پاکسازی روده و معجزه سلامتی بعد از آن!

faateme1366
روده هم به اندازه کبد نیاز به پاکسازی دارد. پاکسازی روده را انجام دهید و معجزه سلامتی بعد از آن را ببینید. بهترین روش های پاکسازی روده را در این مطلب بخوانید.

 

مشکلات روده و لزوم پاکسازی

 به گزارش سایت الودکتر،مشکلات روده‌ی بزرگ هر سال در بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر به جراحی کولوستومی منجر می‌شود. برخی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی درمانی می‌گویند یک فرد متوسط بین ۵ تا ۲۰ پوند ماده‌ی زاید انباشته‌شده را برای حدود ۷۰ ساعت در روده‌ی بزرگ خود دارد، در حالی که دستگاه گوارش سالم باید خوراکی را در کم‌تر از ۲۴ ساعت گوارش کند. در نتیجه شاید تا ۸۰ درصد بیماری‌ها و ناراحتی‌هایی که آدم‌ها از آن رنج می‌برند با روده‌ی بزرگ سمی در ارتباط باشد. بخشی از مشکل ناشی از آن است که امروزه رژیم غذایی ما فاقد فیبر طبیعی و آنزیم‌ها است و قند تصفیه‌شده‌ی بسیار زیادی دارد.

 

سبزیجاتی برای پاکسازی روده

سبزیجات دارای برگ‌های سبز تیره هم جزو خوراکی‌های مفید برای پاکسازی روده بزرگ و محافظت از دستگاه گوارش است.کلم، اسفناج، زیتون، سبز، خربزه، نخود فرنگی، برگ چغندر و کرفس از جمله سبزیجات دارای برگ سبز تیره است. کلروفیل موجود در این سبزی‌ها به چربی‌های ناشی از خوردن مواد غذایی در دیواره روده بزرگ وصل و به این ترتیب مانع از رشد باکتری‌ها می‌شوند.همچنین این خوراکی‌ها باعث بهبود پوشش مخاط درونی اندام‌های دستگاه گوارش می‌شوند و به این ترتیب از بروز بیماری هایی، چون خونریزی از معده و روده، زخم و ایجاد تومور جلوگیری می‌کنند.

 

بهترین راه سم زدایی روده

بهترین راه برای سم زدایی روده این است که این کار را پیش از هر وعده غذا انجام دهید. اما اگر می خواهید از این هم ساده ترش کنید، فقط قبل از شام آن را مصرف نمایید

1. یک دوم فنجان آب لیموی تازه تهیه کنید.

2. یک کله از زنجبیل تازه را به اندازه تکه های تقریباً دو سانتی متری خرد کنید و به آب لیمو اضافه کنید.

3. یک دوم قاشق چای خوری نمک دریا به این ترکیب افزوده و هم بزنید.

این ترکیب را در یخچال نگه داشته و قبل از هر وعده غذا، یک یا دو تکه از زنجبیل را میل کنید. این میزان برای یک هفته کافی است. بهترین راه برای سم زدایی واقعی گوارش این است که این کار را پیش از هر وعده غذا انجام دهید. اما اگر می خواهید از این هم ساده ترش کنید، فقط قبل از شام آن را مصرف نمایید. از این ترکیب پاک کننده برای افزایش و بهبود گوارش پیش از غذا استفاده کنید تا سموم و ناخالصی های کمتری جذب بدنتان شده و آن هایی را هم که انباشته کرده اید از بین ببرید.

 

پاکسازی روده و معجزه سلامتی بعد از آن!

روش موثر دیگر استفاده از دانه کتان برای پاکسازی روده است. این ماده غذایی نیز غنی از فیبر است و با به تاخیر انداختن تخلیه معده به جذب مواد مغذی کمک می‌کند. دانه کتان با ایجاد این تاخیر و کمک به هضم غذا باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان کلون یا روده بزرگ می‌شود. علاوه بر این به دلیل آن‌که غنی از اسیدهای چرب امگاه ۳ است ماده غذایی مفیدی برای حفاظت از قلب به شمار می‌رود.

 

پاکسازی روده با میوه

آواکادو؛ غنی از روغن های چرب امگا ۳ است که روده ها را پاک سازی می کند و از بروز ناراحتی های گوارشی پیشگیری می کند. روغن امگا ۳ به عنوان نرم کننده دیواره های روده عمل می کند. تمامی ذرات غذاهای زاید و سموم به آن می چسبد و دفع می شود.

سیب؛ با چسبیدن به مواد شیمیایی مضر و فلزات سنگین ، آن ها را از بدن دفع می کند. این میوه غنی از پکتین است و یکی از بهترین میوه ها برای پاک سازی روده ها به حساب می آید.

توت فرنگی؛ بیشتر میوه های توتی باید در برنامه پاک سازی روده ها گنجانده شود. این میوه ها غنی از فیبر و ویتامین است.

گریپ فروت؛ حاوی فیبر پکتین است که به کلسترول بدن می چسبد و با پاک سازی خون، ویروس های مضر را از بدن دفع می کند. این میوه سم زدای روده و کبد به حساب می آید.

 

معجزه پاکسازی روده

آلوبخارا برای پاکسازی روده بسیار مفید بوده و توانایی بسیار زیادی برای دفع مواد زائد روده و رفع انسداد روده دارد. این که چقدر در روز آلو بخارا مصرف کنید بستگی به خود شما دارد اما به طور معمول حدود ۲۰۰ گرم قبل از صبحانه و ۲۰۰ گرم بعد از شام توصیه می شود.این خشکبار از نظر پتاسیم غنی بوده و در نتیجه برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بسیار مناسب است.به علاوه، در آلو بخارا مقدار زیادی نیاسین، ویتامین آ و ویتامین ب۶ وجود دارد. همچنین در آلو بخارا، یک ماده شیمیایی به نام هیدروکسی فنیلی ساتین hydroxphenylisatin وجود دارد که موجب تحریک عضلات نرم روده بزرگ و کارایی بیشتر آنها شده و در نتیجه، آلوی خشک شده به عنون یک عامل ملین و از بین برنده یبوست شناخته می‌شود.هر گاه که احساس کردید که اجابت مزاج شما زیادتر از حد و یا تبدیل به اسهال شده خوردن آلو را کمتر کنید.

کدام زنان سرطان روده یا مقعد میگیرند؟

پاکسازی روده بزرگ با روش های ساده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ