گربه، برای اوتیسم و سلامت قلب مفید است یا مضر؟

faateme1366
نگهداری از گربه شاید سخت باشد و برخی افراد تصور کنند ممکن است باعث بیماری شود اما در این مطلب می خواهیم بخش دیگری از داستان را برایتان باز کنیم. نگهداری از گربه و درمان اوتیسم و سلامت قلب امکان پذیر است؟ ادامه مطلب را بخوانید تا همه چیز را بدانید.

 

بهترین غذا برای گربه خانگی

ـ غذاهای آماده ی گربه که در بازار وجود دارد غذاهای مطلوب و مناسبی برای گربه ی شماست و همچنین به صرفه است. این غذاها علاوه بر رفع گرسنگی حاوی ویتامین ها و املاح معدنی است که به طور طبیعی باید به بدن حیوان برسد و همچنین گوارش و دفع را  نیز تنظیم میکند. از جمله این غذاها که مورد تایید دامپزشکان هم هستند می توان به اینها اشاره کرد: رویال کنین، رافین،فریسکسز…

 ـ غذای گربه نباید یکنواخت باشد.علاوه بر غذای مخصوص گربه ی شما می تواند از غذای خانگی هم استفاده کند .در طول هفته غذاهایی مثل ماست ، مرغ ، گوشت ، آب مرغ،پنیر و…می تواند تغذیه مناسبی برای گربه شما باشد.تغذیه یکنواخت می تواند مشکلات گوارشی،افزایش اوره و… ایجاد کند.ویادتان باشد که همیشه ظرف غذای خشک و آب او باید پر و تازه  و در دسترسش باشد.

  ـ اگر غذایی مثل مرغ،ماهی و…به گربه می دهید حتما بدون استخوان و پخته باشد.چون غذای خام سرشار از انگل است و برای حیوان مشکلات جدی ایجاد می کند.استخوان می تواند باعث شکستن دندان گربه ویا مشکلات گوارش ویا زخم در لثه شود.

 ـ از دادن ویتامین (طبق دستور پزشک) غافل نشوید.

 

چطور گربه را حمام کنیم؟

گربه ها احتیاجی به استحمام ندارند!! ممکن است یک بار و آن هم هنگامی که از فضای بیرون قرار است به داخل خانه آورده شود نیاز باشد که آن هم با احتیاط زیاد باید انجام شود. در گوش های حیوان اصلا نباید آب وارد شود. اگر شما گربه خود را تحت نظر بگبرید متوجه می شوید که ساعات زیادی از روز را صرف تمیز کردن و لیسیدن خود می کند و همین برای او کافی است. شما می توانید چند وقت یک بار با دستمال حوله ای مرطوب او را تمیز کنید. ناخن های گربه هم باید چند وقت یک بار کوتاه شوند. شما می توانید یک بار از دامپزشک کمک بخواهید و دفعات بعد خودتان ( البته با ناخن گیر مخصوص، نه معمولی) ناخن هایش را کوتاه کنید.

 

سلامت قلب با نگهداری از گربه

نوازش کردن گربه نه تنها برای این حیوان که برای صاحب او نیز آرامش‌بخش است. نوازش کردن گربه به خاطر ترشح اکسی‌توسین باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود. اکسی‌توسین همان هورمونی است که وقتی کسی را در آغوش می‌گیرید ترشح می‌شود. کاهش فشار خون و استرس ناشی از نوازش گربه می‌تواند منافع زیادی برای شما داشته باشد. مطالعه محققان دانشگاه مینه‌سوتا نشان داده است که صاحبان گربه نسبت به کسانی که حیوان خانگی ندارند،۳۰ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از حمله قلبی قرار دارند.

 

بهبود اوتیسم با گربه

کودکان مبتلا به اوتیسم نیز از داشتن یک گربه خانگی سود می‌برند. مطالعه محققان در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد کودکان مبتلا به اوتیسمی که بعد از ۵ سالگی از گربه نگهداری می‌کنند، در مقایسه با آنهایی که گربه ندارند، در شرایط بهتری به سر برده و شانس بیشتری برای کسب سلامتی دارند. از این رو، گربه‌درمانی به عنوان یکی از متدهای موثر برای کودکان اوتیسمی در نظر گرفته می‌شود.

 

بهبود خلق و خو با نگهداری از گربه

داشتن یک گربه می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد. مطالعه سال ۱۹۸۰ بر روی بیمارانی که به تازگی از بخش مراقبت‌های ویژه قلب ترخیص شده بودند نشان می‌دهد آنهایی که پس از ترخیص به نگهداری از یک حیوان خانگی مثل گربه پرداختند، در مقایسه با کسانی که حیوان خانگی نداشتند، از شانس بقای بیشتری برخوردار بودند. بر اساس یافته‌های این مطالعه، ۸۲ درصد از بیماران گزارش کردند که داشتن یک حیوان خانگی به آنها احساس بهتری می‌بخشد. ۶۵ درصد از بیماران نیز اذعان داشتند که ترس‌ها و نگرانی‌های خود را با حیوان خانگی خود در میان می‌گذارند.

 

شاید باور نکنید

داشتن یک گربه در خانه به کاهش خطر ابتلای کودکان به مشکلات سلامتی در آینده کمک می‌کند. مطالعه محققان فنلاندی در سال ۲۰۱۲ روی ۳۹۷ کودک تازه متولد شده و ۱ ساله نشان می‌دهد که نگهداری از گربه در سنین پایین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با بیماری‌های تنفسی و خطر ابتلا به آلرژی در سال‌های آتی مبارزه می‌کند.

 

اخلاق های عجیب گربه ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ