از جراحی بواسیر خلاص شوید! مزایای درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر!

faateme1366
درمان بواسیر یا هموروئید قبلا با جراحی انجام می شد اما حالا لیزر کارها را آسان کرده است. مزایای درمان بواسیریا همورئید با لیزر آنقدر زیاد است که می توانید از جراحی بواسیرخلاص شوید.

همه آنچه باید از درمان بواسیر با لیزر بدانید

به گزارش سایت الودکتر، آنچه باید از درمان بواسیر با لیزر بدانید را در این مطلب بخوانید. انعقاد مادون قرمز (IRC) یک روش غیر جراحی کم‌تهاجمی درمان هموروئیداست که به سرعت و به طور گسترده به عنوان یک خط درمانی مؤثر با استقبال مواجه شد و بر سایر روش‌ها پیشی گرفت. یک روش غیر جراحی کم‌تهاجمی درمان هموروئیداست که به سرعت و به طور گسترده به عنوان یک خط درمانی مؤثر با استقبال مواجه شد و بر سایر روش‌ها پیشی گرفت. قابل تحمل بودن، مشکلات و عوارض کمتر ناشی از آن سبب ترجیح آن بر سایر روش‌ها شد. در روش مادون قرمز با استفاده از تماس یک پروب کوچک در ناحیه‌ی بالایی عروق متورم هموروئید و تاباندن نور مادون قرمز به مدت یک ثانیه، رگ بالایی هموروئید را منقبض و سپس منعقد می‌کنند تا خونرسانی به هموروئید قطع شود. در واقع حرارت ناشی از این نور ناحیه را می‌سوزاند و خشک می‌کند. در این روش همانند مسدود کردن رودخانه‌هایی که به یک دریاچه ختم می‌شوند می‌توان منجر به خشک شدن دریاچه شد.روش انعقاد مادون قرمز برای بواسیرهای کوچک و متوسط و انواع داخلی که با درد و خونریزی همراه هستند و به درمان‌های علامتی پاسخ نمی‌دهند، بسیار کارآمد و مناسب است.انعقاد مادون قرمز علاوه بر کم‌هزینه بودن، نیازی به بستری شبانه در بیمارستان ندارد و می‌تواند حتی به صورت سرپایی در مطب پزشک متخصص بواسیرانجام شود. این روش از اسکلروتراپی مؤثرتر و از روش رابربند زود بازده‌تر است و سریع‌تر نتیجه می‌دهد. انعقاد مادون قرمز نیاز به آمادگی قبل از عمل خاصی ندارد و طی ده دقیقه انجام می‌شود، اما بسته به شدت آسیب ممکن است نیاز به تکرار آن برای پوشش تمام نواحی باشد.

به جز احتمال احساس اجابت مزاج بلافاصله پس از عمل به دلیل تحریک کانال مقعد و کمی خونریزی عارضه‌ی دیگری وجود ندارد. استفاده از حمام نشسته آب‌ گرم و مصرف ملین برای نرم شدن مدفوع و راحت‌تر شدن اجابت مزاج به کاهش ناراحتی پس از انعقاد مادون قرمز کمک می‌کند.به منظور پیشگیری از بازگشت مجدد هموروئید در فرد، تغییر در شیوه‌ی زندگی با اضافه کردن فیبر بیشتری به رژیم غذایی، مصرف مایعات فراوان، ورزش روزانه و کاهش وزن اضافی توصیه‌ی می‌شود.

انواع لیزردرمانی بواسیر

۱-لیزر کم توان یا لیزر مادون قرمز برای لیزر درمانی هموروئید ترومبوزه طی ۲۴ ساعت اولیه بروز علائم

۲-لیزر پرتوان یا لیزر دی اکسید کربن جهت عمل جراحی هموروئید بدون عود و عوارض

درمان بواسیر با لیزر کم توان

این روش معمولا برای درمان هموروئیدترومبوزه بسیار کارآمد است زیرا  لیزر هموروئید توسط گلبول های قرمز بسیار قابل جذب است و بدین روش خونی که در پاکه هموروئید گیر افتاده با سرعت بیشتری جذب می شود و التهاب و درد هموروئید از بین می رود. درد هموروئید ترومبوزه که مثل تیر کشیدن است به سرعت تسکین میابد. لیزر درمانی هموروئید روشی سرپایی است و برای کسانی که از عمل جراحی می ترسند روشی امن و راحت است. بدون کوچکترین جراحت یا خونریزی. بیمار بعد از لیزر هموروئید با این نوع لیزر (مادون قرمز یا کم توان) مرخص می شود و می تواند به کارهای روزمره خود برسد. اما بهترین روش برای درمان همورئید در شرایط اورژانسی و در ساعات اولیه بروز درد لیزر پرتوان است.

لیزر پرتوان برای درمان بواسیر

با این نوع لیزر تمام انواع هموروئید را می توان درمان نمود. این لیزر پر توان بوده و با کمک آن می توان پاکه هموروئید را بطور کامل برداشت (هموروئید اکتومی) . در واقع لیزر پرتوان بدون خونریزی و بدون این که آسیبی به بافت هموروئید و اطراف آن بزند, این بیماری را بطور کامل درمان می کند. لیزر هموروئید با لیزر پرتوان یا دی اکسیدکربن در روش هموروئید اکتومی استفاده می شود. روش لیزر هموروئید اکتومی معمولا برای انواع هموروئید خارجی استفاده می شود زیرا با برداشتن پاکه هموروئید بیمار احساس بهتری نسبت به ظاهر ناحیه مقعد خود خواهد داشت و زائده بد شکلی بعد از لیزر پرتوان به جا نمی ماند. بر خلاف جراحی باز و سنتی جای بخیه یا سوختگی به جا نمی گذارد. توجه کنید این روش با درمان هموروئیدبا کوتر بسیار متفاوت است و مشکلات کوتر را ندارد.

مزایای درمان بواسیر با لیزر

۱-لیزر در هنگام برش و برداشتن پاکه هموروئید انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد

۲-لیزر عروق کوچک بریده شده در هنگام جراحی هموروئید را ترمیم می کند و در نتیجه خون ریزی هنگام عمل کاهش می یابد-

۳-لیزر عروق لنفاوی باز شده هنگام جراحی هموروئید را ترمیم می کند و در نتیجه ورم بعد از عمل کاهش می یابد، این نکته بسیار ارزشمند است زیرا یکی از مشکلات جراحی هموروئید ورم بعد از جراحی است و جای زخم و اسکاری بعد از لیزر باقی نمی گذارد.

۴-لیزر هموروئید سرپایی و بدون بیهوشی قابل انجام است

۵-بیمار فقط شب اول استراحت می کند و نیاز به استراحت بیش تر ندارد.

۶-بیمار بازگشت سریع تر به محیط کار و زندگی طبیعی خود دارد

۷-با لیزر می توان تمام انواع هموروئید و حتی شقاق و فیستول را هم زمان درمان نمود

۸-لیزر محیط عمل را استریل کرده و باعث کاهش عفونت محل عمل می شود. قابل ذکر است به همین علت انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز به صفر می رسد.

۹-لیزر هنگام عمل به بافت اطراف صدمه نمی زند و مانند کوتر باعث نکروز نمی شود به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته و به اسفنکتر مقعد آسیبی وارد نمی شود. این مزیت لیزر باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود.

۱۰-بعد از لیزر نیازی به بخیه و یا استفاده از فیتیله نیست.

بواسیر را با این نسخه خانگی درمان کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ