درمان یبوست با یوگا

atoosamirzavandi
عدم تحرک و نخوردن غذاهای فیبر دارد از جمله عوامل مهم مبتلا به یبوست می باشد.

یبوست یکی از مشکلات رایج دستگاه گوارش است که از علل مبتلا شدن به آن رژیم غذایی نا سالم و عدم تحرک می باشد. یکی از ورزش هایی که بسیار در درمان یبوست موثر است یوگا می باشد. در این مقاله بیشتر درمورد یوگا و فواید آن بیاموزید.

یوگا چیست؟

یوگا از ریشه کلمه سانسکریت YUJ گرفته شده  و به معنی اتحاد است. اتحاد بین تن و روان ، بین نیروهای مثبت و منفی وجود انسان . یوگا قدمت زیادی دارد و بر اساس سبک های مختلفی که در یوگا وجود دارد می توان از آن برای راهگشایی و کسب انرژی بهره برد.

 

تمرینات یوگا شامل تمرینات بدنی (آساناها)تمرینات تنفسی (پرانایاما) تمرینات ذهنی( پراتی هارا) و … می باشد که در نهایت به جهت کسب سلامتی و آرامش و آگاهی مثبت بکار گرفته می شود . یوگا هنر زندگی کردن است . یوگا دانشی است که باید با زندگی روزانه هر فرد عجین شود زیرا که برتمام جنبه های حیاتی اعم از جسمی روانی و روحی تاثیر بسزایی دارد . علم یوگا با عمل کردن روی عوامل خارجی و فیزیک بدن آغاز می شود و به لایه های ظریف بدن ارتباط داده می شود.

 

یبوست چگونه اتفاق می‌افتد؟

یبوست برای افراد مختلف، معانی مختلفی دارد. برای برخی،به معنای دستشویی رفتن‌های بی‌موقع، و برای برخی دیگر، به معنای مشکل در دفع مدفوع است. هرچه باشد، رایجترین دلیل این مشکل، بدون شک، سبک زندگی ناسالم است.

ساعات کاری نامناسب، زمان کمتر برای استراحت، و خوردن فست فودهای زیاد، به بدن آسیب می‌زنند. همچنین، یک رژیم غذایی ناسالم که در آن میوه‌ها و سبزیجات تازه کمتر وجود داشته باشند، به ویژه غذاهای دارای فیبر کم، باعث ایجاد یبوست می‌شود. نوشیدن آب کم نیز یکی دیگر از دلایل است.

یوگا، یک روش طبیعی برای درمان یبوست

چند دقیقه یوگا در روز می‌تواند حرکات نامنظم روده را تنظیم کند، از زور زدن به هنگام دفع مدفوع، و نفخ معده جلوگیری و شما را در تمام روز شاد و خوشحال نگه دارد.

یوگا به شما کمک می‌کند تا بدن را احیا کرده و همچنین، جریان خون و اکسیژن رسانی به بافتها را افزایش می‌دهد. از آنجا که بیشتر حرکات یوگا مستلزم حرکات لگن است، این تکنیک می‌تواند در درمان یبوست بسیار مؤثر واقع شود.

 

تمرین اول

مشابه تصویر بنشینید و کف پاهایتان را به یکدیگر بچسبانید. 2-1 دقیقه وضعیت تان را حفظ کنید. 15 ثانیه استراحت و 2 بار دیگر آن را تکرار کنید .

تمرین دوم

بنشینید و یک پا را از روی پای دیگر عبور دهید و زانو را به سمت شانه مخالف بکشید و اندکی بالاتنه را به همان جهت بچرخانید. سپس در سمت دیگر حرکت را انجام دهید. تمرین را 4 مرتبه و هر مرتبه 15 ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرینی، باید 15 تا 20 ثانیه باشد

تمرین سوم

در وضعیت خوابیده به پشت با کمک دست ها، پاها را به بدن نزدیک و یک کشش مناسب را در عضلات بازکننده ستون فقرات کمری اعمال کنید. این وضعیت را 3 مرتبه و هر مرتبه 10 ثانیه حفظ کنید. استراحت بین هر مرتبه تمرین باید 15 تا 20 ثانیه باشد .

تمرین چهارم

به صورت طاقباز دراز بکشید. زانوی راست را خم کنید و مشابه تصویر به پهلو روی زمین بگذارید. 30 ثانیه مکث سپس با پای دیگر تمرین را تکرار کنید. این تمرین را برای هر پا 4 مرتبه اجرا کنید .

یوگا و تاثیر آن در افزایش قد 

اگر یبوست دارید به هیچ عنوان این خوراکی ها را نخورید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ