رفع بوی بد دهان به آسانی آب خوردن با این 5روش!

faateme1366
بوی بد دهان باعث کاهش اعتماد به نفس و کاهش ارتباطات فرد می شود. اگر بگوییم می توانید بوی بد دهان به آسانی آب خوردن با این 5روش رفع کنید حتما این مطلب را خواهید خواند. ما راه های رفع بوی بد دهان به آسانی آب خوردن را به شما پیشنهاد می کنیم.

علت بوی بد دهان چیست؟

به گزارش سایت الودکتر، از علل شایع بوی بد دهان التهاب لثه، باقی ماندن غذا بین دندان‌ها، عفونت‌های تنفسی، سینوزیت، مشکلات گوارشی، بیماری دیابت، استفاده از غذاهای گوگرددار مثل سیر و پیاز و استعمال سیگار است که قابل پیشگیری و درمان است.

 

بهداشت را رعایت کنید

علت اصلی بوی بد دهان را در این مطلب می خوانید. ذرات غذایی که در طول شب بین فواصل دندان قرار می گیرند، جذب کننده های اصلی باکتری می باشند. زمانی که باکتری به این ذرات جذب شود، گاز مضری آزاد می کند که باعث ایجاد بوی بد دهان می شود. بنابراین قبل از اینکه چاره ای برای آن بیاندیشید، به مدت پنج دقیقه دندان ها را مسواک زده و نخ دندان بکشید و با این کار هرگونه ماده ی غذایی که در طول روز در دهانتان انباشته شده را از بین ببرید. پس از استفاده از نخ دندان از خوردن و آشامیدن هر چیزی بهجز آب خودداری کنید.

زبان شما بزرگترین منبع برای تجمع باکتری های بدبو می باشد و به همین دلیل باید مرتب تمیز شود. حتی با مسواکتان نیز می توانید آن را تمیز کنید یا درصورتی که تمیز کردن زبان با مسواک برایتان مشکل ایجاد می کند، از زبان شوی استفاده کنید. زبان شوی را ته زبان خود قرار دهید و دو یا سه بار آن را به زبان خود بکشید. جهت حفظ دهان از باکتری هایی که سبب بدبو شدن آن می شوند، حداقل یکبار در روز این کار را بلافاصله پس از مسواک زدن انجام دهید.

 

جعفری، چاره بوی بد دهان

کاهش بوی بد دهان که ناشی از خستگی روزانه و نخوردن غذا است را با جویدن مقداری سبزی جعفری از بین ببرید. مصرف جعفری بعد از غذا به تازه شدن بازدم کمک می‌کند. جعفری منبع غنی از کلروفیل است که به عنوان یک خوشبوکننده طبیعی دهان عمل می‌کند. این سبزی هم چنین مثل یک خنک کننده طبیعی در دهان احساس تازگی و تمیزی ایجاد می‌کند. اگر برگ جعفری به صورت آدامس جویده شود، بوی بد دهان را از بین می‌برد و استفاده از سیب بعد آن برای درمان بوی دهان بسیار موثر است. از طرفی جعفری، تحریک‌کننده‌ی اشتهاست و به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

 

رفع بوی بد دهان به آسانی آب خوردن!

روزانه سعی کنید به میزان کافی آب بنوشید.زیرا، مصرف منظم این ماده حیاتی، دهان شما را مرطوب و پر آب کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند.در ضمن، بعد از مصرف هر نوبت غذا، بلافاصله دهان خود را با آب بشویید تا باکتری های موجود در بین دندان ها از دهان خارج شوند.

 

رفع بوی بد دهان با این چاشنی ها

دارچین می تواند بوی بد دهان را کنترل کند چرا که باعث کاهش میزان باکتری های موجود در دهان می شود. بدین منظور، یک قاشق چایخوری از پودر دارچین را در یک فنجان آب ریخته و آن را بجوشانید. در ضمن، می توانید به آن مقداری هل نیز اضافه کنید. سپس، محلول حاصل را کمی سرد کرده و به عنوان دهان شویه از آن استفاده نمایید. استفاده از چاشنی‌های معطر مثل میخک، دانه‌های هل و رازیانه نیز پس از هر وعده غذایی در رفع بوی بد دهان بسیار موثر است. این چاشنی‌های گیاهی خواص ضدمیکروبی دارند و بهداشت دهان و دندان‌ها را بهبود می‌بخشند. یک وعده غذای کرفس‌دار بوی بد دهان را از بین می‌برد. احتمالاً موادی که در معده تولید می‌شوند، با مواد معطر کرفس ترکیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند. پونه ضد سرفه است و بوی بد دهان را از بین می‌برد و به عنوان ضدعفونی‌کننده به شمار می‌رود.

 

از بوی بد دهان خلاص شوید

کاهش بوی بد دهان با مصرف قهوه. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف قهوه باعث خنثی شدن یا کاهش باکتری‌هایی در دهان می‌شود که فعالیت آن‌ها از عوامل ایجاد بوی ناخوشایند در دهان است. از این رو پزشکان به افرادی که از بوی بد در تنفس رنج می‌برند توصیه می‌کنند قهوه بنوشند. البته دقت داشته باشید که نوشیدن زیاد قهوه به دلیل خشکی دهان ممکن است اثر عکس داشته باشد؛ پس نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

7 دلیل غیر منتظره که باعث بوی بد دهان می شوند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1397-03-01 - 17:32 پاسخ

برای شخص مبتلا شده کابوسه