با بهترین سبزی در سحری آشنا شوید

parya
خوردن سبزیجات در ایام مبارک ماه رمضان توصیه می شود که در بین انواع سبزی خوردن این نوع سبزی تاکید بیشتری می شود.

انواع مختلفی از سبزی را می توان در وعده ی سحری مصرف کرد تا در طول روز احساس تشنگی نکنیم، اما کاهو بهترین سبزی در سحری است که دارای آب بیشتری است و برای درمان یبوست روزه داران در ماه رمضان توصیه می شود. برای اینکه با کاهوبهترین سبزی در سحری آشنا شوید وب دانید که چرا تاکید می شود که این سبزی در سحری مصرف شود، این مقاله را بخوانید.

 بهترین سبزی در سحری

کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: کاهو بهترین سبزی است که می توان به عنوان سالاد در وعده سحر مصرف کرد زیرا آب و فیبر زیادی دارد و از تشنگی و یبوست پیشگیری می کند.

زهرا عبداللهی در گفتگو با فارس افزود: بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد.

وی گفت: وعده سحری می تواند شامل انواع مختلف پلو ها و انواع خورشت ها باشد. مصرف سبزی و سالاد نیز در سحری برای کاهش احساس تشنگی بسیار مؤثر است.

کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: حداقل سالادی که می توان تهیه کرد، سالاد خیار و گوجه فرنگی است که می توان با افزودن کمی هویج یا جوانه گندم و ماش به ارزش غذایی آن افزود. عبداللهی گفت: بهترین سبزی که می توان به عنوان سالاد در سحر مصرف کرد، کاهو است.

این سبزی در مقایسه با سایر سبزی ها از آب بیشتری برخوردار است و به همین دلیل می تواند از احساس تشنگی در طول روز بکاهد. وی اضافه کرد: همچنین فیبر بالای کاهو مانع ابتلای روزه داران به یبوست می شود.

 سبزی خوردن را حتما در وعده سحری بخورید!

بهترین غذاها برای سحری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ