خوردن افطار و سحری به روزه روز بعد متصل شود، نهی شده است.

شیخ مفید در کتاب مقنعه می فرماید: از آل محمد (علیهم السلام) روایت شده است که «سحرى» خوردن مستحب است و لو با یک شربت از آب. سپس می فرماید: روایت شده که بهترین غذاى سحر «خرما» و «قاووت» است؛ زیرا رسول خدا در «سحرها» از آن میل می کرد.
در کتاب سنن النبى (صلی الله علیه واله) روایاتی در سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) در باب افطار و سحری ذکر شده است که آن حضرت (صلی الله علیه واله) وقتى مى‏خواست افطار کند، با حلوا، شیرینى، رطب، خرما، شیر، نان خیس شده و… افطار مى‏کرد و اگر هیچ کدام نبود با آب خنک افطار مى‏نمود.

نکته مهم

نکته مهم در تناول افطار و سحری، حلال بودن آن است. در تفسیر روح البیان از بعضی از بزرگان نقل شده است که: “افطار بر لقمه حلال در نزد من از قیام شب و روز محبوب تر است و حرام است بر خورشید توحید که بر قلب بنده ای بتابد که در اندرونش لقمه حرام جای گرفته است. پس بر روزه دار لازم است که از غذای حرام اجتناب نماید؛ زیرا آن سمّ مهلک دین و سنت است

افطار با رطب یا خرما + آب

افطار کردن با خرما سنت است و بهتر است تا شام چیز دیگری میل نشود. اما اگر خواستید چیز دیگری مصرف کنید بهتر است از شیرینی جات طبیعی مصرف کنید، مثل عسل به صورت شربت یا انگور و کشمش یا میوه های شیرین دیگر.آبی که هنگام افطار می نوشید بهتر است نه زیاد گرم باشد و نه زیاد سرد باشد (معتدل)سعی شود افطار و شام با هم مصرف نشود حداقل نیم ساعت بعد از افطار شام مصرف شود.در افطار لبنیات مثل (دوغ و ماست) مصرف نشود زیرا بسیار سرد است و برای مغز مضر بوده و چه بسا احساس کسالت به انسان دست دهد.

چرا در ماه رمضان خاکشیر بخوریم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ