پوستی با طراوت با خوردن این ماده غذایی

mahdie.mohtashami
داشتن پوستی سالم و با طراوت آرزوی هر زن و مردی است. برای داشتن پوستی با طراوت داشتن تغذیه مناسب بسیار تاثیرگذار است. برای اطلاع بیشتر او نوع تغذیه و مواد غذایی مصرفی در این مقاله با ما همراه باشید.

برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت راه حل‌های زیادی وجود دارد. داشتن تغذیه مناسب یکی از راه‌های داشتن پوستی شاداب و با طراوت است. 

برای داشتن پوستی با طراوت می‌توانید در رژیم غذایی خود از کلم برگ استفاده کنید. این ماده‌ی غذایی به شما کمک می‌کند پوستی با طراوت و شاداب داشته باشید. 

 

برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت راه‌های زیر را هم امتحان کنید

روغن بادام شیرین را دریاب

پودر جوانه گندم، عسل و روغن بادام شیرین از هرکدام یک قاشق غذاخوری را ترکیب کرده تا مخلوطی شکلاتی مانند به دست آید. این ترکیب را دو تا سه ساعت روی پوست خود ماسک کرده و منتظر تاثیرات شفاف کنندگی آن روی پوست خود باشید.

وقتی عسل و توت فرنگی با هم باشند

چهار تا پنج واحد توت فرنگی را له کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. حتما تاثیر شفاف کنندگی توت فرنگی و عسل را مشاهده خواهید کرد.

ترکیب سفیدآب و کف دریا

سفید آب روی یا زینک اکساید روی، آرد نشاسته و کف دریا هرکدام یک قاشق چای خوری را با عسل و گلاب هرکدام سه قاشق چای خوری و کمی آب مخلوط کنید تا ماسکی برای شفافیت و لکه بری پوست داشته باشید.

با میوه ها و سبزیجات دوست باش

به طور کلی خوردن اکثر میوه ها و سبزیجات سبب شفافیت و زیبایی پوست می شود. با این حال مصرف برخی از میوه ها و سبزیجات می تواند کمک بسیار بزرگی برای این مورد باشد. میوه هایی مثل انجیر، هنداونه، سیب قرمز، انواع مرکبات، گیلاس و آلبالو، انار و گلابی به طور موثری می توانند سبب زیبایی و شفافیت پوست شوند. غیر از این موارد، زرشک هم می تواند برای شفافیت پوست به کار گرفته شود.

پیاز و دوستی با پوست

شاید باورتان نشود اما آب پیاز همراه با آبلیمو می تواند ماسک مناسبی برای شفافیت پوست تان باشد. این ترکیب را به پوست تان بمالید و از بوی بد آن نترسید که علاج تیرگی و کدر بودن پوست تان است.

بخور دادن را فراموش نکن

گل ختمی، گل پنیرک و گشنیز را به مقدار مساوی و به میزان یک قاشق غذاخوری با یک لیوان آب جوشانده و ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت بخور دهید. با این کار کمک بزرگی به شفافیت پوست تان کرده اید.

مراقب آفتاب سوزان باشید

آسیبی که آفتاب می‌تواند بر پوست شما وارد کند، در طول زمان اتفاق خواهد افتاد، اما پابرجا خواهد ماند. جدای از لک‌های قهوه‌ای، قرمزی، دمل، خشکی، لک و پیس، و سوختگی، آفتاب باعث خواهد شد تا پوستتان چروکیده و سالخورده شود.

هنگامی که چین و چروک‌ها پدیدار شوند، دیگر خلاص شدن از دست آنها ساده نیست. ازینرو پیشگیری بهتر از درمان است. تا آنجا که ممکن است در وسط ظهر از خورشید دوری کنید، یعنی دقیقا زمانی که در گرم‌ترین زمان روز قرار داریم.

اگر ناچار به ترک منزل یا محل کارتان هستید، یک روسری یا چتر همراه خود داشته باشید تا صورتتان را پوشش دهید. همچنین مطمئن شوید که هر باری از خانه بیرون می‌روید، به مقدار مناسب کرم ضد آفتاب استفاده کرده اید، صرفنظر از اینکه هوا آفتابی باشد یا نباشد.
برای روتین‌های مراقبت از پوست شبانه سرمایه گذاری کنید
معمولا به این محصولات، کرم شب می‌گویند. متخصصان پوست می‌گویند زمانی که در خواب هستید، بهترین زمان برای استفاده از کرم هاست، چرا که وقفه‌ای در عملکردشان ایجاد نمی‌شود و بهترین بازخورد را دارند.

با یک متخصص پوست خوب صحبت کنید و برای پوستتان یک کرم شب خوب پیدا کنید تا هنگامی که خوابید پوستتان را مرطوب و صاف کند. بدین ترتیب خیالتان راحت خواهد بود که رطوبت در پوستتان حفظ شده و از سالخوردگی جلوگیری خواهد شد.

سلول‌های خشک پوستتان را رویه سایی کنید

کارها و بکش و مکش‌های روزانه‌ی ما، معمولا باعث خشکی، پوسته پوسته شدن و سالخوردگی پوستتان می‌شود. یک اسکراب خوب، راه حلی عالی برای این مشکل است. پس حداقل سه بار در هفته از یک اسکراب خوب استفاده کنید تا تمام سلول‌های مرده‌ی پوستتان را کنار بزنید.

از آنجایی که سلول‌های کهنه و مرده‌ی پوستتان کنار زده می‌شوند، برای سلول‌های تر و تازه و جدید جا باز می‌شود، بنابراین پوستتان زیبا و درخشان جلوه خواهد کرد.

چگونه با پیاز پوست شفاف و جوان داشته باشیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ