با فلفل از شر سوسک ها رهایی یابید

atoosamirzavandi
بوی آزاردهنده ی ترکیب سیر و پیاز و فلفل کمک تان می کند از شر این سوسک ها خلاص شوید.

سوسک ها موجوداتی چندش آور هستند که همیشه جز مشکلات اصلی خانم ها در خانه به حساب می آیند. گاهی اوقات به دلیل حساسیت زایی مواد شیمیایی نمی توان از اسپری ها برای از بین بردن سوسک ها استفاده کرد بنابراین مواد خانگی بهترین روش جایگزینی هستند. در این مقاله به مواد خانگی که می توانند ما را از شر سوسک ها نجات دهند می پردازیم.

برای دفع سوسک از ترکیب سیر، پیاز و فلفل استفاده کنید

بوی آزاردهنده ی ترکیب سیر و پیاز و فلفل کمک تان می کند از شر این سوسک ها خلاص شوید و مانع بازگشت مجدد آنها می شود.

مواد مورد نیاز:

1 پیاز کامل 

1 قاشق غذاخوری فلفل قرمز

1حبه سیر تازه

لیتر آب

یک کاسه ی کوچک

1 بطری اسپری پلاستیکی تمیز

روش دفع سوسک با سیر و پیاز:

سیر و پیاز را پوست بکنید و آنها را خرد کنید و داخل کاسه بریزید ، حالا فلفل را اضافه کنید ، سپس به ترکیب آب اضافه کنید و خوب هم بزنید اجازه دهید ترکیب یک ساعت بماند تا مواد خوب خیس بخورند. بعد از اتمام این مراحل  مخلوط را داخل بطری اسپری بریزید و آن را در قسمت هایی که مورد هجوم سوسک ها قرار گرفته اسپری کنید.

آب صابون درست کنید

با پاشیدن آب صابون به سوسکی که در حال دویدن است، به وسیله‌ی یک اسپری، می‌توانید سوسک را بکشید و بعد از آن به آسانی محل را تمیز کنید، این یک روش موثر برای خلاص شدن از شر سوسک ها است که باید به سرعت انجام شود.

به هر حال، این یک روش فعال برای کنترل آفت است، که لازم است وقتی سوسک را می‌بینید، آب صابون را به آن اسپری کنید- این روش روی سوسک‌هایی که بین کف‌پوش‌ها یا پشت دیوارها کمین کرده‌اند تاثیری ندارد. اما اگر هنگامی که در انتظار یک طعمه یا تله هستید تا اثر کند، گاهی سوسک‌ها را در حال گردش در گوشه و کنار خانه می‌بینید، این شیوه‌ای موثر و کارآمد خواهدبود. به سوسک آب صابون بپاشید، سپس کثیفی ایجاددشده را تمیز کنید. این روشی بسیار ساده برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها به‌طور طبیعی است.

با استفاده از وازلین یک تله‌ی ژله‌ای تهیه کنید.

تله‌ی ژله‌ای وازلین برای به دام انداختن و کشتن سوسک‌های مزاحمی که در خانه‌ی شما لانه کرده‌اند، شگفتی می‌آفریند. چسبندگی و ضخامت وازلین سوسک‌ها را به دام خواهد انداخت و باعث خواهد شد که آنها در تله بمیرند.

مواد مورد نیاز:

وازلین
قاشق
چند تکه مقوا که به شکل مربع برش خورده‌است
مواد غذایی مانند نان، چیزی شیرین و یا هر خوراکی دیگری که سوسک‌ها را جذب خود می‌کند.

روش انجام کار:

یک تکه مقوا بردارید و روی آن یک قاشق غذاخوری وازلین بمالید.
ماده‌ی غذایی را روی آن بگذارید.
تله را در مناطقی که مورد هجوم سوسک‌ها قرار گرفته بگذارید.
اجازه بدهید تله به مدت دست کم یک هفته بماند و هر چند روز یک بار به آن سر بزنید و ببینید در چه وضعیتی است.
هنگامی که یک یا چند سوسک در تله وجود دارد، آن را بردارید و دور بیندازید و به جایش یک تله‌ی تازه بگذارید.

از بستنی تله بسازید.

اگر شما بستنی باقی مانده در یخچال دارید که کسی قصد خوردن آن را ندارد، می‌توانید از آن به عنوان یک تله‌ی سوسک بسیار عالی استفاده کنید. قند موجود در بستنی سوسک را جذب خود می‌کند و چسبندگی آن، آنها را به دام می‌اندازد. هنگامی که بستنی ذوب شد، سوسک‌ در آن غرق می‌شود.

مواد مورد نیاز:

کمی بستنی

روش انجام کار:

بستنی را در جایی که سوسک‌ها زیاد عبور و مرور می‌کنند یا در نزدیکی لانه‌شان قرار بدهید.
اجازه بدهید تله‌ی بستنی به مدت چند روز بماند.
دائم تله را چک کنید و وقتی دیدید چندسوسک در دام افتاده‌اند، تله‌ی بستنی را بردارید و دور بریزید.

بطری نوشابه یک تله مناسب برای سوسک‌ها
شما می‌توانید یک تله خوب برای به دام انداختن سوسک‌ها بسازید. برای این کار به بطری 2 لیتری نوشابه گازدار، قیچی، چسب و آب میوه شیرین نیاز دارید. یک سوم بالای بطری را با استفاده از قیچی ببرید. سپس آن را وارونه کنید و سر و ته روی بطری قرار دهید. دور آن را با چسب خوب بچسبانید. قسمت قیفی شکل را از آب میوه پر کنید. سوسک‌ها بو کشیده و برای خوردن آبمیوه سراغ این تله می‌آیند اما نمی‌توانند از آن خارج شوند.

استفاده از سنبل الطیب
سنبل الطیب علاوه بر یک دمنوش آرامش بخش برای آدم‌ها برای از بین بردن سوسک‌ها نیز بسیار مناسب است. برای این کار سنبل‌الطیب را همان طور که برای نوشیدن آماده می‌کنید دم کنید. یک فنجان آب حدود یک قاشق چایخوری سنبل‌الطیب خشک شده استفاده می‌شود و به مدت 10 تا 15 دقیقه باید خیس بخورد. یک اسپری را با این دم نوش پر کنید و در تمام جاهایی که احتمال می‌دهید سوسک‌ها در آنجا باشند بپاشید.

روش قطعی از بین بردن سوسک کابینت

از بین بردن سوسک با روشا های ساده و موثر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ