آسانترین روش ها برای داشتن ناخن های محکم و زیبا

faateme1366
زیبایی دستهای شما تا حد زیادی به زیبایی ناخن هایتان برمیگردد. برای داشتن ناخن های زیبا و محکم مطلب زیر را بخوانید. راه های داشتن ناخن های زیبا و محکم را به شما معرفی کرده ایم.

جویدن ناخن  ممنوع!

به گزارش سایت الودکتر، اولین و مهمترین قدم برای داشتن ناخن  هایی زیبا و مقاوم ترک عادت جویدن است علاوه بر این باید توجه کنید که ناخن  ها می توانند انواع باکتری ها را در خود جای داده و با این عمل وارد بدن شما شده و ایجاد بیماری کنند.

 

ناخن  نه خیلی بلند نه خیلی کوتاه

داشتن ناخن های بلند زیبا و جذاب است اما این اندازه ناخن  ها مهم است که نه زیاد بلند باشد که به هر چیزی برخورد و بشکند و نه این که زیاد کوتاه باشد که از زیبایی ناخن   هایتان بکاهد.

 

 

سوهان یادتان نرود

بعد از کوتاه کردن ناخن  ها حتما آنها را سوهان بزنید چرا که بعد از استفاده از ناخن  گیر گوشه ها و لبه های ناخن  ها خشن می شوند و با برخورد به هر جایی می شکنند.

 

خشکی ناخن =شکنندگی

هر روز مدت کوتاهی را به مرطوب کردن ناخن  هایتان اختصاص دهید به این صورت که در یک ظرف حاوی آب گرم ناخن  ها را به صورت عمودی قرار دهید تا بافتی نرم پیدا کرده و از خشکی و به دنبال آن شکنندگی به دور باشند.

 

ناخن  های شفاف داشته باشید

استفاده از برق ناخن  باعث شفافیت و براقی ناخن  ها می شوند که اگر روشی طبیعی را ترجیح می دهید از روغن زیتون برای براقیت ناخن  هایتان استفاده کنید.

 

ناخن  هایتان را روغن کاری کنید

روغن کنجد و زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا بافت ناخن  هایتان مقاوم و محکم شوند.

 

8راه داشتن ناخن  های محکم و زیبا

۱.مخلوط حاصل از دو قاشق روغن زیتون و دوقاشق آب لیمو تازه به اندازه مساوی رو درون یک کاسه به خوبی هم بزنید و به آرامی ناخن  هارو هرکدوم پنج مرتبه و هر مرتبه دوبار با این مخلوط به خوبی ماساژ دهید تا ناخن  های قوی و بلندی داشته باشید.

۲.روغن دانه کتان یکی از بهترین مرطوب کننده طبیعی برای محافظت از سلامت ناخن  های شماست، استفاده از ماساژ ۱۰ دقیقه ای از این روغن بر روی ناخن  و پوست اطراف اون بسیار فوق العاده موثر خواهد بود.

۳. اگر ناخن ‌های بسیار شکننده و خشک شده دارید، استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین A (مثل هویج،‌بروکلی، زردآلو، پنیر و…) کلسیم (مثل شیر، ماست، پنیر، بادام‌ و…) را حتما در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۴.تغذیه ی مناسبی داشته باشید برای اینکه ناخن  های زیبا و سالمی داشته باشید به تغذیه مناسب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارید.

۵.اگر همیشه از یک کرم دست استفاده کنید، دست شما نرم می ماند و وقتی با دیگران دست می دهید همه متوجه این لطافت و زیبایی در دستان شما می شوند.

۶.هرگز  وسایل ناخن  خود را در اختیار دیگری قرار ند هید چون باکتری ها و میکروب های دیگران برروی سایل شما میماند باعث سرایت میکروب به شما می شود و هرچند ماه آن را عوض کنید.

۷.رفتن مداوم به سالن‌های مانیکور و پدیکور ناخن ، کاری بسیار لوکس است و بسیاری از خانم‌ها به دفعات این کار را انجام می‌دهند اما افرادی که به‌صورت مستمر و در فاصله زمانی کوتاه به این سالن‌ها سر می‌زنند، بیشتر از دیگران در معرض خطر بی‌دوامی و خشکی بستر ناخن  قرار می‌گیرند.

8.برای داشتن ناخن های زیبا نکته‌ی مهمی که باید بدانید این است که مصرف زیاد سفت‌کننده‌ها بیشتر از اینکه مفید باشد، آسیب‌رسان است. اثرات این محصولات بر ناخن  موضع مطالعه‌ی هیچ پژوهشی نبوده است پس ادعایی که در این باره وجود دارد، علمی نیست. بیشتر مردم هیچ سودی از مصرف سفت‌کننده‌های ناخن  نمی‌برند؛ مگر کسانی که ناخن ‌های‌شان خیلی سست و شکننده باشد. ناخن  سالم انعطاف‌پذیر است. بنابراین برای جلوگیری از شکستن ناخن ‌ها، از مواد و کارهایی که ناخن ‌ها را خشک و شکننده می‌کنند، اجتناب کنید.

 

9. کوتیکول را آسیب نزنید

چه خودتان ناخن ‌های‌تان را مرتب می‌کنید چه ناخن ‌کار، نخستین توصیه‌ی جدی ما به شما این است که برای داشتن ناخن های زیبا، با کوتیکول، همان پوسته‌ی ظاهرا اضافی لبه‌ی پایینی ناخن  که با بریدنش ناخن  زیباتر به نظر می‌رسد، کاری نداشته باشید. کوتیکول سدی است در برابر انواع قارچ و باکتری؛ با از بین بردن کوتیکول این محافظ طبیعی را از دست می‌دهید. تخریب کوتیکول آن را قرمز، متورم، ملتهب و نازیبا می‌کند و ممکن است باعث ایجاد عفونت و آسیب دائمی به بستر ناخن  شود. هرچند بریدن کوتیکول بیشترین آسیب را به ناخن  می‌زند، فشرده کردن و عقب راندن آن هم ممکن است آسیب‌زا باشد.

رشد سریع ناخن ها با 4ترفند خانگی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ