به دنیا آوردن کودک باهوش با 5روش قطعی و علمی!

faateme1366
به دنیا آوردن کودک باهوش با 5روش قطعی و علمی کار آسانی است. اگر همیشه فکر می کردید داشتن فرزند باهوش سخت و یا غیرممکن است این مطلب را بخوانید. به دنیا آوردن کودک باهوش با 5روش قطعی و علمی دست یافتنی و آسان است.

 

هوش کودک تا چه زمانی رشد می کند؟

به گزارش سایت الودکتر، هوش کودکان تا پایان 5 سالگی رشد چشمگیری دارد و هر کودک این توان بالقوه را دارد که در مغز خود ، آموخته ها را ذخیره و پردازش و از آن ها در موقعیت های مناسب استفاده کند ، این فرصت تا پایان 15 سالگی برای کودکان وجود دارد و بزرگسالان با توجه به شناختی که از نقاط ضعف و قوت کودک شان دارند ، باید نسبت به تقویت توانایی ها و کاهش کاستی هایش ، اقدامات لازم را انجام دهند .

 

به دنیا آوردن کودک باهوش

برای به دنیا آوردن کودک باهوش در دوران بارداری بهتر است مصرف شکر را به حداقل ممکن برسانید. شکر ارزش غذایی کمی دارد و در دسته مواد غذایی ناسالم قرار می گیرد. اگر می خواهید فرزند باهوش داشته باشید توجه به این نکته بیشتر اهمیت دارد.مصرف مواد غذایی بسیار شیرین تعادل هورمون انسولین را بر هم می زند، در نتیجه احتمال کاهش عملکرد ذهنی کودک افزایش می یابد. ساده ترین راه برای کاهش مصرف شکر این است که به برچسب های مواد غذایی توجه بیشتری داشته باشید و از مصرف نوشابه های گازدار، انواع کیک و شیرینی های مختلف و همینطور آبمیوه های صنعتی پرهیز کنید.

 

به دنیا آوردن کودک باهوش با روش قطعی و علمی!

پژوهشگران با مطالعه درباره اندازه مغز نوزادان به دنیا آمده متوجه شدند که صحبت کردن والدین و اطرافیان با جنین در دوران بارداری مادر می تواند باعث بزرگ شدن حجم مغز نوزاد و افزایش سطح هوش او در سالهای آینده و پس از به دنیا آمدن کودک شود.در این پژوهش مشخص شده است نوزدانی که صدای ضبط شده مادران خود را در دوران جنینی شنیده اند دارای مغزی بزرگ تر از نوزدانی بودند که تنها صدای پس زمینه را در حین جنینی شنیده بودند.صحبت با جنین همچنین می تواند باعث افزایش مهارت های گفتاری او در سالهای بعد شود، صدای مادر جزو یکی از اولین تجربیات حسی نوزاد در حین رشد است و او همینطور می تواند صدای ضربان قلب مادر خود را نیز بشنود.کار شناسان دانشگاه هاروارد که در این تحقیق حضور داشتند معتقد هستند که صدای مادر و اطرافیان جنین باعث افزایش قدرت مرکز پردازش زبان در مغز کودک می شود و در آینده سبب زود به راه افتادن زبان کودک برای برقراری ارتباط با اطرافیان می شود. و مادرانی که با جنین صحبت می کنند معمولا نوزاد باهوش و با استعدادی به دنیا می آورند.

 

چطور بچه باهوش داشته باشیم؟

می خواهید بچه باهوش داشته باشید؟ کمتر حرص بخورید. بعضی از پژوهش های اخیر نشان می دهند یکی از عواملی که روی هوش کودک تاثیر می گذارد، استرس مادر است. وقتی مادر در دوران بارداری استرس داشته باشد این موضوع روی شخصیت کودک و توسعه سلول های مغز او تاثیر منفی می گذارد؛ بنابراین در دوران بارداری سعی کنید راه و فعالیت هایی برای کاهش استرس و آرامش پیدا کرده و از محیط های پرتنش دوری کنید. ورزش کردن فعالیت خوبی است که به کاهش استرس و سلامت جنین کمک می کند. تمرین های ریلکسیشن هم به آرامش بیشتر شما کمک می کند؛ پس آنها را در برنامه تان بگنجانید.نتایج پژوهش های دیگر نشان می دهد کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری استرس زیادی دارند، در پنج سالگی دچار اختلال شناختی می شوند و در یادگیری زبان، کم هوشند.

 

فرزند باهوش با موسیقی

از معجزه نت های موسیقی برای سلامت فرزندتان بهره مند شوید. البته یادتان باشد که بهتر است هنگام گوش دادن موسیقی از هدفون استفاده نکنید. اجازه دهید کودک شما در دوران جنینی صدای موسیقی را بشنود و با آهنگ های مختلف آشنا شود. به دنبال آهنگ های کلاسیک و آرامبخش باشید. موسیقی حتی برای پرورش هوش و خلاقیت کودکان نوپا هم تاثیر شگرفی دارد. بررسی ها نشان می دهند گوش سپردن به موسیقی های کلاسیک از جمله آهنگ های موتزارت به تقویت هوش میان شناختی کودک کمک می کند. علاوه بر این مزیت دیگر موسیقی کلاسیک این است که در آرامش و کاهش استرس مادر تاثیرگذار است.

 

افزایش هوش نوزاد بعد از تولد

احساس امنیت، اشباع عاطفی ( محبت بی دریغ به کودک)، تغذیه مناسب ، ماساژ بدن ( به عنوان جایگزین ورزش با استفاده از روغن زیتون و یا کنجد قبل از استحمام ) ، ارتباط کلامی ( این کار باید به دو شکل مستقیم مثل صحبت با کودک و قصه گویی و غیر مستقیم از طریق پخش اشعار و قصه‌های صوتی کودکانه انجام گیرد ) ، بازی ( به شکل انفرادی ، با افراد خانواده و به شکل گروهی به عنوان ابزاری برای اجتماعی شدن کودک ) مهارت های حرکتی، فعالیت های ترسیمی ( خط خطی کردن و رنگ آمیزی با دست ) فعالیت های خلاقانه ( تعریف داستان ، نقاشی ، درست کردن یک گلوله کروی با خمیر ) و آموزش مفاهیم پایه که مجموع این عوامل می تواند بستر مناسبی برای رشد هوش در مراحل بالاتر سنی ایجاد کند.

 

با این اشتباهات کودک باهوشتان خنگ میشود!

14 نشانه‌ باهوش بودن شما!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ