درمان خانگی ورم و درد زانو با روش هایی کاملا موثر

atoosamirzavandi
زانو مهمترین مفصل بدن است و هرگاه دچار ورم و درد گردد شخص را از انجام فعالیت های روزانه باز می دارد. با درمان های خانگی می توان به روند بهبود ورم و درد زانو کمک کرد.

ورم و درد زانو مشکلی است که سن و سال نمی شناسد و به علت آسیب دیدگی و فرسایش زانو ممکن است افراد را در هر سن و سالی درگیر خود کند. قطعا تا به حال از افرادی که این مشکل را تجربه کرده اند در مورد دردهای آن شنیده اید اما با درمان های خانگی می توان تا حدودی دردهای آن را کاهش دهید. در این مقاله با درمان خانگی ورم و درد زانو بیشتر آشنا شوید.

سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی به عنوان یک درمان خوب برای بسیاری از اختلالات از جمله زانو درد و ورم زانو در نظر گرفته می‌شود. این ماده‌ی خوراکی به لطف اثر قلیایی کنندگی‌اش می‌تواند به حل مواد معدنی و سموم مضر در مفصل زانو کمک کند. به علاوه، سرکه سیب ممکن است روان‌کننده‌های مفصل را حفظ کند و به این ترتیب درد را کاهش دهد و همچنین تحرک زانو را بیش‌تر کند. بهتر است برای استفاده از سرکه سیب زمانی که زانودرد دارید، مراحل زیر را دنبال کنید:

در مرحله‌ی اول، دو قاشق چایخوری از سرکه سیب را به دو فنجان آب اضافه کنید.
خوب این دو را با هم مخلوط کنید.
در نهایت، این محلول را کم‌کم در طول روز بنوشید.
این محلول را روزی چند بار بنوشید تا زمانی که زانو درد به طور کامل بهبود بیابد.

یا شما می‌توانید سرکه سیب را به عنوان یکی از داروهای خانگی موثر و طبیعی برای درد زانو با توجه به دستورالعمل دقیق زیر استفاده کنید:

در مرحله‌ی اول، وان حمام را پر از آب داغ کنید.
سپس ۲ فنجان سرکه سیب به آب داخل وان اضافه کنید.
در نهایت، زانویی را که درد دارد به مدت نیم ساعت در آب داخل وان غوطه‌ور کنید.
این روش را تنها یک بار در روز انجام بدهید.
هر روز تکرار کنید تا زمانی که درد از بین برود.

 ترکیب سرکه و روغن زیتون

چنان‌چه ملاحظه کردید، سرکه سیب دارای اثر درمانی روی زانو درد و ورم زانو است. حالا اجازه دهید آن را با یک ماده‌ی دیگر ترکیب کنیم تا به نتایج بهتری دست بیابیم. برای استفاده از این ترکیب مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و همین‌طور یک قاشق غذا خوری سرکه سیب آماده کنید.
سپس این دو را خوب با هم مخلوط کنید.
در نهایت، زانوی آسیب‌دیده‌تان را با این مخلوط ماساژ دهید.
این روش درمانی را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.
هر روز این درمان را انجام بدهید تا زمانی که درد زانوی‌تان از بین برود.

ترکیب زنجبیل، آب لیمو و عسل

زنجبیل موثرترین درمان برای از بین بردن درد است، خواه زانو درد و ورم زانو باشد و خواه درد ناشی از آسیب، آرتروز یا فشار عضلانی. این ریشه‌ی خوراکی شامل خواص ضد التهابی است که می‌توانند به تسکین درد و همچنین کاهش تورم در زانوی شما کمک کنند. به همین دلیل زنجبیل به عنوان یکی از داروهای خانگی طبیعی برای درد زانو در نظر گرفته شده‌است. در ادامه روش استفاده از زنجبیل را برای درمان درد زانو و ورو زانو می‌بینید:

در مرحله‌ی اول، یک ریشه‌ی زنجبیل تازه را به قطعات کوچک خرد کنید.
بعد زنجبیل خرد شده را به یک فنجان آب اضافه کنید.
آب را به مدت حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید.
سپس ترکیب را صاف کنید.
حالا کمی آب لیمو و عسل به این دمنوش اضافه کنید.
در نهایت، روزانه تا سه فنجان از این دمنوش را بنوشید.
این درمان را هر روز تکرار کنید تا تمام علائم درد زانو از بین برود.

زردچوبه: اثر ضددرد دارد. زردچوبه حاوی ماده‌ای به نام کورکومین است که اثر ضدالتهاب دارد و آنتی‌اکسیدانی قوی است که به کاهش درد کمک می‌کند. علاوه بر این مرکز ملی داروهای تکمیلی و جایگزین (NCCAM) گزارش می‌دهد که زردچوبه ممکن است روند پیشرفت روماتیسم مفصلی که خود یکی از دلایل درد زانوست را کند سازد. به این منظور نصف قاشق غذاخوری زنجبیل و همان مقدار زردچوبه را در یک فنجان آب بریزید و به مدت ده دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و مقدار کمی عسل به آن بیافزایید و دوبار در روز میل کنید. یا یک قاشق زردچوبه را در یک لیوان شیر بجوشانید و با کمی عسل شیرین کنید و روزی یکبار میل کنید. راه دیگر استفاده از کپسول‌های ۲۰۰ یا ۲۵۰ میلیگرم زردچوبه به میزان سه بار در روز است. این درمان‌ها را تا بهبود درد ادامه دهید

توجه: زردچوبه ممکن خون را رقیق کند. در واقع این درمان برای کسانی که داروهای رقیق‌کننده مصرف می‌کنند مناسب نیست

تخم شنبلیله: طبیعت گرم دارد و برای بهبود درد زانو ناشی از آرتروز بسیار مفید است. به این منظور یک قاشق چایخوری از تخم شنبلیله را در آب تصفیه شده به مدت یک شب بخیسانید. صبح روز بعد آب را خالی کنید و دانه‌ها را بجوید. همچنین می‌توانید به اندازه‌ی یک مشت دانه را برشته کنید، سپس آسیا کنید. پودر را در یک شیشه دربسته نگه دارید و هر بار یک قاشق چایخوری از آن را با مقداری آب مخلوط کنید، طوریکه به شکل خمیری درآید. به مدت ۳۰ دقیقه روی محل درد قراردهید. سپس با آب گرم بشویید. این درمان را به مدت یک هفته، دوبار در روز انجام دهید

درمان خانگی زانو درد با پودر زرد چوبه

اگر زانو درد امانتان را بریده این مطلب مخصوص شماست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ