درمان چین و چروک در یک ساعت !

faateme1366
وقتی چین و چروک ها روی صورت پیدا می شوند شاید احساس پیری داشته باشید اما اگر به شما بگویند درمان چین و چروک در یک ساعت به شما کمک می کند، آن وقت چه؟ شاید درمان چین و چروک در یک ساعت را باور نکنید اما اگر مطلب زیر را بخوانید حتما باورتان می شود.

 

صاف کردن خطوط با تزریق

به گزارش سایت الودکتر، یکی از بهترین درمان چین و چروک، تزریق ژل است. در گذشته، کلاژن به عنوان رایج‌ترین ژل تزریقی شناخته می‌شد، اما اخیراً مواد ژلی جدیدتری از قبیل اسید هیالورونیک (رستیلان، ژوویدرم)، کلسیم هیدروکسی لاپتیت (رادیس)، اسید لاکتیک (اسکالپترا) و چربی‌های اوتولوگ پیوندی مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا نتایج حاصل از این ترکیبات می‌تواند شش تا نه ماه یا حتی بیشتر ماندگاری داشته باشد.تزریق ژل به صورت و چربی‌ها به منظور افزایش حجم پوست و صاف کردن خطوط و چین‌خوردگی‌های آن در پوست تزریق می‌شوند. هزینه تزریق ژل بسته به منطقه‌ی مورد درمان و نوع و حجم آن متفاوت خواهد بود.

 

تزریق سم برای درمان چین و چروک

از شایع ترین درمان چین و چروک بوتاکس است. از تزریق سم بوتولینوم که یک سم فلج کننده ماهیچه است، می‌توان برای فلج کردن ماهیچه‌هایی شود که باعث به وجود آمدن “خطوط اخم” و چروک پیشانی، چروک دور چشم و سایر چروک‌های پوست شده‌‌اند، استفاده کرد. نتایج حاصل از تزریق بوتاکس برای رفع چروک اطراف چشم فقط برای چند ماه دوام دارد و برای تضمین ماندگاری آن، لازم است که این عمل بعد از مدتی دوباره تکرار شود.

 

بوتاکس عوارض دارد؟

عوارض بوتاکس دور چشم بسیار ناچیز است و اگر به روش صحیح تزریق شود، کاملاً ایمن خواهد بود و در جاهای دیگر بدن پخش نمی‌شود و آسیبی به سایر ماهیچه‌های غیر هدف وارد نخواهد کرد.ابرو شیطونی نیز یکی از عوارض تزریق بوتاکس است که براثر تزریق نامتناسب بوتاکس در ابروها ایجاد می شود.

 

برای کدام نقاط می توان از بوتاکس استفاده کرد؟

با تقبل هزینه تزریق بوتاکس ،  بوتاکس را می‌توان در نواحی مختلفی از صورت و گردن به منظور شل کردن عضلات اجرا کرد. نواحی اصلی قابل درمان با بوتاکس در نیمه‌ی بالایی صورت وجود دارند که در آنجا درمان بهترین نتیجه را خواهد داشت.بوتاکس را می‌توان جهت برطرف کردن چین ناشی از بالا بردن ابرو و بین دو ابرو به منظور رفع خطوط اخم و در گوشه‌ی بیرونی چشم‌ها به منظور رفع چین و چروک دور چشم استفاده کرد. همچنین می‌تواند به منظور لیفت ابرو مورد استفاده قرار گیرد. بوتاکس ممکن است در نواحی اطراف دهان از جمله در لب بالا و پایین، چانه، خط فک، فک مربعی، بینی، بازشدگی حفره‌های بینی، لبخند لثه‌ای، چانه پاپلی، خطوط سیگاری‌ها، خطوط ماریونت و افتادگی پوست گردن استفاده شود.

 

درمان چین و چروک با روش غیر تهاجمی

یک روش غیر تهاجمی دیگر برای جوانسازی پوست صورت، گرم کردن بافت پوست با استفاده از امواج دستگاه رادیوفرکانس و منابع نور مادون قرمز می‌باشد. این روش‌ها در حال حاضر همچنان در حال پیشرفت و بهینه‌سازی می‌باشند اما نتایجی که تاکنون از آنها به دست آمده است، نشان می‌دهد که روش‌های کاملاً ایمنی هستند و لیزر جوانسازی پوست RF می‌تواند تغییرات محسوس و ماندگاری در وضعیت چین و چروک‌های پوست ایجاد کند. با این حال، تأثیر این روش‌ها نمی‌تواند به اندازه روش‌های جراحی مانند جراحی لیفت صورت باشد.

 

از لیزر برای درمان چین و چروک استفاده کنید

برای درمان چین و چروک، پزشکان با استفاده از ابزارهایی از قبیل لیزر دی‌اکسیدکربن و لیزر اربیوم می‌توانند به نتایجی مشابه با آنچه که در عمل درم ابریژن حاصل می‌شود با دقت و اطمینان بیشتری برای درمان چروک صورت دست پیدا کنند. لیزر چندین بار بر روی سطح ناحیه مورد عمل هدایت می‌شود تا جایی که به وسط لایه درمیس یا همان لایه دوم پوست برسد. این کار به تحریک خاصیت طبیعی بدن در ساخت کلاژن کمک می‌کند و با افزایش تولید کلاژن باعث رفع چین و چروک و افتادگی پوست می‌شود. بعضی از پزشکان عمل لایه‌برداری با لیزر را تحت شرایط بی‌حسی انجام می‌دهند که در این صورت، بیمار در زمان عمل کاملاً بیدار است اما در فواصل زمانی منظم به او داروهایی داده می‌شود تا درد و ناراحتی احتمالی را تسکین دهد. این روش بی‌حسی همراه با کرم‌های بی‌حسی موضعی مانند املا (EMLA) و نیز تزریق داروهای بی‌حسی موضعی مانند لیدوکائین مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دستیابی به نتایج بهتر برای درمان چروک صورت ممکن است لازم باشد که عمل تکرار شود. یکی از معایب بزرگ این عمل آن است که بهبودی کامل پوست بعد از لایه‌برداری، مدت زیادی (چند هفته تا چند ماه) طول می‌کشد. علاوه بر آن، این عمل نیز مانند درم ابریژن می‌تواند منجر به تغییر رنگ دائمی پوست و باقی ماندن جای زخم بر روی آن شود.

 

لایه‌برداری عمقی و پوست بدون چروک

برای درمان چین و چروک و برای لایه‌برداری عمقی پوست از ترکیباتی مانند سالیسیلیک اسید و تری‌کلرو استیک اسید استفاده می‌شود که در عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند. لایه‌بردارهای عمقی تأثیر بیشتری در رفع چین و چروک صورت دارند. اما هر چقدر عمق لایه‌برداری بیشتر باشد، خطر بروز عوارض جانبی مربوط به آن از قبیل ضایعات رنگدانه‌ای با ماندگاری طولانی (تغییر رنگ پوست) و باقی ماندن جای زخم بر روی پوست نیز بیشتر خواهد بود. حتی برای استفاده از این لایه‌بردارها ممکن است بیمار نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشد. البته بی‌حسی ملایم هم می‌تواند در کوتاه‌مدت به تسکین عوارض این عمل کمک کند، اما ناراحتی و آزار زیادی برای درمان چروک پوست بیمار به همراه خواهد داشت.

برای شفافیت پوست چه غذاهایی بخوریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ