ترکیب ویژه برای صاف کردن موهای وز در منزل!

faateme1366
داشتن موهای صاف و لخت آرزوی هر خانمی است اما اگر موهای وز دارید نگران نباشید. صاف کردن موهای وز در منزل و در کمترین زمان را در این مطلب بخوانید.

با روغن موهایتان را صاف کنید

به گزارش سایت الودکتر، یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای صاف کردن مو و آبرسانی به آنها استفاده‌‌ی مرتب از روغن گرم‌شده است. حرارت و اشباع‌سازی ناشی از روغن گرم، موهای فردار و مجعد شما را صاف خواهد کرد. برای این روش، بهترین روغن، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و روغن کنجد است.

روغن مورد نظرتان را در مایکروویو به‌مدت ۲۰ ثانیه کمی گرم کنید.

روغن گرم‌‌شده را به موها بمالید و پوست سر را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماساژ بدهید.

موها را کاملا شانه بزنید تا روغن به‌طور یکسان همه‌جا پخش شود. با این کار از شکستن موها هنگام شست‌وشو نیز جلوگیری خواهید کرد.

موهای خود را با یک حوله‌ی گرم و مرطوب به‌مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپوشانید.

موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

وقتی موهایتان هنوز خیس و نمناک است با یک شانه‌ی دندانه‌درشت، نه با بُرس، آنها را به آرامی شانه بزنید و سپس اجازه بدهید خشک شوند.

موهای صاف با شیر

یکی از مهم ترین و اثر بخش ترین مواد طبیعی در صاف کردن مو شیر است. شیر مو ها را صاف و صیقلی کرده و استفاده از آن بسیار ساده است. برای استفاده از شیر روی موها کافیست، آن را در یک آب پاش ریخته و مانند یک اسپری روی تمام مو های خود بزنید. سپس برای 30 دقیقه صبر کنید تا شیری که به روی موها زده اید، جذب شود. پس از 30 دقیقه موها را با شامپو شسته و شاهد  موهای صاف خود باشید.

صاف کردن موها با ترکیب ویژه

تخم‌مرغ نقش مهمی در تقویت مو و درخشان‌تر کردن‌شان دارد. روغن زیتون کمک می‌کند موهایتان به‌خوبی مرطوب بمانند. تخم‌مرغ و روغن زیتون وقتی با هم ترکیب شوند نقش بسیار مؤثری در صاف کردن موها دارند.

دو عدد تخم‌مرغ را خوب هم بزنید و با چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید.

ترکیب حاصل را به موها و پوست سر بمالید، سپس با یک شانه‌ی دندانه‌درشت شانه بزنید.

یک کلاه دوش روی موهایتان بگذارید و اجازه بدهید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بماند.

آبکشی کنید و موها را با شامپوی ملایم بشویید.

صاف کردن موهای وز در منزل

افراد کمی در مورد خواص روغن های مختلف و روغن هایی که مو را تغذیه می کنند، آگاهی دارند. برخی روغن ها و مصرف آن ها روی موی سر، می تواند موها را نرم و صاف کند. برای مثال کافیست روغن نارگیل و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و به موها بمالید. همچنین می توانید، پس از چند روز استفاده از این مخلوط، به جای روغن زیتون از روغن بادام استفاده کنید تا مو ها نرم و صاف شوند. برای استفاده از این روغن ها نیز باید آن ها را روی کف سر و مو ها مالیده و سپس مو ها را در یک حوله پیچید. پس از این که مو ها 45 دقیقه در حوله بودند، می بایست آن ها را با شامپو شست تا روغن روی موها شسته شود.

موثرترین راه صاف کردن موهای وز

آلوئه‌ورا حاوی آنزیم‌های گوناگونی است که به رشد موهای سالم کمک و آنها را نرم و صاف می‌کند. ژل آلوئه‌ورا به‌راحتی در تارهای مو نفوذ می‌کند و آنها را مرطوب نگه می‌دارد. آلو‌ئه‌ورا به‌دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی‌اش می‌تواند موهایتان را به‌طور طبیعی صاف کند.

نصف یک فنجان ژل آلوئه‌ورا را با روغن زیتون گرم ترکیب کنید.

اگر مایل باشید می‌توانید شش قطره روغن رزماری و روغن صندل هم به این مخلوط اضافه کنید.

مخلوط را روی موها و پوست سر ماساژ بدهید.

موها را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید یک تا دو ساعت بماند.

آبکشی کنید و با یک شامپوی ملایم بشویید.

صاف کننده طبیعی موهای وز

گل سرشوی که به آن مولتانی میتی یا خاک رس قهوه‌ای هم می‌گویند برای صاف کردن موها مفید است و می‌تواند به شما کمک کند تا از شر موهای وزدارتان راحت شوید. ضمنا گل سرشوی به‌عنوان یک عامل پاک‌کننده‌ی ملایم، به موهایتان آسیبی نمی‌رساند.

یک فنجان گل سرشوی را با یک عدد تخم‌مرغ و دو قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کنید.

به اندازه‌ی کافی به آن آب اضافه کنید تا کمی نرم شود.

ترکیب حاصل را به موهای خود بمالید و با یک شانه‌ی دندانه‌درشت شانه بزنید.

بگذارید یک ساعت بماند و سپس آبکشی کنید.

حالا شیر را به‌خوبی روی موهای خود اسپری کنید.

اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند و بعد شامپو و نرم‌کننده بزنید.

چگونه در خانه موها را رنگ کنیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ