ویژگی های قارچ های کشنده چیست؟

parya
قارچ های سمی و کشنده این روزها خانواده های ایرانی را داغدار کرده است. ممکن است افرادی که با خوردن قارچ میمیرند اطلاعاتی درباره قارچ های کشنده نداشته باشند. اگر شما هم نمی دانید ویژگی های قارچ کشنده چیست این مقاله را حتما بخوانید.

خوردن قارچ های سمی از بی اطلاعی افراد از ویژگی این قارچ ها نشات می گیرد. حتما میپرسید ویژگی های قارچ های کشنده چیست، پاسخ این سوال را در این مقاله برای شما نوشته ایم تا انتها با ما باشید.

ویژگی‌های قارچ‌های کشنده

قارچ‌های سمی اغلب به رنگ سیاه، سرخ و سفید و کمی لزج و بدبو هستند. وجود زائده کیسه مانند در پایه برخی قارچ‌‌ها معمولا نشان از سمی بودن آن‌ها است. می‌توان گفت مرغوب‌ترین قارچ‌های خوراکی قارچ‌هایی هستند که کلاهک آن‌ها بسته باشد یعنی شکاف‌ها و تیغه‌های زیر کلاهک دیده نشود و ظاهری خوب و تازه و بدون لک داشته باشد.

نحوه تشخیص قارچ سمی از قارچ غیر سمی

برای شناسایی قارچ‌های کشنده از خوراکی فقط یک راه دقیق و مطمئن وجود دارد و آن هم آزمایشگاه است و فقط شناسایی جنس و گونه کافی نیست زیرا در بین قارچ‌های خوراکی، قارچ سمی و در بین قارچ‌های سمی، قارچ‌های خوراکی وجود دارد. گاهی گفته می‌شود قارچ‌های سمی در اثر قطعه قطعه شدن تغییر رنگ می‌دهند و هنگام طبخ اگر سکه نقره در مجاورت آنها قرار گیرد سکه سیاه می‌شود. این قضاوت‌های عجولانه در تفکیک گونه‌های سمی و خوراکی نه تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه گاهی سبب ایجاد مسمومیت‌های خطرناکی نیز می‌شود. قارچ‌های سمی یا خوراکی تازه سکه نقره یا پیاز را سیاه نمی‌کند بلکه قارچ‌های فاسد یا در حال فساد مواد گوگرددار از خود تولید می‌نماید که موجب سیاه شدن بعضی از اجسام می‌گردد. بنابراین این گونه شواهد هیچ سندیت علمی نداشته و تنها از طریق آزمایش قارچ است که می‌توان به سمی بودن آن پی برد.

مشکل قارچ های سمی چیست؟ 

علائم مسمومیت با قارچ های سمی مشابه با قارچ خوراکی! 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ