برای رفع تشنگی شدید، در سحری این گیاه را بخورید!

parya
تشنگی و گرسنگی از نیازهایی است که فرد روزه دار را اذیت می کند. در طب سنتی راه های مختلفی برای رفع تشنگی در ماه رمضان وجود دارد. اگر در سحری این گیاه را بخورید دیگر تشنه نخواهید شد.

هنگامی که روزه میگیریم بسته به فعالیتی که داریم میزان تشنگی هم متفاوت خواهد بود. بعضی از افراد مانند کشاورزان و یا کارگران که در خیابان و در زیر نور خورشید فعالیت می کنند بیش از افراد دیگر تشنگی ماه رمضان را تجربه می کنند. اگر شما نیز با تشنگی در ماه رمضان بسیار اذیت می شوید نگران نباشید. برای رفع تشنگی شدید، در سحری این گیاه را بخورید!

برای رفع تشنگی شدید این گیاه را بخورید!

این گیاه علفی به دلیل طبیعت سرد برای تسکین عطش بسیار مفید است. به ویژه با ورود به ماه مبارک رمضان شما را به خوردن این سبزی مفید در افطار و سحر توصیه می کنیم.

روایت شده که این گیاه را به حضرت زهرا(س) نسبت دادند و گفته شده خرفه سبزی مورد علاقه زهرا سلام الله علیها است.

خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد و تر و دارای نیروی قابضه است. خرفه در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد اسکوربوت (بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C)، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

رفع تشنگی شدید با گیاه خرفه در ماه رمضان

تابستان اوج صفراست؛ مصرف خرفه خشکی گرمی و حرارت را فرو می‌نشانند و باعث برطرف شدن و از بین رفتن دردهایی که ناشی از حرارت و گرمی در بدن است می‌شود. همچنین برای پیشگیری و رفع تشنگی شدید در ماه رمضان بسیار مفید است.

بهتر است که از شربت حاوی تخم خرفه یا سبزی خرفه در وعده افطار و سحر استفاده شود. بوعلی سینا معتقد است که این گیاه حرارت و عطش و صفرا را رفع می‌کند.

 چگونه بر تشنگی ماه رمضان غلبه کنیم؟

با این نوشیدنی ها، در ماه رمضان تشنه نمی شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ