این میوه ی تابستانی مرطوب کننده پوست

atoosamirzavandi
مرطوب کردن پوست توسط ماسک های خانگی بهترین راه حفظ رطوبت پوست است. هندوانه یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی می باشد.

هندوانه میوه ای تابستانی است که حجم زیادی از آن آب است اما این آبی عادی معمولی نیست و سرشار از ویتامین A, C است. پس استفاده از ماسک های هندوانه برای از بین بردن چروک، شفاف سازی و رطوبت پوست بسیار مفید است. در این مقاله به خواص هندوانه برای پوست اشاره خواهیم کرد.

خواص هندوانه

هندوانه ، نرم کننده و مرطوب کننده پوست های خشک

مالیدن پوست هندوانه به پوست باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. بدین منظور نصف فنجان هندوانه بدون هسته را با یک چهارم فنجان انبه ،نصف فنجان موز و ۲ قاشق چای خوری شیر  مخلوط کنید. (ولی نباید زیاد آن ها را میکس کنید ) تا جایی که تبدیل به آب روان شود! اگر خمیر زیاد سفت بود می توانید شیر بیشتر و اگر خیلی رقیق بود می توانید موز بیشتری به آن اضافه کنید. بر روی صورت تمیز یک لایه نازک از آن را زده و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.

سلامت پوست و مو را بهبود می‌دهد.

هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است که ماده‌ی مغذی لازم برای سنتز کلاژن است. کلاژن پوست شما را نرم و منعطف نگه می‌دارد و موهای شما را تقویت می‌کند.

بر اساس یک مطالعه‌ی آلمانی، لیکوپن و بتاکاروتن می‌توانند از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنند. همچنین معروف است که بتاکاروتن از اختلالت خاص پوستی مانند پسوریازیس جلوگیری می‌کند.

ویتامین A موجود در هندوانه یکی دیگر از مواد مغذی مهم است که به سلامت پوست کمک می‌کند این ویتامین سلول‌ها را ترمیم و سلول‌های جدید پوستی ایجاد می‌کند. بدون مواد مغذی، پوست شما کدر و پوسته پوسته می‌شود.

درمان التهاب بعد از اصلاح صورت و پیشگیری از جوش 

اگر بعد از اصلاح پوست خنک شود هم التهاب زودتر می خوابد هم احتمال جوش زدن کمتر می شود . کافی است یک چهارم فنجان هندوانه (قسمت سفیده داخلی پوست) رابا یک تکه خیار و یک تکه سیب زمینی خام (با پوست) و یک قاشق غذا خوری جوانه ماش و یک قاشق غذا خوری ماست شیرین و تازه را با هم در مخلوط کن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنک آبکشی کنید .

افرادی که پوست خشک دارند , می توانند به جای ماست از یک قاشق خامه استفاده کنند و بعد از شستن ماسک حتما روغن بادام شیرین (برای مرطوب کردن پوست) به صورت بمالند . همچنین دقت کنید که این ماسک را بلافاصله بعد از درست کردن به صورت بمالید . برای صرفه جویی بهتر است از قسمت سفید هندوانه استفاده کنید . استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد . البته این ماسک برای پوست های جوشدار بسیار مناسب است .

از بین بردن منافذ باز پوست با هندوانه

ویتامین A به چند دلیل یکی از مهم ترین ویتامین هاست . از یک طرف در سلامت استخوان ها و بینایی تاثیر دارد و از سوی دیگر اثرات فوق العاده ای در بهبود مشکلات پوستی و شفافیت آن دارد . هندوانه که منبع ویتامین A است , میتواند چربی های زیر پوست را کمتر کند و اندازه منافذ پوستی را نیز کاهش دهد .

جمع کننده پوست های شل

هندوانه به طور طبیعی کمی پوست را سفت می کند و در نتیجه ظاهر آن را بهبود می بخشد . برای پوست های خشک می توانید آب هندوانه را با عسل مخلوط کنید , البته استفاده تنها از آن نیز مفید است کافی است سر گوش پاکنی را در آب هندوانه بزنید و بعد به تمام صورت و گردن شسته شده خود بمالید .

 

درمان آفتاب سوختگی با هندوانه

آب هندوانه می تواند از پوست شما در مقابل آفتاب سوختگی محافظت کند . کافی است چند تکه خیار را با یک چهارم فنجان هندوانه مخلوط کنید , البته بهتر است این ماسک با مخلوط کردن مقدار مساوی خیار و هندوانه تهیه شود . باید هر کدام را پوست بکنید سپس آنها را له کرده و به مقدار مساوی با هم مخلوط کنید و حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید . این ماسک آفتاب سوختگی های پوست تان را التهام می بخشد و رنگ چهره تان را روشن تر می کند .

ماسک هندوانه مرطوب کننده

1/2 فنجان هندوانه (بدون هسته)

1/4 فنجان انبه

1/2 فنجان موز

2 قاشق چای خوری شیر خالص (چربی یا آب آن گرفته نشده باشد)

کاسه تمیز

به گزارش آسان طب ، برای تهیه ماسک هندوانه تمام مواد بالا را در کاسه تمیزی ریخته و با چنگال حسابی ترکیب کنید. باید ماده خمیری شکل بدست بیاید. اگر دوست داشتید میتوانید از مخلوط کن استفاده کنید. ولی نباید ان ها را زیادی هم بزنید تا مایعی روان شود. این نکته را یاد آوری میکنیم که اگر خمیر تان غلیظ و سفت شد می توانید شیرش را بیشتر کنید و اگر خیلی رقیق و شل بود می توانید موز به آن اضافه بکنید. بر روی صورت تمیز یک لایه نازک از آن را زده و بگذارید 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.

رازهای خوشگل شدن با هندوانه 

هندوانه و درمان های عجیبش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ