با این مدل رقص ها پایین تنه خود را خوش فرم کنید!

atoosamirzavandi
رقصیدن از جمله ورزش هایی نشاط آور و ساده برای تناسب اندام است. برقصید و علاوه بر شادی خوش اندام شوید.

رقصیدن علاوه بر ایجاد شادی موجب می شود که تمام عضلات بدن را درگیر کند و به از بین بردن چربی های آن ها کمک کند. با رقصیدن می توان باسن و ران ها را خوش فرم کرد. در این مقاله به معرفی رقص ها و حرکاتی که پایین تنه را خوش فرم می کند می پردازیم.

فواید رقص

ﻓﻮاﯾﺪ ذھﻨﯽ رﻗﺺ ھﺎی ﭘﺮ ﺟﻨﺐ و ﺟﻮش و ﺗﻨﺪ، ﻣﻐﺰ را ﻧﯿﺰ ھﻤﺎﻧﻨﺪ ﺟﺴﻢ ﻓﻌﺎل ﻧﮕﺎه ﻣﯽ دارد. ورزش ﮔﺮدش ﺧﻮن را اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽ دھﺪ و ﺑﻪ اﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ اﮐﺴﯿﮋن راﺣﺖ ﺗﺮ و ﺳﺮﯾﻌﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﻐﺰ ﻣﯽ رﺳﺪ. ھﻤﭽﻨﯿﻦ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺣﺮﮐﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒ و ﮔﺎم ھﺎی دﺷﻮار رﻗﺺ، ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮد ذھﻦ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺗﮑﺎﭘﻮ ﺑﯿﻔﺘﺪ. ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ درﯾﺎﻓﺘﻪ اﻧﺪ ﮐﻪ رﻗﺺ از ﺑﺮوز ﺑﯿﻤﺎری آﻟﺰاﯾﻤﺮ و ﺟﻨﻮن ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
ورزش ﻧﻪ ﺗﻨﺎ زوال ﻣﻐﺰ را ﮐﻨﺪﺗﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﻗﺪرت ﻣﻐﺰ را ﻧﯿﺰ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽ دھﺪ. ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻧﺸﺎن داده اﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﻮش دادن ﺑﻪ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺣﯿﻦ رﻗﺺ، اﯾﻦ ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ را ﭼﻨﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﻓﻮاﯾﺪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﯾﮑﯽ دﯾﮕﺮ از ﻓﻮاﯾﺪ ﻋﺎﻟﯽ رﻗﺺ، درﻣﻮرد زﻧﺪﮔﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺖ. ﺑﺎ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺗﻨﺎﯾﯽ رﻗﺼﯿﺪن ھﻢ ﻓﻮاﯾﺪ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﺮای ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺷﻤﺎ دارد، اﻣﺎ رﻗﺺ ﮔﺮوھﯽ و دو ﻧﻔﺮه ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮد ﻋﻼوه ﺑﺮ اﯾﻦ ﻓﻮاﯾﺪ ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ، روح ﺗﺎن را ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﭘﯿﺪا ﮐﺮدن دوﺳﺘﯽ ھﺎی ﺗﺎزه ﯾﺎ ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺗﺮ ﮐﺮدن دوﺳﺘﯽ ھﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ.

تعظیم هوازی

در حالت ایستاده قرار بگیرید، پاها را به اندازه ی عرض باسن باز کنید و انگشتان پا را به سمت بیرون قرار دهید. با دست چپ، صندلی را بگیرید و دست راست را در کنار بدن نگه دارید. پای راست را پشت پای چپ ببرید و هر دو زانو را خم کنید (مانند حالت تعظیم زنان). همزمان، دست راست را به سمت بالا بکشید و کمی به سمت چپ، خم کنید.
A)    
پاها را صاف کنید و زانوی راست را از پهلو بالا بیاورید و بالاتنه را خم کنید و آرنج راست را به زانوی راست نزدیک کنید.
B)    
بدون مکث کردن، این حرکت را ۲۵ بار و با سرعت تکرار کنید.
C)    
جهت را عوض کنید و حرکت را تکرار کنید.

نمونه ی ساده تر: زانو را به سمت آرنج بالا نیاورید. در عوض، همزمان با پایین آورن آرنج به سمت پهلو، پای راست را روی زمین به سمت راست سر دهید.
نمونه ی سخت تر: همزمان با بلند کردن زانو به سمت آرنج، روی گودی پای چپ بلند شوید.

ضربه بزرگ

در حالت ایستاده قرار بگیرید، پاشنه های پاها را در کنار هم قرار دهید و نوک پاها را به سمت بیرون قرار دهید و با دست چپ، لبه ی صندلی را بگیرید و دست راست را بالای سر نگه دارید.
شکم را سفت نگه دارید و بدون انحنا دادن به کمر (حتی چند سانتی متر)، پای راست را تا جایی که می توانید به سمت جلو بالا ببرید. همزمان با پایین آورن دست راست به سمت پهلو، پای راست را بدون پایین آورن، به سمت پهلو باز کنید. ادامه دهید و پا را به سمت عقب بچرخانید و همزمان، بالاتنه را به سمت جلو بکشید و دست راست را جلوی خود بیاورید (همان طور که در تصویر می بینید). پای راست را پایین بیاورید و به حالت اولیه باز گردید. بعد از ۱۰ بار تکرار، جهت را عوض کنید.

نمونه ی ساده تر: حرکت را به سه قسمت تقسیم کنید: بلند کردن پا به سمت جلو و پایین آوردن آن به حالت اولیه، تکرار همین حرکت به پهلو، تکرار همین حرکت به پشت.
نمونه ی سخت تر: برای بالا بردن مقاومت در هنگام ضربه، یک طناب کشی دور قوزک پای راست ببندید و انتهای دیگر آن را زیر پای چپ بگذارید (همانند شکل زیر). هر چه فاصله ی کش در بین قوزک راست و پای چپ، کمتر باشد، حرکت سخت تر خواهد بود. هر ضربه را ۳ ثانیه نگه دارید.

قیچی پا

به پهلوی چپ دراز بکشید، دست چپ را زیر سر و دست راست را روی زمین بگذارید و پاها را در امتداد بالاتنه قرار دهید. پای راست را ۶۰ سانتی متر بلند کنید و سپس، در حالی که پای راست را بالا نگه می دارید، پای چپ را ۳۰ سانتی متر از زمین جدا کنید. مکث کنید و سپس، پای چپ و بعد از آن، پای راست را پایین بیاورید. پس از ۱۰ بار تکرار، جهت را عوض کنید.

نمونه ی ساده تر: از مفصل ران خم شوید تا پاها تقریباً جلوی بدن قرار گیرند. فقط پای بالایی را بالا و پایین بیاورید.
نمونه ی سخت تر: پاها را به هم فشار دهید و آن ها را با هم، ۳۰ سانتی متر از زمین جدا کنید. مکث کنید و سپس، درحالی که پای زیری را بالا نگه می دارید، پای بالایی را ۳۰ سانتی متر بالاتر ببرید. پای بالایی را روی پای زیری بگذارید و هر دو پا را با هم پایین بیاورید

رقص میله‌ای

این شکل رقص ممکن است برای بسیاری از ما موثر به نظر نرسد. اما قطعا شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که بالا رفتن و چرخش روی یک میله، انعطاف‌پذیری شما را افزایش می‌دهد و همچنین به شما کمک می‌کند که کالری بسوزانید. انجام رقص میله‌ای به مدت ۳۰ دقیقه معادل ۲۰ دقیقه ورزش در باشگاه است. شما می‌توانید رقص میله‌ای را برای از دست دادن وزن، شکل دادن به عضلات و زیبا کردن اندام‌تان انجام بدهید.

با موزیک کالری بسوزاید 

رقص زومبا یا یوگا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ