چرا در هنگام خواب دچار تپش قلب می‌شویم؟

mahdie.mohtashami
آیا شما جز آن دسته از افراد هستید که در خواب دچار تپش قلب می‌شوید؟ برای درمان تپش قلب خود قبل از خواب چه راه کتری دارید؟ آیا برای تپش قلب خود به دنبال علت هستید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با علت‌های تپش قلب آشنا کنیم.

اگر تپش قلب به بیماری خاصی مرتبط نباشد می‌توان از آن جلوگیری کرد. تپش قلب به معنای وارد کردن ضربات شدیدتر قلب به قفسه سینه می‌باشد. تپش قلب همزمان با بالا رفتن ضربان قلب همراه است.  تپش قلب هنگام خواب معمولا خطرناک نیست، اما باعث ناراحتی می شود. تپش قلبی که در طول شب رخ می دهد با تپش قلب روز متفاوت است. 

آیا تپش قلب جای نگرانی دارد؟

تپش قلب به طور کلی، تپش قلب چیزی نگران کننده نیست. بسیاری از مردم به صورت منظم تپش قلب را تجربه می کنند، و در حالتی که ساختار قلب آنها طبیعی باشد این تپش قلب خوش خیم است. اگر برای اولین بار تپش قلب دارید و یا اگر نگران سلامتی قلب خود هستید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. 
افرادی که درد قفسه سینه یا پشت درد، سرگیجه (در مقاله درمان خانگی سرگیجه و تهوع:10 روش، روش های خانگی درمان سرگیجه ذکر شده است)، تنگی نفس ، یا بی حسی را تجربه می کنند باید فورا به پزشک مراجعه کنند. زیرا این ها علائم حمله قلبی یا بیماری جدی دیگری است.

چه چیزی باعث تپش قلب در طول شب می شود؟

در اکثر موارد، افرادی که در طول شب تپش قلب دارند ریتم های متفاوتی در مقایسه با تپش قلب در طول روز ندارد. در شب، تپش قلب قابل توجه تر است زیرا صداها کمتر است و ذهن کمتر از ضربان قلب منحرف می شود. 
افرادی روی پهلوی چپ خود می خوابند و یا به پشت می خوابند فشاری بر عصب واگ خود وارد می کنند. عصب واگ یک جزء مهم از سیستم عصبی پاراسمپاتیک است و تا حدی مسئول کنترل ضربان قلب شما است. هنگامی که فشار خارجی به عصب واگ اعمال می شود، جریان الکتریکی به عصب منتقل می شود. این جریان بی ضرر به طور موقت باعث آگاهی از ضربان قلب می شود. 
تپش قلب به خوردن بیش از حد غذا قبل از رفتن به رختخواب، نوشیدن بیش از حد کافئین در اواخر روز، یا ورزش سنگین مرتبط است.

 آیا می توان تپش قلب را کنترل کرد؟

اگر می خواهید ورزش کنید و یا دیر غذا می خورید، یا در اواخر روز کافئین می نوشید، سعی کنید ابتدا این عادت ها را تغییر دهید. بسیاری از مردم در طول روز استرس و اضطراب زیادی را تحمل می کنند. روش های تمدد اعصاب مانند تمرینات نفس عمیق را بیاموزید تا به خوابیدن راحت کمک کند. 
اگر می بینید قادر نیستید حواس خود را از تپش قلب در طول شب پرت کنید بهتر است چیزی به اتاق خوابتان بیفزایید که باعث حواس پرتی شود. مثلا می توانید رادیو یا تلویزیون روشن کنید، کتاب بخوانید و یا با استفاده از یک دستگاه نویز سفید حواس خود را از ضربان قلب پرت کنید. 
اگر تغییر عادات شب نیز به شما کمک نکرد و تپش قلب ادامه یافت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توقف تپش قلب خود به خواندن راهنمای جامع بپردازید. مثل همیشه، اگر دکتر شما به شما اطمینان داد که قلبتان سالم است سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و به خود یادآوری کنید که به زودی خوب می شوید!

تپش قلب را با این گیاهان درمان کنید!

قرص های تپش قلب

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ