7بیماری مهم که با پیاز درمان می شوند!

faateme1366
پیاز چاشنی خوش طعمی است که بدون آن تقریبا هیچ غذایی طعم و مزه ندارد. اما بوی پیاز خام ممکن است باعث شود کمتر به سراغ آن بروید. 7بیماری مهم که با پیاز درمان می شوند شما را ترغیب می کند با این معجزه طبیعت بیشتر دوست باشید. در این مطلب با 7بیماری مهم که با پیاز درمان می شوند ، آشنا می شوید.

 

پیاز، ضدعفونی کننده طبیعی

به گزارش سایت الودکتر، اگر زخمی سطحی یا خراشی در بدنتان ایجاد شد و ماده ضدعفونی‌کننده دم دست نداشتید، می‌توانید از پیاز کمک بگیرید، چون پیاز یک ضدعفونی‌کننده طبیعی فوق‌العاده است. اگرچه بوی پیاز چندان خوشایند نیست، اما استفاده از آب آن برای نابود کردن میکروب‌ها و تمیز کردن پوست زخمی بسیار موثر خواهد بود. البته نباید از این روش برای زخم‌های باز و عمیق استفاده کرد. پیاز را رنده کرده و یا داخل مخلوط‌کن ریخته و آب آن را بگیرید. یک گاز استریل تمیز را به آب پیاز آغشته کرده و روی زخم یا خراش پوستتان بگذارید. این کار را دو مرتبه در روز انجام دهید.

 

افزایش شانس باروری با پیاز

میزان کیفیت و کمیت اسپرم برای باردار شدن بسیار حائز اهمیت است. میزان اسپرم ها، حرکت اسپرم و سلامت اسپرم رابطه مستقیمی با شانس بچه دار شدن دارد. در این بخش روش افزایش کیفیت اسپرم را با پیاز بررسی می کنیم. گیاه پیاز، با نام علمی Allium Cepa از خانواده گیاهی liliaceae یکی از خوراکی های بسیار پر مصرف در صنایع غذایی در ایران و سایر نقاط جهان می باشد. این گیاه بعنوان چاشنی، در طبخ بسیاری از غذاهای ایرانی کاربرد دارد و علاوه بر طعم مطبوعی که به غذا می دهد خواص دارویی بسیار زیادی نیز دارد.با اطلاع از این خواص دارویی و آگاهانه مصرف کردن این گیاه می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.تحقیقات نشان داده است که پیاز حاوی آنتی اکسیدان مانند سلنیوم ، گلوتاتیون ، ویتامین A و C می باشد. این گیاه حاوی مقادیر زیادی کورسیتین است که ماده موثره این گیاه محسوب می شود و دارای خواص درمانی بسیار زیادی می باشد.فیتوکمیکال کورسیتین نوعی فلاونوئید گیاهی است و در منابع غذایی چون مرکبات، پیاز و چای یافت می شود. این ماده دارای اثرات و خواص دارویی مهمی روی بدن می باشد و با جدی گرفتن توصیه های تغذیه ای و استفاده روزانه و مرتب از این منابع طبیعی و سالم، سلامتی و نشاط دور از دسترس شما نخواهد بود.

 

درمان عفونت گوش با پیاز!

اوتیت یا عفونت گوش ناشی از وجود التهاب یا عفونت در گوش میانی یا خارجی است. از آن‌جایی که پیاز یک ماده ضدالتهاب طبیعی است می‌توان از آن برای درمان این مشکل استفاده کرد. پیاز باعث تسکین درد شده و همچنین عفونت را از بین می‌برد.

پیاز را به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. دو قاشق چای‌خوری از این پیاز خردشده را در ماهیتابه ریخته و به آرامی حرارت دهید تا نرم شوند. سپس آن را داخل یک پارچه تمیز ریخته و مرهم درست کنید. حواستان به گرمای آن باشد تا گوش را نسوزاند و آن را به طور مستقیم روش گوش دردناک قرار دهید.اگر علائم با این کار از بین نرفت، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

پیاز و درمان اسهال

برای درمان اسهال از پوست پیاز استفاده کنید بدین صورت که پوست پیاز را بشوئید و در مقدری آب به مدت ده دقیقه بجوشانید ، سپس آنرا در داخل دستمالی ریخته و فشار دهید تا شیره آن گرفته شود . بعدا این شیره را با شکر شیرین کنید و روز ی چند فنجان از آن را بشوئید تا اسهال کاملا از بین برود .

 

با پیاز سردرد را شکست دهید

پیاز جزو پیشنهادهای مادربزرگ‌ها برای تسکین سردرد است. به عقیده متخصصان طب سنتی پیاز برای رفع سردرد موثر عمل می‌کند.

دو تا سه عدد پیاز رو پوست گرفته و خیلی ریز خرد کنید. سپس آن‌ها را داخل دو تکه پارچه تمیز بپیچید. سپس این کمپرس‌ها را در نواحی دردناک سرتان بگذارید. دراز بکشید و بگذارید پیازها روی گیجگاه و یا نقاط دردناک دیگر سرتان بماند..

 

دیابتی ها از پیاز غافل نشوند

پیاز دارای انسولین گیاهی است و استفاده از آن قند خون را پائین می آورد . بیماران مبتلا به مرض قند باید حتما هر روزه از آن استفاده کنید .

 

تسکین سوختگی با پیاز

برای تسکین و درمان سوختگی، ترک پوستی، جای جوش و غیره می‌توانید پیاز را امتحان کنید. از آن‌جایی که پیاز خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد از بروز عفونت پیشگیری می‌کند و باعث می‌شود پوست سالم مانده و خیلی سریع خود را احیا کند.

پیاز را خرد کرده و با مقدار کمی روغن زیتون تفت دهید. یک قاشق چای‌خوری تخم کتان به آن اضافه کرده و به مدت ده دقیقه بگذارید تا نرم شوند. مواد را داخل یک پارچه تمیز نازک بریزد و آن را روی پوست آسیب دیده بگذارید. حواستان باشد که ترکیب به اندازه کافی خنک شده باشد.

خواص زیاد قراردادن پیاز کف پا قبل از خواب!

این پیاز را به هیچ عنوان نخرید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ