درمان سریع سرماخوردگی با این پرهیزهای ساده

faateme1366
فصل گرما و کولر داستان قدیمی ای برای سرماخوردگی های فصل گرم است. در این مطلب برای شما از مواردی صحبت کردیم که در زمان سرماخوردگی باید از آن پرهیز کنید.

هنگام سرماخوردگی چه غذاهایی نخوریم؟

علاوه بر مواردی که همه بر آن آگاهید نظیر غذاهای سرخ شده، فست فود و … باید بدانید غذاهای آماده ی بسته بندی شده و کنسروها از لحاظ ویتامین ها و موادمعدنی فقیر هستند. بنابراین به جای مصرف این نوع غذاها از انواع میوه و سبزیجات تازه، ماهی، غلات، مغزها و دانه ها استفاده کنید.

اگر هنگام سرماخوردگی دچار سرفه و سوزش گلو هستید، از غذاهای تند و تیز و ترش هم پرهیز کنید. باید بدانید خوردن انگور و خرمالو برای سرماخوردگی مضر است و بیماران سرماخورده باید از مصرف‌ آن پرهیز کنند.

تاثیر لبنیات بر افراد متفاوت است

این نکته بسیار حائز اهمیت است که در بعضی افراد مصرف لبنیات باعث می شود خلط موجود در گلو ضخیم تر و غیر قابل تحمل شود. بنابراین اگر احساس می کنید که با مصرف لبنیات خلط بیشتری تولید می شود از مصرف آن بپرهیزید.اما اگر غیر از این است ،لبنیات را که منبع عالی پروتئین و ویتامین D است و به بدن برای مقابله با عفونت کمک می کند، حتما مصرف کنید.علاوه بر آن ماست حاوی پروبیوتیک است که باعث متعادل شدن باکتری در معده می شود.

نان تست و آبمیوه های صنعتی

شاید نان تست و کراکر یک غذای کلاسیک در دوران سرماخورد گی به نظر بیاید اما کربوهیدرات های تصفیه شده که سریع به قند شکسته می شود و مانند آب میوه و غذا های سرشار از قند باعث بالا رفتن قند خون می شود، مانع مقابله با عفونت می شود.

نسخه عجیب انار برای درمان سرماخوردگی

جالب است بدانید که انار را هم می توان پخت و میل کرد! با پختن انار آنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلو درد ، گوش درد ،وعفونت های ریه ها و…… را ترمیم و درمان می کند.

برای تهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب عمل کنید که یک عدد اناررا روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد وپخته شود فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعدازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست ۳ شب این کاررا تکرارکنید.

خواص این میوه کمیاب برای درمان سرماخوردگی

بلوبری میوه ای نیست که در ایران بومی باشد. ولی به ویژه هنگامی که به صورت وحشی رشد کرده باشد، نیروگاه آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند. مطالعه سال 2007 دانشمندان دانشگاه کورنل نشان داد، بلوبری های وحشی به لطف سطوح بالای آنتوسیانین ها – یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان ها – حاوی بیشترین آنتی اکسیدان های فعال نسبت به هر میوه تازه دیگر هستند.

ویتامین سی برای سرماخوردگی خوب است یا بد؟

جالب است بدانید که بر خلاف تصور عموم مردم ویتامین C سرماخوردگی را درمان نمی کند اما بسیاری از علایم آن مثل آبریزش، احتقان گلو، بینی وبه واسطه خواص آنتی هیستامینی این ماده مغذی می تواند بهبود پیدا کند.

البته طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده دوزی از ویتامین C که می تواند خواص آنتی هیستامینی کلینیکی داشته باشد، بالای یک گرم است و فرد بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم باید ویتامین C مصرف کند تا آثار آنتی هیستامینی آن را در سطح گردش خون ببیند.

به یاد داشته باشید مصرف بالای ویتامین C می تواند در برخی افراد، باعث اسهال شود و در کسانی که سابقه سنگ های کلیوی اگزالات کلسیمی دارند، شانس بروز سنگ کلیه را افزایش دهد.

البته این موضوع تنها تئوری است و تاکنون گزارشی در رابطه با ابتلا به سنگ کلیه با مصرف یک تا ۱۵۰۰ میلی گرم ویتامین C گزارش نشده است.

در برخی شرایط از ویتامین C به عنوان دارویی برای درمان نشانه های سرماخوردگی استفاده می شود و اگرچه منابع طبیعی آن خوب است اما فرد باید برای تامین مقادیر مورد نیاز این ویتامین حدود یک کیلوگرم مرکبات مصرف کند.

بهترین زمان خوردن میوه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ