اگر موهای پرپشت می خواهید، این روش ها را امتحان کنید

sahar.d
اگر شما هم به دنبال راهی برای پرپشت تر شدن موهایتان هستید با این مطلب همراه شوید تا با ترفندهای پرپشت کردن موها آشنا شوید.

سلامت و زیبایی موها یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی است از همین رو موهای حجیم و پرپشت خواسته ی هر فردی است. برای داشتن موهای زیبا نیاز به رسیدگی و تغذیه موها داریم. در این مطلب قصد داریمروش های موثر برای پرپشت شدن موها را به شما معرفی کنیم.

در مرحله اول سعی کنید ماهیت موهایتان را حفظ کنید. اگر موهای شما فر یا موج دار است، به جای اینکه برای تغییر حالتش تلاش کنید، آن را به همین حال بگذارید. در عوض می توانید زیبایی طبیعی موهای موج دارتان را با استفاده از محصولات مرتبط، کنترل کنید.

هر روز موهایتان را نشویید

موها را هر روز نشویید؛ این برای حفظ سلامتی موهایتان ضروری است. همچنین می توانید شامپویتان را در طول هفته تغییر دهید. مثلاً از نمونه های سبک تری مثل فرمولاسیون های فاقد پارابن و سیلیکون استفاده کنید.

از کرم موی روزانه استفاده کنید؛ این راز موهای نرم و براق است. پس از شستن موهایتان، آنها را با مقداری نرم کننده ماساژ داده و با سشوار خشک کنید.

برای این که موهایتان زیبا جلوه کند، باید پرپشت باشد. اگر موهای کم پشتی دارید می توانید از افشانه های پرپشت کننده استفاده کنید. بهتر است ابتدا از ریشۀ موها شروع کنید.

عنصر روی مهم در پرپشت شدن مو

عنصر روی نقش مهمی در بازسازی سلولهای مو و رشد و سلامت آنها دارد. دانشمندان نقش روی در مبارزه با ریزش مو را آزمایش کرده اند که نشان می دهد روی بیشترین اثر را در رشد مو دارد. برای استفاده از مکمل های مناسب روی، با پزشک خود مشورت کنید.

همیشه کافئین استفاده کنید. البته این به معنای آن نیست که در خوردن چای و قهوه افراط کنید! بلکه می توانید از شامپو یا لوسیون های کافئین دار بهره ببرید. نتیجۀ برخی پژوهش ها نشان داده است که کافئین موجب توقف عملکرد هورمون دی هیدرو تستوسترون در ریزش مو می شود.

برای پرپشت شده مو هایتان از خوردن سیب غافل نشوید

شاید راه حل های بسیاری را برای جلوگیری از ریزش مو آزموده باشید؛ ولی ممکن است ندانید یکی از بهترین راه های درمان این عارضه، خوردن سیب است. پژوهشگران ژاپنی بیش از ۱۰۰۰ عصاره گیاهی را مطالعه کرده اند تا ببینند بهترین نتیجه در مبارزه با ریزش مو و رشد آن چیست. آنها دریافتند که پلی فنول های موجود در سیب، به ویژه بروسایانیدین B2، بهترین درمان ریزش مو هستند.

اثر روغن های معطر در پرپشت شدن مو

از روغن های معطر غافل نشوید. همۀ ما می دانیم که برخی از انواع روغن های گیاهیی خوشبو، گردش خون را تحریک کرده و رشد مو را تسریع می کنند. فقط کافی است ترکیب مناسبی از این روغن ها را برای ماساژ موهایتان بیابید. ترکیب روغن های گیاهی رومارن، جوجوبا و رزماری می تواند برای یک ماساژ دو دقیقه ای شبانه مناسب باشد.

ماسک سیر

ماساژ پوست سر با سیر له شده می تواند موها را تقویت کند.

8-9 حبه سیر را پوست کنده و له کنید. نصف لیوان روغن زیتون را در تابه گرم کنید سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن را در یک بطری شیشه ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک دانه کتان و روغن نارگیل

این ماسک علاوه بر درخشان کردن ظاهر موها, آنها را قوی و مستحکم می کند.

یک قاشق چایخوری دانه کتان را بکوبید تا کاملا سابیده شود. یک لیتر آب را جوشانده و دانه های آسیاب شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد. محلول را صاف کنید و بگذارید خنک شود سپس, دو قاشق روغن نارگیل به آن اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید این دو ماده به مدت 10 دقیقه به طور کامل به خورد هم بروند. موهایتان را شامپو بزنید و با آب ولرم آب بکشید. محلول را روی موهایتان بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس موها را آب بکشید. هر دو روز یکبار این کار را تکرار کنید.

ماسک مو آووکادو ، روغن کرچک و عسل

این ماسک موی خانگی بسیار مقوی میباشد ونه تنها باعث رشد سریع موها می شود از ریزش موها جلوگیری کرده وموهای آسیب دیده را درخشان تر می کند وهمچنین موهایی که در اثر رنگ خشک وبد حالت شده اند را زیبا وخوش حالت می کند .

یک آووکادو رسیده و۷قاشق روغن کرچک و ۲ قاشق عسل را داخل مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط می کنیم تا خمیری یکدست وصاف به دست آید هر چه یک دست تر باشد بعدا شستشوی آن راحت تر خواهد بود .سپس از ریشه موها شروع به گذاشتن ماسک کرده وبه تدریج تا تمام طول موها را به ماسک آغشته کنید .سپس به مدت ۳۰دقیقه موها را در حوله ای پیچیده وبعد از آن با شامپوی معمولی بشویید تا تمیز شود .این ماسک بهترین راه برای بر گرداندن موها به زمانی که سالم وپرپشت بودند می باشد راهی مناسب برای قطع ریزش مو است .از این ماسک هفته ای یک با روتا ۵هفته استفاده کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید .

بهترین و سریع ترین روش پرپشت شدن مو در آقایان

پرپشت شدن مو با ترفندهای جالب!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ