آیا می دانستید اگر کم آب بخورید کچل می شوید؟

toranj
کم خوردن آب باعث کچل شدن می شود.

به گزارش الودکتر: اگر اب کم بخورید با کچلی رو به رو می شوید. همانقدر که موهای شما به مواد مغذی و ویتامین های گوناگون احتیاج دارد به همان مقدار هم به آب احتیاج دارد وگرنه مچل می شوید.

آب بنوشید!

کم‌آبی بدن، نه تنها به سلامت چشم‌ها آسیب می‌زند و پوستتان را پیر می‌کند، بلکه زمینه را برای ریزش موهایتان هم فراهم می‌کند. متخصصان پوست و مو می‌گویند، 25درصد از فولیکول‌های موی شما از آب ساخته شده‌اند و اگر بدنتان گرفتار خشکی و کم‌آبی شود، به موهای شما صدمه‌ای جبران‌ناپذیر وارد می‌شود.
به گفته آن‌ها، کسانی که به‌ویژه در ماه‌های گرم سال، به اندازه کافی آب نمی‌نوشند و خوراکی‌های حاوی آب را مصرف نمی‌کنند، نه تنها موهایی پژمرده و بدحالت پیدا می‌کنند، بلکه از ریزش شدید و هر روزه مو نیز رنج می‌برند. بنابراین در صورتی که دچار ریزش مو شده‌اید، به جای اینکه تنها فولیک اسید و مکمل زینک مصرف کنید یا به‌دنبال استفاده از داروهای هورمونی باشید، بیشتر آب بنوشید.

نکاتی درباره فواید آب برای مو

نوشیدن و استفاده از آب، علاوه بر حفظ سلامت پوست می‌تواند سلامت و شادابی موها را هم تامین کند. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین فواید آب برای داشتن موهایی زیباتر و درخشان‌تر اشاره خواهیم کرد.

    نوشیدن آب کافی در طول روز باعث بهبود جریان خون و افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوستی کف سر می‌شود و به این ترتیب، احتمال افزایش ریزش مو یا ریزش موهای غیرمنتظره را کاهش می‌دهد.
    نوشیدن آب کافی در طول روز، علاوه بر پیشگیری از خشکی پوست باعث پیشگیری از خشکی و شکنندگی موها نیز می‌شود.
    نوشیدن آب به‌اندازه کافی در طول روز باعث پیشگیری از خشکی بیش از اندازه پوست کف سر و پوسته‌پوسته شدن آن می‌شود. درنتیجه، موها همیشه سرشار از پوسته‌هایی که شبیه شوره هستند، نخواهند بود.
    آب خنک برای شستن موها بهتر از آب گرم است. استفاده از آب خنک یا ولرم برای شستن موها مانع از خشک و وز شدن بیش از حد موها می‌شود.
    آب، یکی از ترکیبات معجزه‌آسای طبیعی برای جذب بهتر ویتامین‌ها به موهاست. اگر قصد دارید موهای خود را با محصولات مختلف موجود در بازار ویتامینه کنید یا از انواع سرم‌های مو برای حفظ سلامت و درخشندگی موهایتان کمک بگیرید، سعی کنید قبل از این کار حتما ساقه موها را خیس کنید تا جذب بهتری از ترکیبات مفید موجود در این محصولات انجام شود.
    نوشیدن آب کافی در طول روز باعث بهبود در عملکرد سلول‌های کف سر و پیشگیری از ابتلا به شوره سر و درماتیت سبورئیک می‌شود.

جلوگیری از کم آبی بدن با این خوراکی ها
کم آبی در بدن باعث چاقی می شود!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ