خواص جالب قهوه برای پوست و مو ه نمی دانستید

sahar.d
بسیاری از ما قهوه را به عنوان یکی نوشیدنی انرژی زا می شناسیم اما جالب است بدانید که قهوه با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی خواص بسیار ی برای زیبایی هرچه بیشتر پوست و مو دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص جالب قهوه برای پست و مو آشنا کنیم.

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سرتاسر جهان است و بسیاری از افراد قهوه را بخاطر بوی دلپذیرش دوست دارند. اما قهوه تنها یک نوشیدنی نیست. قهوه خواص بی نظیری دارد که آن را به یکی از بهترین مواد طبیعی موثر در زیبایی تبدیل کرده است. قهوه به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی که دارد برای سلامت و زیبایی هر چه بیشتر پوست و مو مفید است. در این مطلب شما را با خواص قهوه در زیبایی پوست و مو آشنا می کنیم. 

جلوگیری از پیری پوست با قهوه

از شاتوت واناربه عنوان موادی که آنتی اکسیدان هایی قوی دارند یاد می کنیم، قهوه نیز دارای آنتی اکسیدان های قوی است و همان اثر را روی سلامت پوست می گذارد. یک فنجان قهوه با پیری زودرس پوست که بر اثر آلودگی ،گرما و نور بوجود می آید، مبارزه می کند.

با قهوه پوست صورتتان را شفاف کنید

دکتر جولیا هانتر، متخصص پوست و مو در بورلی هیلز، کالیفرنیا معتقد است وقتی پای خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن مطرح باشد، دو طرفه تاثیر گذار است. او می‌گوید: “نوشیدن قهوه یک تکه از این پازل است؛ دیگری قرار دادن آن بر روی پوستتان است.”مالیدن قهوه به صورت به عنوان اسکراب می‌تواند به روشن شدن پوست، جلوگیری از بسته‌شدن منافذ و صاف‌شدن خطوط کمک کند.

هانتر معتقد است که خواص لایه برداریِ اسید موجود در قهوه، نسبت به لایه‌بردارهای مکانیکی ارجحیت دارد. همچنین به تقویت لایه‌های حفاظتی پوست کمک می‌کند. او می‌گوید: “همین لایه‌ها از پوست در برابر باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که روی پوستتان می‌نشیند، محافظت می‌کنند.”

طرز تهیه‌ی اسکراب قهوه

در یک کاسه، پودر قهوه را در آب گرم حل کنید، آب را از صافی عبور دهید (دانه‌های قهوه در کف ظرف می‌مانند)، ۱ پیمانه نمک mospE اضافه کنید. صورتتان را با آب در ظرف بشویید، سپس دانه‌های قهوه را بیرون بیاورید و به ‌آرامی روی پوستتان بمالید. صورتتان را با آب کاسه آبکشی نمائید و کار تمام است.

محافظت از موها با قهوه

آنتی اکسیدان های موجود در قهوه موهای تان را نیز براق می کند. ماسک قهوه از شکستن موها جلوگیری کرده و آن را درخشان می کند و موهای تان خوشبو می شود. همه مراکز زیبایی در سراسر دنیا از قهوه برای موها استفاده می کنند. قهوه همچنین آسیب هایی که بر اثر مواد شیمیایی ایجاد شده را برطرف می کند. می توانید آن را در خانه دم کنید و روی موهای تان بگذارید.

تقویت رنگ مو با قهوه

ممکن است در مورد ترفند روشن کردن مو در منزل که مورد علاقه مو بورهاست شنیده باشید: شستن مو در چای بابونه یا شامپاین. بسیارخوب، چنانچه پوستتان سبزه است از قهوه اسپرسو استفاده کنید.

دگ مکینتاش، آرایشگر در سالن زیبایی لوئیس اوکرنر در نیو‌یورک می‌گوید: ” مخلوط دانه‌های قهوه با آب که به شکل خمیر درآمده‌اند را روی موهای مرطوب که تازه شامپو زده‌اید، مالیده و کمی به رنگ مویتان عمق بخشید.

خاصیت اسیدی قهوه بافت مو را نرم و درخشندگی فوق‌العاده‌ای به مو می‌بخشد. رنگ مو بدون قهوه هم ممکن است زیبا به نظر برسد اما اگر به دنبال زیباترین رنگ مو هستید قهوه را دست کم نگیرید.

کاهش پف و حلقه تیره دور چشم با قهوه

قهوه دارای موادی است که سیاهی دور چشم را هم رفع می کند. قهوه به گشادکنندگی عروق معروف است و پف زیر چشم را برطرف می کند. 

اگر قهوه را روی پوست صورتتان قرار ‌دهید، موجب کاهش آب اضافی و منقبض کردن رگ‌های خونی می‌شود.

محیط زیر چشمان ‌شما یک کانال لنفاوی است که به‌ شکل ضعیفی تخلیه می‌شود، کافئین به تخلیه‌ی آب از سیستم کمک می‌کند.

همچنین برای از بین بردن حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم نیز مفید است زیرا با افزایش سن پوست زیر چشم لاغرتر می‌شود و رگهای خونی به آسانی قابل مشاهده‌اند. انقباض رگ‌ها متاثر از قهوه به‌ طور موقت می‌‌‌تواند کمک کند. انتظار می‌رود نتایج ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت مشاهده شوند.

می توانید قهوه را با کرم های مخصوص چشم مخلوط کنید و دور چشمان تان بزنید. این ترکیب رگ های خونی دور چشم را گشاد می کند. توجه داشته باشید که قهوه را به طور مستقیم دور چشمان تان نمالید.

قهوه در دفع سرطان پوست کمک می‌کند

طبق نتایج مطالعات منتشر شده در سال ۲۰۱۱ در آکادمی ملی علوم، می‌توان قهوه را روی قسمت‌هایی از بدن که مستعد آفتاب سوختگی‌اند، بمالید و از صدمات ناشی از آن در امان بمانید.

محققان دریافتند که مصرف موضعی کافئین در سطح مولکولی موجب دفع آنزیم‌های پروتینی در سطح پوست شده و مانع از بروز برخی سرطان‌های پوستی می‌گردد.

به گفته‌ی اریکا لوفتفیلد، همکار مطالعاتی و دانشجوی دکترا در دانشکده بهداشت یال، بدین ترتیب تاثیرات اشعه‌ی نور خورشید را کم و قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی یو وی را کاهش داده و از خودتان در برابر ملانوما محافظت کنید.

مخلوطی از پودر قهوه و کاکائو برای دوباره جوان کردن پوست

هر دو پودر برای پوست مفید هستند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و آسیب هایی که به پوست وارد شده را درمان می کنند. پودر قهوه و کاکائو را به یک میزان میکس کنید. می توانید عسل هم اضافه کنید تا خمیری شود. روی پوست تان بگذارید و هرچقدر که می خواهید بگذارید بماند و سپس آب بکشید.

مخلوطی از قهوه و لیمو و عسل برای پوستی درخشان

این ماسک برای پوست عالی است چون لیمو ویتامین سی پوست را تامین می کند. یک قاشق پودر قهوه را با همان مقدارعسل مخلوط کنید و چند قطره لیمو داخل آن بچکانید. خوب میکس کنید و روی صورت و گردن تان بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید.

لایه برداری پوست با قهوه

لایه‌بردار قهوه به‌دلیل جلوگیری از مسدودشدن منافذ پوست به افزایش شفافیت و درخشندگی پوست کمک می‌کند. مطالعات نشان داده است که اسیدیته‌ی قهوه موجب تقویت سد محافظتی پوست و درنتیجه حفظ سلامت پوست می‌شود. 

جهت تهیه‌ی لایه‌بردار صورت قهوه می‌توانید مقداری تفاله‌ی قهوه را با آب گرم تصفیه‌شده مخلوط کنید (خاکه‌های قهوه ته‌نشین خواهند شد). مقداری نمک اپسوم هم اضافه کنید و آرام مخلوط کنید. سپس صورت‌تان را با این آب بشویید و تفاله‌ها را هم روی پوست‌تان مالش بدهید و مجددا صورت‌تان را با باقی‌مانده‌ی مایع داخل ظرف، آب‌ بکشید. 

رفع خستگی و خشکی پاها

قهوه ماده‌ی مناسبی جهت لایه برداری پوست پاهاست و علاوه‌بر ازبین‌بردن سلول‌های مرده‌ی پوست به رفع خستگی پاها نیز در پایان روز کمک می‌کند. فقط کافی است پاهایتان را در محلول قهوه بخیسانید.

جهت تهیه‌ی این محلول آرامش‌بخش به ۲ونیم پیمانه قهوه‌ی دم‌کرده‌ نیاز دارید که باید تا دمای دلخواه خنک شود. ترجیحا از قهوه‌ی ارگانیک استفاده کنید تا پوست‌تان در معرض مواد سمی قرار نگیرد. همچنین می‌توانید در یک ظرف بزرگ مقداری آب گرم بریزید (مقدار آب باید به اندازه‌ای باشد که روی پاها را کاملا بپوشاند) و با نصف پیمانه نمک دریایی دانه‌درشت (نمک دریایی دانه‌درشت دارای اثر لایه‌برداری است و به‌همین دلیل نوع دانه‌ریز توصیه نمی‌شود)، چند قاشق چای‌خوری قهوه‌ی آسیاب‌شده‌ی دانه‌درشت به‌اضافه‌ی چند قطره عصاره‌ی خالص وانیل (به‌دلیل خاصیت آرامش‌بخشی) مخلوط کنید. 

پاهاتان را حدود نیم‌ساعت در این محلول قرار بدهید و هر زمان که احساس کردید آب درحال سردشدن است، مقداری آب گرم اضافه کنید تا به دمای دلخواه‌تان برسد. در آخر هم پاهایتان را با حوله‌ی نرم خشک کنید و مرطوب‌کننده بزنید. 

آیا قهوه روی زیبایی هم تاثیر دارد؟

از بین بردن سیاهی دور چشم با قهوه !

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ