آیا معده درد با روزه گرفتن بدتر می شود؟

parya
بسیاری از کسانی که معده درد دارند با اعتقاد به این وضوع که معده درد با روزه گرفتن بدتر می شود در ماه رمضان روزه نمی گیرند انا جالب است بدانید که این یک باور غلط است.

با آمدن ماه رمضان حتما این جمله را بسیا شنیده اید که با روزه گرفتن معده ام درد می کند. اما آیا واقعا معده درد با روزه گرفتن بدتر می شود؟ برای اینکه به این سوال بسیار مهم پاسخ دهید به شما توصیه می کنیم این مقاله را بخوانید.

آیا معده درد با روزه گرفتن بدتر می شود؟

 اگر قبلا سابقه بیماری معده داشته اید یا دستگاه گوارش تان خوب کار نمی کرد یا حتی به بیماری های اثنی عشر و معده دچار بوده اید، انگ بیماری خاص را به خودتان نچسبانید. اگر داروی خاصی مصرف نمی کنید،  تنها با رعایت نکاتی در تغذیه و شیوه غذا خوردن تان می توانید روزه بگیرید. بسیاری از افرادی که قبلا بیماری های معده را تجربه کرده اند هم می توانند گرسنگی های طولانی مدت را تحمل کنند؛ پس در مقابل دردهای ساده و معمولی به خودتان استرس راه ندهید. 

 با تغییر عادات غذایی ممکن است معده شما در ابتدا با مشکلاتی همراه باشد اما با اندکی صبر و رعایت نکاتی ساده می توانید ماه رمضان را بدون مشکل روزه بگیرید. گذشته از این، حتی اگر سالم هم هستید باید نکاتی را رعایت کنید تا در پایان ماه رمضان هم معد تان همچنان سالم بماند. پس توصیه های زیر را جدی بگیرید: 

 • از خوردن غذاهای پرکالری و غذاهایی که رب یا کشک دارند و سرخ شده اند، پرهیز کنید. 

• بیشتر از غذاهای ساده استفاده کنید. 

• یکباره حجم زیادی از غذاها را به معده تان وارد نکنید. 

• ابتدا افطار سبک بخورید و بعد از دو یا سه ساعت دوباره غذا مصرف کنید. 

• مواد غذایی که شور و چرب هستند را نخورید. 

• بیشتر از موا غذایی ساده مثل کته یا فرنی استفاده کنید و کمتر سراغ غذاهای سرخ کرده مثل شامی یا کوکوها بروید. 

• کشک بادمجان، آش رشته و فسنجان هم برای شما چندان مناسب نیست. این غذاها مدت زیادی در دستگاه گوارش شما باقی می ماند و معده برخی از افراد را با مشکل روبه رو می کند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ