چگونه در ماه رمضان دهانی خوشبو داشته باشیم؟

parya
دهانی خوشبو در ماه رمضان از ویژگی هایی است که هرفردی برای رسیدن به آن تلاش می کند. اگر نمی دانید برای این کار چه کار باید کنید حتما این مقاله را بخوانید.

اگر از بوی بد دهان در ماه رمضان رنج می برید، نگران نباشید با خوردن مواد غذایی می توانید دهانی خوشبو در ماه رمضان داشته باشید. حتما می پرسید چگونه در ماه رمضان دهانی خوشبو داشته باشیم؟ پاسخ سوالتان در این مقاله نوشته شده است.

چگونه در ماه رمضان دهانی خوشبو داشته باشیم؟

تغذیه صحیح یکی از عوامل مهم حفظ سلامت است و در صورتی که نکات تغذیه‌ای بدرستی رعایت شود، همه ارگان‌های بدن فعالیت خود را بخوبی انجام می‌دهند. برای پیشگیری از ایجاد بوی بد دهان، استفاده از میوه‌ها و سبزیجات دارای فیبر یکی از بهترین راهکارهاست. برای مثال خوردن یک سیب در فاصله افطار تا سحر به مرطوب ماندن دهان در طول روز کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین D مثل زرده تخم‌مرغ، ماهی، آب پرتقال، ماست و استفاده از میخک، رازیانه و هل که خواص ضدمیکروبی دارند در زمان روزه‌داری برای حفظ بوی خوش دهان توصیه می‌شود. علاوه بر این جویدن برگ نعناع، پونه و جعفری تازه، کرفس و خوردن انجیر به خوشبو شدن دهان کمک زیادی می‌کند. نوشیدن چای سیاه و سبز باکتری‌های دهانی و ترکیبات سولفوری را کاهش می‌دهد و دهان را هیدراته نگه می‌دارد. به همین دلیل نوشیدن چای بدون شیرینی بین افطار تا سحر توصیه می‌شود. نوشیدن آب و لیموی تازه و نمک همراه پالپ لیمو نیز دهان را خوشبو می‌کند، بخصوص این مورد بوی بد سیر و پیاز را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مواد غذایی برای خوشبو شدن بوی دهان در ماه رمضان! 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ