بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان!

parya
بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان سوال بسیاری از افرادی است که یا اهل ورزش می باشند و یا قصد لاغر شدن دارند.

در ماه رمضان به دلیل شرایط خاص تغذیه ای روزه داران، زمان مناسب برای ورزش در ماه رمضان هم متفاوت است. اگر نمی خواهید در همین یک ماه نیز ورزش خود را متوقفکنید توصیه میکنیم که حتما این مقاله را تا انتها بخوانید تا بهترین زمان برای ورزش در ماه رمضان را بدانید.

چه وقت از روز در ماه رمضان ورزش کنیم؟

بارها گفته شده که در ماه رمضان بهترین زمان برای ورزش کردن بعد از افطار و تا هنگام سحر است. این موضوع صحیح است اما به خاطر داشته باشید که شما همانقدر که نیاز به غذا و فعالیت فیزیکی و بدنی دارید به خواب و استراحت کافی نیز نیازمندید. پیشنهاد ما در کراس فیتنس برای شما این است که زمان ورزش خود را در ماه رمضان به 90 دقیقه قبل از غروب آفتاب (افطار) موکول کنید.

ورزش و روزه شما نباید به بدنتان آسیب وارد کند ؛چون شما پس از هر جلسه ورزش سبک ،  قادر نیستید که دوباره گلیکوژن ذخیره بدن را که طی فعالیت بدنی سوخته است، بازسازی کنید؛ در نتیجه با نشانه هایی چون حالت تهوع و سرگیجه مواجه می شوید. پس زمان قبل از افطار بهترین زمان برای ورزش است زیرا بعد از آن به زودی افطار می کنید و انرژی و گلیکوژن از دست رفته بدنتان جایگزین می شود.

*بلافاصله بعد از احساس سرگیجه و حالت تهوع باید به ورزش خود خاتمه دهید.

کارشناسان ما در کراس فیتنس رعایت و  توجه به نکات زیر را هنگام ورزش در ماه رمضان به شما توصیه می کنند:

زمان خواب و بیداری خود را تنظیم کنید.
در طول روز به چرت زدن های کوتاه توجه کنید؛ چون در ماه رمضان بدن شما خستگی بیشتری را تجربه می کند.
در محل کار با رئیس خود هماهنگ کنید و یک ساعت زودتر محل کار خود را ترک کنید. این کار به شما اجازه می دهد که قبل از باز کردن روزه خود در زمان افطار، زمانی هم برای ورزش کردن داشته باشید.
تمرینات متناوب مثل فوتبال، شنا و… بعد از غروب آفتاب و  نماز شب راه بسیار خوبی برای حفظ فعالیت بدنی و تناسب اندام شماست.
از ورزش ها و تمرینات شدید سرعتی، استقامتی و … باید اجتناب کنید.
ورزشهای هوازی بسیار مفید هستند. استفاده از تردمیل یا دوچرخه ثابت در خانه در شرایطی که ماه رمضان هوا گرم باشد ؛بهترین راه برای رسیدن به هدف شما و دنبال کردن ورزشهای منظم روزانه درخنکای منزل یا محل کارتان و حتی تمام فصول سال است.

چطور در ماه رمضان ورزش کنیم ؟

 ورزش مناسب برای روزهای گرم ماه رمضان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ