مشارکت در تولید واکسن درمان اعتیاد به مورفین(درمان عتیاد):

mohammadghasemi
حسام حاجی عباسی مدیرعامل شرکت بین المللی دارویی و غذایی نواندیش،ایده پرداز دارویی و دستیار در تولید واکسن درمان اعتیاد به مورفین:

در ابتدا خواستم توضیحی از اعتیاد برای شما دوستان گرانقدر داشته باشم،همانطور که میدونید اعتیاد یک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار « مواد اعتیاد آور» می‏ گردد.

اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌ گردد.
همچنین ویرانگری‏ هاى حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش‌ ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را بطور جدى به مخاطره مى‌ اندازد. پدیده شوم قاچاق موادمخدر بیش از آنکه فعالیتى سوداگرانه، تجارى و اقتصادى در عرصه مافیاى اقتصاد بین ‏المللى باشد، ابزارى کارآمد، مؤثر و راهبردى در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهاى توسعه نیافته است. تحلیلگران مسائل سیاسى و اجتماعى بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده موادمخدر مهمترین عامل به تباهى کشیدن و انحطاط اخلاقى جوامع به شمار می‏ رود. متاسفانه گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است.
اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‏ کن نخواهد شد، اما با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‏توان آن را به کنترل در آورد.
مراحل اعتیاد :
١- مرحله آشنایى: این مرحله با تشویق دیگران، مخصوصاً دوستان ناباب، یا از روى غرور و کنجکاوى خود فرد شروع می ‏شود.
٢- مرحله شک و تردید :در این مرحله فرد به مبارزه با امیال خود می ‏پردازد.
٣- مرحله اعتیاد واقعى :در این مرحله علائم اعتیاد ظاهر گشته، فرد و زندگی وی را احاطه می کند.
انواع مواد مخدر :
١- سستی زا        ٢- توهم زا        ٣- توان افزا

و اما واکسن درمان اعتیاد به مورفین اولین واکسن درمانی تضمینی اعتیاد در جهان است. که بدونِ درد وخُماری، پس از سالها تحقیق و بررسی در کشور ثبت اختراع وتولید شده است. این دارو بر رویِ حدود ۱۵۰۰ نفر داوطلب ترک اعتیاد مورفین در استانهای فارس،کرمان و کرمانشاه با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی هر استان به داوطلبان ترک اعتیاد مورفین درسه نوبت (صفر، 30 و 60 روز) تزریق شده است،که ۹۸ درصد معتادان داوطلب به ترک اعتیاد مورفین بازیابی  شده است. در حال حاضرجهت تولید این دارو نیاز به سرمایه‌گذاری بوده و امید داریم با توجه به نام گذاری امسال مبنی بر حمایت از کالایِ ایرانی «این داروی درمان اعتیادکه برای اولین بار درجهان در ایران تحقیق و تولید شده است». به مرحله تولید انبوه و بهره برداری برسد.
در صورت تمایل به همکاری؛ علاقمندان، اصحاب شرکت های دارویی، اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند با شماره 09120069667 تماس حاصل کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ