چطور برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شویم؟

faateme1366
از بین بردن موهای زائد یکی از مشکلات همیشگی است چرا که با درد و صرف وقت زیاد همراه است. چطور برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شویم؟ را در این مطلب بخوانید تا از بین بردن موهای زائد بدون درد را تجربه کنید.

روش های معمول از بین بردن موهای زائد

تیغ : اگر برای رفع موهای زائد و اصلاح آنها از تیغ استفاده می کنید مراقب باشید احتمال دارد مقداری باتیغ بریدگی ایجاد شود ،پیشنهاد ما این است قبل از تیغ زدن دوش بگیرید تا بدن مرطوب و فولیکولهانرم شود این کار از رویش مو به داخل جلوگیری می کند.

وکس : وکس یکی از موثرترین روش ها وکس به خصوص وکس گرم است اما مقداری دردناک است ، این روش پوست را نرم و زیبا می کند و تا سه هفته مو نمی روید اما ممکن است باعث قرمزی شود و تا چندساعت از بین نرود و برای افرادی که مشکلات وریدی و انعقادی دارند توصیه نمی شود.

کرم موبر :کرم روش عالی است و هیچ گونه دردی ندارد و بیماری ایجاد نمی کند اگر چه قبل از این که کل موضع را کرم بزنید بایستی تست کنید تا آلرژی زا نباشد. فواید این روش سریع بدون درد بودن آن است و پوست را نرم میکند اما موها از ریشه بیرون نمی آید و حاوی مواد شیمیایی است و ممکن است برای اندام تناسلی مضر باشد.

لیزر :لیزر روش موثر اما گران قیمت است و نیاز دارید حداقل 8جلسه انجام شود تا کاملا از بین رود ، فراموش نکنید که در این روش ها حتما باید به متخصص مراجعه کنید چون انواع مختلفی لیزر درمانی وجود دارد.

یک نسخه خانگی برای حذف موهای زائد

خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد می‌تواند برای از بین بردن و تخریب فولیکول‌های مو مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده‌ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده (مثل صابون) و یا فشار خیلی زیاد بر ناحیه می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن بدن و همچنین ایجاد جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود. استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام می‌تواند به مرور زمان حجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.توجه داشته باشید که استفاده از سنگ پا برای نواحی بدن که پوست نازک و حساس دارند (نظیر زیربغل، صورت و نواحی تناسلی) مناسب نمی‌باشد.

بهترین روش از بین بردن موهای زائد

ترکیب عسل، شکر و لیمو، یک موم خانگی برای از بین بردن موهای زائد! که به آسانی تهیه می‌شود و می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. اگر از کرم‌ها و موم‌های تجاری برای حذف موهای دست و پا استفاده می‌کنید، می‌توانید به جای آن‌ها از ترکیب عسل، آب لیمو و شکر استفاده کنید. این مواد را به نسبت ۶:۱:۳ (به ترتیب) با هم ترکیب کنید. (یعنی ۳ قاشق عسل، ۱ قاشق آب لیمو و ۶ قاشق شکر) و بعد از اینکه خوب آنها را مخلوط کردید، مخلوط بدست آمده را درون مایکروفر و یا یک ماهیتابه قرار دهید تا خوب حرارت ببیند و به حالت ژل مانند تبدیل شود. پس از خنک شدن می‌توانید از این موم استفاده کنید.لایه نازکی از موم ساخته شده را بر روی پوست قرار دهید و یک پارچه روی آن بکشید. بعد از چند دقیقه، موم را در جهت خلاف رشد موهای ناحیه بکشید. موضع را با آب گرم شست و شو دهید و برای نرم شدن پوست، از محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

یک موم خانگی برای از بین بردن موهای زائد

زردچوبه معمولا به عنوان ادویه ای پرخاصیت و درمانگر برای بسیاری از بیماری های شناخته می شود، اما جالب است بدانید هندی ها با استفاده از زردچوبه، موهای زائد خد را از بین می برند. این روش گیاهی به شفافیت پوست نیز کمک می کند.برای تهیه خمیر زردچوبه، زردچوبه و شیر را به نسبت دو به یک با هم مخلوط کنید، روی حرارت قرار دهید و آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند، سپس اجازه دهید سرد شود. در مرحله آخر، مقدار کمی نمک یا شکر و یک قاشق غذاخوری آرد به خمیر اضافه کنید. برای استفاده از این خمیر، ابتدا مقداری ذرت به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید، بزنید و سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهتت رویش مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید. بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود، سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه برسید.مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند. شیر نیز باعث نرمی و صافی پوست می شود.

10 باور غلط درباره لیزر موهای زائد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ