این علائم یعنی عفونت واژن! تشخیص ترشحات طبیعی از غیرطبیعی!

faateme1366
سلامت زنان تا حد زیادی از روی ترشحات واژن قابل بررسی است. این علائم یعنی عفونت واژن ، می پرسید کدام علائم؟ ادامه مطلب را بخوانید. ما علائم عفونت واژن و راه های تشخیص ترشحات طبیعی از ترشحات غیرطبیعی را توضیح داده ایم.

 

کدام ترشحات طبیعی هستند؟

به گزارش سایت الودکتر، ترشحات طبیعی واژن معمولا شفاف و شیری رنگ بوده و کمی بو می دهد. همچنین این ترشحاتمی توانند آبکی، غلیظ یا مانند مخاط باشند اما در بیشتر مواقع باید صاف و یکنواخت باشد. در زنان قبل از دوره یائسگی، ترشح روزانه یک قاشق غذاخوری ترشحات واژن سفید و شفاف طبیعی است. اگرچه مشخصات ترشحات واژن در زنان مختلف می تواند متفاوت باشد.

 

ترشحات دوران قاعدگی طبیعی است؟

ترشحاتواژینال در تمام خانم ها یکی دو سال قبل از بلوغ شروع می شود و با یائسگی به پایان می رسد. کیفیت و کمیت ترشحات واژن در دوره قاعدگی متناسب با میزان استروژن بدن تغییر می کند.پس از دوران قاعدگی، ترشحاتغلیظ تر و رنگ آن سفید تر است. 14روز پس از اتمام عادت ماهانه، تقریباً در زمان تخمک گذاری، ترشحات واژن مثل آب شفاف تر، رقیق تر و به صورت رشته های باریک می شوند. در وسط دوره قاعدگی، هنگامی که تخمدان ها تخمک گذاری می کنند، میزان ترشحات واژن افزایش می یابد.دکتر کارول، یکی از متخصصان زنان و زایمان در شهر نیویورک می گوید: ” مشاهده ی 30 نوع ترشحات واژن در طول دوره قاعدگی کاملاً  طبیعی است. و این رطوبت نشانه آن است که شما تخمک گذاری می کنید.” پس از پایان تخمک گذاری، ترشحات واژن دوباره غلیظ تر می شوند و در روزهای انتهایی دوره قاعدگی و با نزدیک شدن به شروع عادت ماهانه، رنگ ترشحاتسفید تر می شود.هیچ راهی برای کاهش ترشحات واژن وجود ندارد، زیرا این ترشحاتیکی از روند های طبیعی بدن برای دفع باکتری ها می باشد و برای حفظ سلامت ضروری است.

 

این ترشحات غیرطبیعی هستند

اگر ترشحاتاخیر با ترشحات واژن همیشگی شما فرق داشت، احتمال غیر طبیعی بودن آن، علامت عفونت یا تغییر در محیط واژن وجود دارد. یک قاعده کلی وجود دارد که اگر ترشحات واژن شفاف یا سفید نباشد احتمال مشکلی وجود دارد. علائم ترشحات غیر طبیعی واژن عبارت اند از:

ترشحات سفید و غلیظ که با خارش همراه است.

ترشحات سبز و همراه با کف

ترشحات سبز، قهوه ای، زرد یا خاکستری

ترشحات با بوی بد

ترشحات واژن همراه با درد، خارش یا سوزش، خونریزی و غیره

ترشحات واژن که سنگین تر و غلیظ تر از معمول است

 

این علائم یعنی عفونت واژن!

علائم عفونت واژن را بشناسید. خارش مزمن واژن، خارش غیر قابل تحمل است که با دارو درمان می شود.عفونت قارچی واژن که شیوع بالایی دارد با خارش فرج و مهبل و سوزش ادرار مشخص می‌شود. در معاینه، معمولا دیواره مهبل قرمز و ترشحات سفید دلمه‌ای شکل دیده می‌شود.بر اساس آمارهای منتشر شده از هر چهار خانم، سه نفر در طول عمرشان حتی برای یکبار هم که شده عفونت قارچی واژن را تجربه می کنند. البته زمانی که شما به یک نوع عفونت قارچی مبتلا می شوید، استعداد بیشتری برای ابتلا به نوع دیگر آن را خواهید داشت.عفونت های قارچی واژینال می توانند از طریق رابطه جنسی منتقل شوند، اما در طبقه بندی بیماری ها به عنوان یک بیماری منتقله جنسی در نظر گرفته نمی شوند. درمان این نوع عفونت ها معمولا ساده و امکان پذیر است، اما بر اساس نوع عفونت و شدت آن متفاوت خواهد بود.یک نوع قارچ مخمر به نام کاندیدا آلبیکانس وجود دارد که گاهی به شکل بیماری‌زا در دهان، واژن، کشاله ران و زیربغل و دیگر مناطق مرطوب پوست یافت می شود.عفونت قارچی واژن که شیوع بالایی دارد با خارش فرج و مهبل و سوزش ادرار مشخص می‌شود. در معاینه، معمولا دیواره مهبل قرمز و ترشحات سفید دلمه‌ای شکل دیده می‌شود.در شیرخواران در ناحیه پوشک، این عفونت قارچی می‌تواند باعث تشدید درماتیت (حساسیت پوستی) پوشک گردد و تشخیص آن با ضایعات پوستی قرمز رنگ می‌باشد.کاندیدیازیس بین انگشتان دست در زنان میانسال و مسن که به مدت طولانی دست هایشان در آب و در حال شستشو هستند، شایع تر است و در افراد دیابتی نیز می‌تواند با شیوع بیشتری رخ دهد.

ترشحات زردرنگ واژن نشانه چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ