موهای زیرپوستی را با این ترفندهای ساده از بین ببرید

atoosamirzavandi
موهای زیر پوستی را می توان با روش های خانگی به سرعت درمان کرد.

موهای زیر پوستی بعد از اصلاح کردن موهای بدن ایجاد می شوند. بعد از اپیلاسیون کردن موها، موهای جدید به جای خارج شدن از سطح پوست، به زیر پوست برمیگردند و شروع به رشد می کنند. در این مقاله با راهکارهای ساده از شر این موهای زیر پوستی خلاص شوید.

بهترین روش های طبیعی برای درمان موهای زیر پوستی

تنها روشی که می توان کاملا از رشد مو زیر پوست جلوگیری کند، اجتناب از اصلاح مو است. البته که این کار برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست. زیرا یکی از اصول رعایت بهداشت شخصی، حذف موهای زائد است. بنابراین برای درمان موهای زیر پوستی ما روش های طبیعی زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

کمپرس گرم

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای درمان موهای زیر پوستی استفاده از کمپرس آب گرم است. گرما ناشی از این کمپرس کمک می کند تا پوست نرم و لطیف بماند و احتمالا موی زیر پوستی به سطح پوست نزدیک تر شود.

یک لیف تمیز را در آب داغ خیس کنید و آب اضافه آن را بگیرید.

دو بار در روز این لیف را روی محلی که موی زیر پوستی دارد بگذارید.

در هر نوبت اجازه دهید چند بار لیف روی پوست سرد شده و مجدد آن را در آب داغ خیس کنید.

بعد از چند روز و با نزدیک شدن مو به سطح پوست با یک سوزن یا موچین استریل به دقت آن را بیرون بیاورید.

برای استریل کردن سوزن، سر سوزن را روی شعله گاز یا فندک بگیرید و سپس آن را با الکل پاک کنید. سوزن را زیر پوست قرار دهید و به آرامی مو را خارج کنید. هنگامی که بخشی از مو خارج شد، می توانید با استفاده از موچین تمیز آن را بیرون بکشید.

اسکراب روغن زیتون و شکر

از آن جایی که سلول های پوستی مرده می توانند فولیکول مو را مسدود کنند، روغن زیتون موجود در این ترکیب، پوست را شفاف می کند و شکر نیز یک راه موثر برای جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی است. زیرا بافت بلوری شکر بر اثر مالش می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

این روش خانگی درمان موهای زیر پوستی با استفاده از روغن زیتون خالص، شکر، روغن درخت چای و اسانس اسطوخودوس انجام می شود. روغن زیتون طبیعی و خالص یک عنصر طبیعی برای پوست شما است. زیرا مطالعات نشان می دهند که این ماده حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و می تواند باعث کاهش تورم شود. اسید های چرب نیز می توانند پوست شما را مرطوب کرده و نرمی آن را بیشتر کنند. روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس دارای خواص ضد باکتری قوی هستند که می توانند به کاهش التهاب کمک کرده و از گسترش عفونت جلوگیری کنند.

برای تهیه ترکیب روغن زیتون و شکر جهت درمان موهای زیر پوستی باید به مقدار مساوی شکر و روغن زیتون را مخلوط کنید.

چند قطره روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید.

برای ذخیره کردن این اسکراب از یک ظرف در دار استفاده کنید.

اسکراب طبیعی شکر را روی ناحیه آسیب دیده، به آرامی ماساژ و با حرکت دایره ای ماساژ دهید.

سپس پوست را  با آب گرم شستشو دهید.

دو بار در هفته منطقه اطراف موهای زائد را به این شیوه تمیز کنید تا بتوانید از شر موهای زیر پوستی در حال رشد خلاص شوید.

جوش شیرین و روغن نارگیل

بافت دانه دانه جوش شیرین آن را به یک عنصر طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست، باز کننده منافذ مسدود شده و روش درمان موهای زیر پوستی تبدیل کرده است. هنگامی که این ماده با روغن نارگیل ترکیب می شود، یک اسکراب ضد التهابی طبیعی ایجاد می شود که به کاهش قرمزی و تورم و همچنین جلوگیری از گسترش باکتری ها کمک می کند.

به عنوان مثال، مجله Pharmaceutical Biology گزارش داد که روغن نارگیل خالص حاوی خواص ضد التهابی است و می تواند قرمزی و تورم را کاهش دهد. مطالعات انجام شده بر روی ترکیبات جوش شیرین نیز نشان می دهد که این ماده به طور موثر باعث کشتن باکتری هایی می شود که می توانند باعث عفونت های پوستی شوند.

2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و 1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل را مخلوط کنید تا یک خمیر صاف به دست بیاید. اگر پوست حساسی دارید از مقدار جوش شیرین کم کنید و مقدار روغن نارگیل را افزایش دهید.

به آرامی خمیر را روی پوست ماساژ دهید تا یک لایه از روی منطقه آسیب دیده برداشته شود.

بعد از اسکراب نیز اجازه دهید ترکیب چند دقیقه روی پوست بماند.

سپس پوست را با آب گرم شستشو دهید.

این روند را 2 بار در روز تکرار کنید تا تورم و قرمزی به طور کامل ناپدید شوند.

روغن درخت چای

شما می توانید روغن درخت چای را برای سرعت بخشیدن به روند بهبود و کاهش التهاب ناشی از موهای زیر پوستی استفاده کنید. بر خلاف اسانس های دیگر، مقدار کمی از اسانس روغن چای می تواند به عنوان یک درمان موضعی روی منطقه کوچکی از پوست استفاده شود. با این حال اگر پوست حساسی دارید، این روغن را با روغن حامل مخلوط کنید.

بسیاری از مطالعات این واقعیت را تایید کرده اند که روغن چای سبز حاوی خواص ضد التهابی است که باعث کاهش خارش، قرمزی و تورم ناشی از رشد موی زیر پوستی و سایر بیماری های پوستی می شود. همچنین این روغن ضد باکتری است. بنابراین برای درمان عفونت های پوستی و جلوگیری از گسترش باکتری ها موثر است.

همه آن چیزی که باید انجام دهید این است که چند قطره روغن درخت چای را روی انتهای یک گوش پاک کن بریزید و به طور مستقیم آن را روی موهای زیر پوستی بمالید. روغن درخت چای قرمزی اطراف موهای زیر پوستی را کاهش می دهد و همچنین ممکن است منافذ را باز کند تا این موها زودتر از زیر پوست خارج شوند. این روش درمان موهای زیر پوستی را دو بار در روز انجام دهید تا التهاب کاهش یابد. یا می توانید به روش زیر عمل کنید:

3 قطره روغن درخت چای را به 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید.

این ترکیب را روی منطقه ای که برآمدگی دارد ماساژ دهید.

مخلوط روغن زیتون و روغن درخت چای را 10 تا 15 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

2 بار در روز تا زمانی که قرمزی و تورم به طور کامل از بین برود، این درمان را انجام دهید.

چای سیاه یا چای سبز

چای که از گیاه Camellia sinensis به دست می آید حاوی تانن هایی است که یک رطوبت زا طبیعی هستند و می توانند به کاهش قرمزی ناشی از برآمدگی های اصلاح کمک کنند. با این حال، عصاره حاصل از چای بیشتر از خود چای برای کاهش التهاب و درمان موهای زیر پوستی موثر است. یک مطالعه منتشر شده در Pharmacognosy Research اذعان کرد که محتوای تانن در چای همچنین می تواند به طور موثر با انواع خاصی از باکتری ها مبارزه کرده و اثر آنتی اکسیدانی دارد.

شما می توانید از چای سیاه و یا چای سبز کیسه ای برای درمان موهای زیر پوستی استفاده کنید و ناراحتی که باعث ایجاد آن می شود را تسکین دهید.

یک چای کیسه را داخل آب گرم بگذارید تا تانن هایش آزاد شود.

به مدت چند دقیقه به آرامی کیسه چای را بر روی موهای زائد فشار دهید.

چند بار در روز این کار را انجام دهید.

اگر گرمای چای پوستتان را دچار ناراحتی می کند می توانید آن را 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا اثر خنک کننده آن روی پوست التهاب ایجاد نکند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک روش شگفت انگیز طبیعی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله تسکین فوری التهاب و خارش ناشی از موهای زیر پوستی است.

با توجه به تحقیقاتی که در مورد خواص آلوئه ورا انجام شده، می توان گفت که این ماده باعث کاهش التهاب بیش از حد روی پوست، قرمزی و تورم شده و پوست را مرطوب می سازد تا مانع تجمع ناخالصی ها شود. این ماده می تواند به طور فعال آسیب دیدگی پوست را بهبود بخشیده و تولید کلاژن پوست را افزایش دهد.

برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک روش خانگی جهت درمان موهای زیر پوستی از ژل خالص آن روی منطقه آسیب دیده بمالید. لازم نیست آن را شستشو دهید. زیرا آلوئه ورا به سرعت جذب پوست می شود. 2 الی 3 بار در روز برای تسکین سریع التهاب و تحریک ناشی از این عارضه از این روش استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب نیز می تواند به درمان موهای زیر پوستی و تشویق روند بهبود زخم ها و جوش های ناشی از اصلاح مو با تیغ کمک کند. از آنجا که سرکه سیب یک ضد عفونی کننده طبیعی است و به کاهش التهاب کمک می کند، می تواند به سرعت موجب کاهش تحریک پوست شود.

اما برای جلوگیری از تحریک بیشتر، باید سرکه سیب را رقیق کرده و روی پوست بمالید.

به مقدار مساوی سرکه سیب و آب را مخلوط کنید.

یک تکه پنبه را به آن آغشته کرده و روی پوست بگذارید.

جهت کمک به سرکه سیب برای نفوذ عمیق به پوست، سعی کنید پنبه را چند دقیقه روی پوست نگه دارید.

بعد از 10 دقیقه، پوست خود را با آب گرم شستشو دهید.

چند بار این درمان را تکرار کنید تا زمانی که التهاب پوست و برآمدگی ناشی از موهای زیر پوستی به طور کامل برطرف شود.

شما همچنین می توانید مقداری عصاره عنبر سائل را به این ترکیب اضافه کنید تا تاثیرش بیشتر شود.

درمان خانگی برای رفع موهای زیر پوستی 

با موهای زیر پوستی چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ