برای کالری سوزی بیشتر در خواب این شام را بخورید!

toranj
شام را برای کالری سوزی بیشتر در خواب درست انتخاب کنید.

به گزارش الودکتر: همه می دانند وعده صبحانه برای کالری سوزی بیشتر نباید حذف شود و اما وعده شام هم می تواند باعث کالری سوزی شود اما فقط با انتخاب یک شام مخصوص که در ادامه به آن می پردازیم.

کالری سوزی در خواب با خوردن این شام

همه ما می دانیم که خوردن منظم شام منجر به افزایش وزن می شود، به ویژه اگر شامی که می خورید حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده و نشاسته باشد، مانند نان، برنج، سیب زمینی و یا شام حاوی قند بالا که حاوی فیبر کمی هستند. مطمئن باشید که اگر این مواد غذایی به انرژی تبدیل نشوند، ، کالری آنها می توانند به عنوان چربی ذخیره شوند و این امر باعث افزایش دور کمر می شود.

با این حال متخصصین معتقدند که گرسنه خوابیدن هم به هیچ عنوان خوب نیست، بنابراین اگر قبل از خواب شکم شما شروع به قار و قور کرده یا احساس گرسنگی کردید، بهتر است کمی غذای حاوی کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا بخورید.

اگر خیلی گرسنه هستید، می توانید مقدار کمی پنیر مازارلای لوله ای بخورید. هر لوله کوچک این پنیر دارای کمتر از 100 کالری است و علاوه بر آن مواد مغذی زیادی دارد، از جمله کلسیم و ویتامین D. به علاوه لازم نیست نگران پرخوری باشید.
برای افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند و یا کسانی که تمایلی به مصرف لبنیات ندارند، مقدار کمی آجیل مانند بادام و گردو نیز موثر خواهد بود. گرچه این دو مغز هر دو دارای مقدار زیادی چربی و کالری هستند، اما در کنار آن مقدار زیادی پروتئین، ویتامین E، سلنیوم و دیگر مواد غذایی سالم را در خود دارند. به یاد داشته باشید وقتی تصمیم به خوردن آجیل دارید، مقدار کمی از آن می تواند مدت زیادی شما را سیر نگه دارد.

چه ساعتی برای شام‌خوردن مناسب است؟

بهترین زمان برای شام‌خوردن حداقل سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب و دو ساعت (یا بیشتر) پس از انجام فعالیت‌های روزانه و شغلی است. ازسوی دیگر، باید مدت مناسبی برای شام‌خوردن در نظر گرفته شود (آرام غذا‌خوردن، باعث می‌شود زودتر سیر شوید). ‌صرف شام در این زمان باعث می‌شود بخش عمده‌ای از معده‌تان وظایفش را در زمان بیداری انجام دهد و انتقال‌دهنده‌های عصبی می‌توانند در طول خواب شبانه به فعالیت‌های خاص خود مشغول باشند.

شامی سرشار از تریپتوفان

تریپتوفان چیست؟

تریپتوفان اسید آمینه‌ای است که در سنتز سروتونین و ملاتونین ضروری است. این انتقال‌دهنده‌های عصبی مغز، خواب و مراحل مختلف آن از جمله خواب عمیق را مدیریت می‌کنند.

تریپتوفان در کدام خوراکی‌ها وجود دارد؟

تریپتوفان اسید آمینه کمیابی است. می‌توان آن را در گوشت، خوراکی‌های دریایی، تخم‌مرغ، شیر و دیگر فرآورده‌های لبنی از جمله پنیر تازه، تخمیرشده و همچنین ماست یافت. البته فرآورده‌های لبنی باید در اولویت قرار بگیرند، زیرا گوشت سرشار از اسیدآمینه دیگری به نام تیروزین است. تیروزین برای ساخت دوپامین، یک انتقال‌دهنده عصبی دیگر ضروری است. بنابراین مصرف آن پیش از خواب توصیه نمی‌شود.

برترین صبحانه چربی سوز + طرز تهیه
این صبحانه قبل از ساعت 8 صبح باعث کوچک شدن شکمتان می شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ