درمان شل شدن پوست با این ماسک ها

atoosamirzavandi
شل شدن پوست را با ماسک های ساده خانگی به تاخیر بیندازید.

شل شدن پوست به دو علت کاهش وزن و افزایش سن اتفاق می افتند. شل شدن پوست ناشی از افزایش سن را نمی توان درمان کرد تنها می توان آن را به تاخیر انداخت. در این مقاله با پیشنهاد راهکارهایی پوست خود را دوباره به حالت اول برگردانید.

ماسک های خانگی

آلوئه ورا

هنگامی‌ که بحث سفت کردن پوست شل به میان می‌آید، آلوئه‌ورا بهترین انتخاب است. اسید مالیک موجود در ژل آلوئه‌ورا علاوه بر اینکه به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند یک مرطوب‌کننده طبیعی برای پوست شماست.

ژل یک برگ آلوئه‌ورا را بیرون بیاورید و آن را به صورت و گردن‌تان بمالید. اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این درمان را چند بار در هفته تکرار کنید؛

گزینه‌ی دیگر مخلوط کردن یک قاشق‌ غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و یک قاشق چای‌خوری عسل است. این مخلوط را روی صورت و گردن‌تان بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. آن را با آب گرم بشویید و سپس مقداری آب سرد روی پوست‌تان بپاشید. این کار را هفته‌ای یک‌بار انجام بدهید.

عسل

عسل دارای خواص ضدپیری، آنتی‌اکسیدانی و آب‌رسانی طبیعی است که برای درمان پوست شل مفید است.

دو الی سه قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیمو و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و گردن‌تان بمالید و بگذارید خشک شود. سپس با آب گرم بشوید. برای گرفتن بهترین نتایج، این کار را یک یا دو بار در روز انجام بدهید.

نصف قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری خامه‌ی ترش را با هم مخلوط کنید. سپس نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی صورت‌تان بمالید و بگذارید یک دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید و در آخر مقداری آب سرد بپاشید. از این ماسک صورت یک‌بار در هفته استفاده کنید.

گلاب

گلاب یک قابض طبیعی است، بنابراین یک تونر عالی به‌حساب می‌آید. گلاب به سفت کردن پوست شل کمک می‌کند و برای داشتن پوستی روشن و درخشان نیز فوق‌العاده است.

قبل از رفتن به رختخواب مقداری گلاب روی صورت و گردن‌تان بمالید. این کار به سفت کردن منافذ و جلوگیری از علائم پیری زودرس کمک می‌کند؛

گزینه‌ی دیگر مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری آب لیمو و یک قاشق چای‌خوری نارون کوهی و پنج قطره روغن بادام در یک فنجان گلاب است. این مخلوط را به صورت و گردن‌تان بمالید، اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این کار را چند بار در هفته تکرار کنید.

سفیده تخم مرغ

سفیده‌ی تخم‌مرغ یک قابض طبیعی و بنابراین درمان مناسبی برای پوست افتاده است. هیدرولیپیدهای موجود در سفیده‌ی تخم‌مرغ، با تغذیه‌ی پوست به بالا کشیدن پوست شل کمک می‌کنند.

یک الی دو عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ را به‌هم بزنید تا کف کند؛ آن را به صورت و گردن‌تان بمالید. بگذارید حدود ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید؛

گزینه‌ی دیگر اضافه کردن ۱ قاشق غذاخوری ماست ساده به ۱ عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ و به‌هم زدن آنهاست. این مخلوط را به صورت و گردن‌تان بمالید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشویید.

هریک از این درمان‌ها را ۲ بار در هفته به‌کار ببرید تا پوست سفت و درخشانی داشته باشید.

 بتدریج وزن کم کنید

فرایند سفت شدن پوست کند است، به همین دلیل ریتمی که وزنتان را کم می‌کنید هم باید تدریجی باشد. از این گذشته، کاهش وزن واقعی، زمانی رخ خواهد داد که تغییرات مهمی در سبک زندگیتان ایجاد کنید. این تغییرات، زمان برند اما از رژیم یو یو جلوگیری کرده و احتمال شل و افتاده شدن پوست بدنتان را کم می‌کند.

 همیشه ورزش کنید

 اگر در حال مراعات و اجرای یک رژیم غذایی هستید، باید یک برنامه‌ی ورزشی را نیز دنبال کنید. ورزش کردن، نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا سریع تر وزن کم کنید، بلکه باعث خواهد شد تا پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند. ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد، و آنرا صاف‌ و نرم و سالم‌تر خواهد کرد.

آب فراوان بنوشید

پوست سالم در واقع پوستی است که هیدراته باشد. بهمین دلیل همیشه باید یک بطری آب در دسترستان باشد تا بتوانید همیشه از آن بنوشید. همچنین مطمئن شوید که از نوشیدنی‌های ناسالم همچون نوشابه دوری می‌کنید، چرا که آن‌ها دارای مواد شیمیایی ناسالمی هستند.

به آرامی وزن کم کنید
مهم تر از همه اینکه مهم است که خیلی تند وزن کم نکنید. اگر چنین شود، پوستتان آویزان خواهد شد. پس توجه داشته باشید که تنها نیم تا یک کیلو در هفته وزن کم کنید. بیشتر از این مقدار کاهش وزن، باعث خواهد شد تا پوست شما قابلیت ارتجاعی اش را از دست داده و شل شود.

استرس خود را کاهش دهید
توصیه می شود برای اینکه پوستی سالم داشته باشید استرس و فشارهای عصبی را از خود دور کنید و به آنچه می خورید بیشتر اهمیت بدهید.

 مصرف شکلات، قهوه و سس مایونز را کاهش دهید و بیشتر از میوه، سبزی و سویا استفاده کنید همچنین برای رسیدن به پوست سالم و صاف ورزش کردن از نکات اصلی به شمار می رود.

راهکارهایی برای جلوگیری از پیری و شل شدن پوست

پنج عامل اصلی شل شدن پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ