هرگز پاهایتان را روی داشبورد ماشین قرار ندهید!

parya
اگر شماهم از آن دسته افراد هستید که پاهایشان را روی داشبورد ماشین قرار می دهند حتما این مقاله را بخوانید.

اطرافمان افراد بسیاری را میبینیم که در مسافرت های طولانی پاهایشان را روی داشبورد ماشین قرار می دهند. البته هریک از ما ممکن است این کار را انجام دهیم. اگر شما هم این کار را به صورت مکرر انجام می دهید توصیه شدید می کنیم که هرگز پاهایتان را روی داشبورد ماشین قرار ندهید! دلیل این امر را در ادامه ی این خبر می توانید مطالعه کنید.

هرگز پاهایتان را روی داشبورد ماشین قرار ندهید

کیسه های هوا (ایربگ خودرو) مانند بمب های کوچکی هستند که در صورت عملکرد، باعث وارد آمدن جراحت های جدی مانند شکستن پاها میشوند

مثالی برای قرار دادن پا روی داشبورد

 تصادف Audra Tatum در اگوست سال 2015 کاملا نشان می دهد که چرا باید پای خود را روی داشبورد نگذارید.

این تصادف در زمانی که Tatum و شوهرش در خودرو رانندگی می کردند رخ داده است. یک خودرو جلوی آن ها سبز شده و یک تصادف نسبتاً کوچک به وقوع پیوسته است. البته شدت ضربه برای باز شدن کیسه هوا کافی بوده است. پای او روی داشبورد بوده و شدت باز شدن کیسه هوا به حدی بوده که زانوی Tatum را به صورتش کوبیده و باعث شکسته شدن بینی اش شده است. همچنین قوزک و ران پا و بازوی او نیز شکسته است.

Tatum می گوید که شوهرش همیشه به او درباره جراحت جدی در زمان تصادف هشدار داده بود. البته که او به این توصیه گوش نداده است. درمان جراحات او نیازمند چندین جراحی بوده است. برای راه رفتن دوباره او بیش از یک ماه زمان نیاز بوده است.

حتی Tatum امروز نیز با عوارض این تصادف دست و پنجه نرم می کند. برای مثال، جراحات وارده باعث شده او نتواند در اورژانس کار کند زیرا نمی تواند بیماران را بلند کرده یا بیش از 4 ساعت سر پا بایستد.

سرعت باز شدن کیسه های هوا از 161 کیلومتر در ساعت تا 354 کیلومتر در ساعت می باشد. این نیرو برای نگه داشتن بدن انسان در تصادف کافی است بنابراین یک شی در جلوی کیسه هوا به آسانی می تواند باعث جراحات جدی شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ