نوشیدنی های مناسب برای آب رسانی به بدن!

toranj
با نوشیدن های فوق العاده ای بدنتان را در تابستان آب رسانی کنید.

به گزارش الودکتر: با شروع تابستان بدن نیاز به اب رسانی بسیار زیادی دارد چرا که گرما باعث عرق گردن و از دست دادن آب بدن می شود در نتیجه شما نیاز به جایگزین کزدن آب دارید. در این مقاله روش های خوبی برای آب رسانی به بدن گفته شده است.

آبرسانی به بدن در تابستان

آماده کردن نوشیدنی با شیر نارگیل

شیر نارگیل حاوی الکترولیت های طبیعی از جمله پتاسیم و سدیم است که مواد مغذی ضروری برای آبرسانی و تغذیه بدن هستند. به علاوه الکترولیت ها برای عملکرد درست عصب ها و عضلات ضروری هستند که به همین دلیل است که ورزشکاران از نوشیدنی های حاوی الکترولیت در تمرینات خود استفاده می کنند. اما نوشیدنی های ورزشی حاوی قند غیر ضروری، کالری اضافه و رنگ های مصنوعی هستند.

توصیه می شود به جای استفاده از نوشیدنی های ورزشی یک فنجان شیر نارگیل را با یک فنجان آبمیوه مورد علاقه خودتان (آبمیوه را خودتان آماده کنید) حل کرده و بنوشید.

نوشیدنی گازدار مورد علاقه خود را فریز کنید

از این روش که معمولا برای کودکان جالب است برای آبرسانی به بدن تان استفاده کنید. چند ترکیب آبرسان و یا چند آبمیوه را با هم حل کنید، به عنوان مثال هندوانه (که حاوی بیش از 90 درصد آب است) و آب لیمو (منبع فوق العاده از پتاسیم). سپس این محلول را در ظرف مورد نظر خود بریزید و به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید. می توانید برای بالا بردن ارزش تغذیه ای این محلول به آن شیر نارگیل اضافه کنید و یا برای شیرین تر شدن نوشیدنی خود به آن مقداری عسل اضافه کنید.

سوپ تابستانی آماده کنید

برای افزودن آب بیشتر به رژیم غذایی، سوپ یک مایع آبرسان فوق العاده است، اما مطمئنا هیچ کس تمایلی به خوردن سوپ داغ در هوای گرم تابستان ندارد. در عوض از یک دستور غذایی با سبزیجات خنک کننده مانند گوجه فرنگی (که حدود 95 درصد آن آب است) و خیار (که 96 درصد آن آب است) و کمی نمک دریا استفاده کنید تا یک وعده غذایی سالم و آبرسان برای خود آماده کرده باشید.

چای گیاهی بدون کافئین بنوشید

برخی چای ها باعث کم شدن آب بدن می شوند، اما چای گیاهی بدون کافئین این ویژگی را ندارد. در روزهای تابستان با نوشیدن چای های گیاهی سرد علاوه بر دریافت مواد مغذی به بدن خود ابرسانی کرده اید. چای را خودتان می توانید آماده کنید، به این شکل که پوره چند میوه مختلف را با هم ترکیب کنید و به آن کمی دمنوش گیاهی اضافه کنید. سپس این ترکیب را در یخچال قرار داده و بگذارید سرد شود.

با شیر به بدن خود آبرسانی کنید

بررسی ها نشان داده اند بدن ورزشکارانی که شیر یا محصولات مبتنی بر شیر بیشتر مصرف می کنند، راحت تر از سایر ورزشکاران مایعات را در خود حفظ می کند. به علاوه شیر حاوی پروتئین است که بعد از انجام فعالیت های جسمی برای سوخت رسانی به بدن ضروری است. بنابراین دفعه بعد که ورزش کردید، سعی کنید با شیر بدون چرب یا کم چرب به بدن خود آبرسانی کنید.

آب گاز دار را جایگزین نوشابه کنید

نوشابه ها حاوی کافئین و قند هستند که هر دو عواملی هستند که آب بدن را کم می کنند. بهتر است به جای نوشیدن نوشابه های گازدار آب گاز دار را امتحان کنید. اگر به نوشیدن آب طعم دار تمایل دارید می توانید در لیوان آب خود مقداری آب لیمو بچکانید یا مقداری توت یا توت فرنگی و نعناع اضافه کنید و بعد از سرد شدن بنوشید.

آب رسانی بدن به کمک خوراکی های خوشمزه!
رایج ترین اشتباهات هنگام آب رسانی به بدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ