این گیاه در درمان میگرن معجزه می کند!

sahar.d
میگرن همواره با دردهای پیاپی شدید یا خفیف همراه است و علت دقیق آن مشخص نیست اما مشخص شده که عوامل محیطی و ژنتیکی می توانند در بیماری میگرن نقش داشته باشند. یکی از توصیه های طب سنتی برای درمان میگرن، استفاده از نعنا است. در این مطلب به بررسی تاثیر نعنا در کاهش دردهای میگرنی می پردازیم.

میگرن یکی از اختلالات شدید است که ویژگی آن سردردهای ملایم یا شدید پی در پی می‌باشد که از  2 تا 72 ساعت طول می کشد. علایم آن شامل حالت تهوع، استفراغ، حساسیت به نور، حساسیت به صدا است و درد به‌طور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش می‌یابد. طب سنتی پیشنهادهای موثری برای کاهش دردهای میگرنی دارد. در این مطلب به بررسینقش نعنا در کاهش دردهای میگرنی می پردازیم.

چگونه نعنا سبب کاهش دردهای میگرن می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده برای درمان میگرن از محلول 10 درصدمنتول به صورت موضعی روی پوست ناحیه شقیقه استفاده می‌شود.  فکر اولیه استفاده از دارو به صورت موضعی برای درمان میگرن نیز از کتاب قانون ابن سینا گرفته شده است. ابن‌سینا در کتاب قانون، استفاده از درمان‌های موضعی روی ناحیه شقیقه در درمان میگرن را پیشنهاد می‌کند.

نعنا حاوی مقادی قابل توجهی منتول است و به همین دلیل سبب کنترل سردرد در افراد مبتلا به میگرن می‌‌شود. نعنا به عنوان یک عامل ضد درد در طب سنتی ایران اهمیت خاصی دارد.

اثر نعنا در درمان میگرن، با استفاده از 3 مکانیسم ضداسپاسم، ضددرد و ضدالتهاب موجود در منتول موثر است و استفاده از محلول منتول به صورت موضعی بر پوست ناحیه شقیقه به دلیل افزایش سرعت اثر و کاهش عوارض سیستمیک می‌تواند جایگزین مناسبی برای داروهای خوراکی میگرن باشد.

کافی‌ است مقداری از آن را روی پیشانی‌تان بمالید. وقتی روغن نعنا را به این شیوه روی پیشانی می‌مالید، منتول در کاهش دردهای میگرنی و حالت تهوع ناشی از آن تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. این گیاه خاصیت بازکنندگی رگ‌های خونی را دارد. به ‌این ‌ترتیب خون در سر بهتر به جریان درمی‌آید.

همچنین می توانید. دو قطره عصاره نعنا را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. کمی صبر کنید تا آماده شود. می‌توانید برای خوش‌طعم شدن، کمی نبات نیز به آن اضافه کنید.

نوشیدنی معجزه آسای ضد میگرن

 اگر میگرن دارید، حتما بخوانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ