در ماه رمضان این نوع چای را مصرف نکنید!

parya
توجه به تغذیه در ماه رمضان ضروری می باشد. یکی از نوشیدنی هایی که به دلیل خواص آن بسیار مصرف می شود چای سبز می باشد به دلایلی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم در ماه رمضان این نوع چای را مصرف نکنید!

چای سبز مصارف مختلفی دارد که عده ی بسیاری به جای چای سیاه از چای سبز به عنوان نوشیدنی مصرف می کنند. ولی لازم است بدانید که مصرف چای سبز باعث غلظت ادرار می شود. در همین خصوص متخصصین توصیه می کنند که در ماه رمضان این نوع چای را مصرف نکنید! برای اطلاع بیشتر درباره جزئیات مصرف چای سبز در ماه رمضان این مقاله را تا انتها بخوانید.

در ماه رمضان این نوع چای را مصرف نکنید!

یک متخصص ارولوژی اظهار داشت: مصرف چای سبز سبب افزایش غلظت ادرار می شود و از همین رو مصرف آن در ماه رمضان توصیه نمی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: مصرف چای سبز با توجه به ویژگی های خاص آن و با توجه به محدودیت مصرف مایعات در طول مدت روزه داری، سبب افزایش غلظت ادار می شود و از همین رو مصرف آن در ماه رمضان توصیه نمی شود.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا به تمام روزه داران توصیه می شود مصرف مایعات فراوان را از هنگام افطار تا زمان سحر در برنامه غذایی خود لحاظ کنند و روزه داران بطور حتم در فاصله افطاری و سحری حداقل هشت لیوان آب علاوه بر میزان مورد نیاز برای رفع تشنگی بنوشند.

این متخصص ارولوژی به بیماران کلیوی توصیه کرد: : طبق دستور و نظر پزشک و انجام سونوگرافی و در صورت نداشتن سنگ کلیه می توانند اقدام به گرفتن روزه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اما بیماران کلیوی که مشکل سنگ کلیه دارند، به خصوص بیمارانی که دارای کلیه های سنگ ساز هستند، به دلیل اینکه این افراد باید به مقدار فراوان و در طول روز مایعات (آب معمولی ،چای ) مصرف کنند روزه داری توصیه نمی شود .

ناتمی تاکید کرد: به همه افراد توصیه می شود در طول روز سه لیتر آب بنوشند تا کلیه آنها در برابر سنگ سازی محافظت شود.

چای سبز از جمله محصولات کشاورزی بومی کشور چین است که از فواید بسیاری برای سلامتی برخوردار می باشد.

چای سبز برای مقابله با سرطان ، کاهش چربی خون، اسهال خونی و سرما خوردگی مفید است.

اما مصرف این گیاه با وجود فواید بسیار آن مضراتی نیز در صورت مصرف بیش از اندازه دارد که از جمله افزایش غلظت ادرار، موجب بیقراری، عصبانت، بیخوابی می شود و در افرادی با ناراحتی کلیه و فشار چشم و میگرن مصرف آن توصیه نمی شود.

چای سبز و این همه خاصیت شگفت انگیز؟

با این چای با گلو درد خداحافظی کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ