با این روش به راحتی جای جوش را از بین ببرید

sahar.d
جای جوش یکی از مشکلا همیشه همه افراد است و همراه به دنبال راهی برای خلاص شدن از آن هستیم. در این مطلب شما را با خواص جالب سیر در از بین بردن جای جوش آشنا می کنیم.

جای جوش زیبایی پوست و چهره را تحت تاثیر قرار می دهد. همین امر سبب ناراحتی افراد بخصوص خانم ها می شود و از همین رو به دنبال راهی برای رفع آن هستند و هر کرم یا راهی که به آن ها پیشنهاد شود را انجام می دهند به امید اینکه جای جوش از بین برود. ما در این مطلب یک راه حل بسیار موثر برایتان داریم، سیر. در این مطلب به شما آموزی می دهیم چگونه از سیر برای درمان جای جوش استفاده کنید.

خواص سیر

سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین‌های ب۱ ب۲ و ب۳ است. سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است، سیر حاوی پتاسیم و ژرمانیوم دو ماده معدنی که موجب بهبود سلامتی می‌شوند می‌باشد. ترکیب سولفوری خود به ویژه آلیسین معروف است که اینها مواد شیمیایی گیاهی اصلی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کنند.

سیر همچنین عنصری مهم برای زیبایی است . سیر خاصیت میکروب کشی و پاک کنندگی و لایه برداری دارد البته ترکیبات موجود در آن می تواند برای برخی حساسیت زا و التهاب آور باشد برای همین هنگام استفاده از آن باید دقت کنید و در صورت بروز هر گونه حساسیت خفیف هم استفاده از آن را متوقف کرده و به پزشک مراجعه نماید .

استفاده از سیر برای از بین بردن جای جوش

ماسک سیر برای پوست 1

برای درست کردن این ماسک تعدادی سیر را خوب له کنید البته می توانید رنده هم بکنید بعد آن را رویآکنه ها و محل جوش ها بمالید و بگذارید چند دقیقه ای بماند. سیر نباید خیلی روی پوست قرار بگیرد چون باعث سوختن و قرمزی آن می شود. به محض اینکه احساس سوزش شدید کردید ماسک را بشویید البته بهتر است با آب سرد این کار را انجام دهید .

ماسک سیر برای پوست 2

چند حبه سیر را له کنید و آب آنها را بگیرید .آب سیر را با همان مقدار سرکه سفید مخلوط کنید .یک پنبه را به این محلول آغشته کنید و آن را به صورت تان بمالید. سرکه سفید پوست شما را به یک پوست متعادل مبدل می کند و آنتی اکسیدان موجود در سیر التهابات را از بین می برد و سبب کاهش لکه های ناشی از جای جوش می شود.

بهترین روش از بین بردن جای جوش

با سیر پوستتان را بوتاکس کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ