سفید کردن دندان ها با این خوراکی ها

atoosamirzavandi
دندان های سفید در اعتماد بنفس و روابط افراد بسیار تاثیرگذار است.

بعضی از افراد به دلیل تغییر رنگ دندان های خود از لبخند زدن گریزان هستند. راه های بسیاری برای سفید کردن دندان ها وجود دارد اما استفاده از خدمات پزشکی پر هزینه و گاهی دردناک هستند. به همین دلیل می توان از روش های خانگی استفاده کرد. بعضی از مواد غذایی وجود دارند که خاصیت پاک کنندگی دارند. در این مقاله به خوراکی هایی که به سفید کردن دندان کمک می کنند می پردازیم.

جوش شیرین:

جوش شیرین به کمک دانه های ریز خود کمک می کند که لکه های کدر کننده دندان ها از بین برود. در واقع مانند لایه بردار پوست عمل می کند. البته لازم است که دندان هایتان را با دقت مسواک بزنید.

برای یک دوره کوتاه سفید کردن دندان ها می توانید ۷۵ گرم جوش شیرین را در آب نصف لیموترش حل کنید و به مدت یک هفته، صبح ها دندان هایتان را با این محلول به آرامی و با دقت مسواک بزنید.

حواستان باشد نباید از این روش به مدت طولانی استفاده شود.

روش استفاده
خیلی ساده است. اگر می خواهید تا عید دندان هایتان را سفیدتر کنید، می توانید برای مسواک زدن از این ماده استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری از آن را روی مسواک تان ریخته و دندان ها را با دقت و به آرامی مسواک بزنید.

نیازی به استفاده از خمیردندان نیست، چون در این صورت خاصیت سایندگی جوش شیرین بیشتر شده و خطر آسیب های احتمالی به دندان ها نیز افزایش پیدا می کند.

گیاه ریحان:

این گیاه علاوه بر این که درمان بسیاری از دردهاست، سفید کننده دندان نیز به حساب می آید و از دهان در برابر مشکلات و بیماری های متعدد محافظت می کند. برگ های ریحان را خشک و آسیاب کنید سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنید.

پوست پرتقال:

پوست پرتقال درمان عالی برای بوی نامطبوع دهان و زردی دندان است. کافی است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بمالید. ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در آن، میکروب های دهان و زردی دندان را از بین می برد و باعث خوشبو شدن دهان می شود. می توان پودر پوست پرتقال را نیز به خمیردندان اضافه کرد.

توت فرنگی

  این میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به دلیل اینکه حاوی ماده‌ای موسوم به اسید مالیک است درسفید کردن دندانها نقش موثری دارد. برای بهره‌مند شدن بیشتر از این خاصیت توت فرنگی هفته یکبار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

ابتدا یک عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواک قرار داده و آن را مدت 5 دقیقه روی دندانهایتان بگذارید.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندانها پس از 5 دقیقه با یک مسواک استاندارد، دندانهایتان را بشویید تا هرگونه قندطبیعی از روی دندانهایتان پاک شود.

خمیر روغن نارگیل

شستشوی دهان با روغن، به لطف افراد مشهوری مانند گوئینت پالترو و شایلن وودلی که این کار را انجام می‌دهند، بسیار متداول شده است. وین پری، مدیر عامل و رئیس توسعه محصول Greensations (برندی که فقط محصولات کاملا طبیعی می‌فروشد) می‌گوید: روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که وقتی با بزاق انسان تماس پیدا می‌کنند، به آنزیم‌های سفید کننده دندان تجزیه می‌شوند. ترکیب بزاق شما و این اسیدهای چرب، یک مولکول اکسیژن تولید می‌کند که لکه روی دندان را برطرف می‌کند. این رادیکال آزاد که اکسید شده، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند که لکه ها را با مسواک زدن و شستشو از بین می‌برد.

اما چرخاندن روغن در دهان بمدت ۲۰ دقیقه، برای همه خوشایند نیست. پری به جای آن یک دستور خمیر روغن نارگیل را که بسیار هم ساده است پیشنهاد می‌کند: اول، یک فنجان روغن نارگیل را گرم کنید تا مایع شود سپس دو قاشق چایخوری جوش شیرین و ۵ تا ۱۰ قطره اسانس طبیعی نعناع به این مایع اضافه کنید و مخلوط کنید. این نعناع، خاصیت خوشبو کنندگی و ضد میکروبی دارد و لثه‌های شما را سالم نگه می‌دارد.

سفید کردن دندان ها با سیب
خوردن یک سیب ترد مثل مسواک زدن، دندان ها را اسکراب کرده و آن ها را سفید می کند.سعی کنید برای از بین رفتن زردی دندان ها روزی یک یا دو عدد سیب بخورید.آن را خوب بجوید تا خاصیت اسیدی و گوشت سفت و فیبردارش زمان کافی برای اثرگذاری روی دندان های شما داشته باشد.می توانید خوراکی های ترد دیگری مثل هویج، خیار و کلم بروکلی را هم امتحان کنید.

چوب زغال فعال

اگر در پی یک سفیدکننده طبیعی دندان هستید که کار خود را سریع انجام دهد، ذغال چوب فعال یک گزینه کارآمد است. ذغال چوب فعال به واسطه پردازش دغال چوب با اکسیژن و کلرید کلسیم تهیه می شود و به واسطه ویژگی های جاذب خود به عنوان یک عامل موثر سفیدکننده دندان شناخته می شود. ذغال چوب فعال در زمینه جذب تانن ها، ترکیباتی که در نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای یافت می شوند و دندان ها را لکه دار می کنند، موثر عمل می کند.

بهترین روش یرای سفید کردن دندان ها 

کدام روش های سفید کردن دندان ها بسیار موثر است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ