درمان قطعی تیرگی زیربغل با این ماده

parya
اگر راه های مختلفی را برای درمان تیرگی زیربغل امتحان کرده اید ولی نتیجه نگرفته اید و خسته شده اید باید به شما بگوییم نگران نباشید، این مشکل را برای همیشه در این مقاله حل کرده ایم.

اگر راه های مختلفی را برای درمان تیرگی زیربغل امتحان کرده اید ولی نتیجه نگرفته اید و خسته شده اید باید به شما بگوییم نگران نباشید، این مشکل را برای همیشه در این مقاله حل کرده ایم.

با استفاده از ماده ای می توان تیرگی زیربغل را به طور قطعی درمان کرد. برای اطلاع بیشتر با درمان قطعی تیرگی زیربغل با این ماده با ما همراه باشید.

در این مقاله می خواهیم تاثیر جوش شیرین بر درمان قطعی تیرگی زیر بغل را به شما بگوییم و درادامه ماسک هایی که می توان با این ماده و برای درمان قطعی تیرگی زیربغل تهیه کرد را به شما معرفی کنیم.

درمان های مختلف تیرگی زیر بغل

تیرگی زیر بغل مشکلی رایج در زنان و مردان است که می‌تواند بر اثر تعریق زیاد، استفاده از دئودرانت ها (ضدبو و ضدعرق)، عدم مراقبت مناسب از پوست و سایر علل مشابه ایجاد شود. از سایر علت های تیرگی زیر بغل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تیغ زدن مکرر ناحیه زیر بغل

اصطکاک زیاد ناحیه زیر بغل با لباس به خاطر پوشیدن تاپ یا لباس ‌های تنگ

عفونت

تجمع سلول‌ های مرده در زیر بغل

استفاده از مواد شیمیایی یا الکل

تیرگی زیر بغل اگرچه بیماری محسوب نمی شود، اما برای زنان به ویژه در فصل تابستان یک عامل آزاردهنده به شمار می آید. زیر بغل به طور طبیعی باید همرنگ بقیه نواحی پوست بدن باشد، اما برخی اوقات پوست زیر بغل تیره تر از سایر قسمت ها به نظر می رسد.

تیره شدن اغلب به علت وضعیت پوستی بستگی دارد که با نام آکانتوز نیگریکانس نیز شناخته می شود. این عارضه باعث تیرگی یا خشن شدن پوست قسمتی از بدن می شود. نواحی معمول تیره بدن عبارتند از:

زیر بغل

پشت گردن

کشاله ران

آرنج ها

زانو

احتمال می رود افراد در این نواحی از پوست با خارش یا بوی بد نیز دست و پنجه نرم کنند. بر اساس نتایج یک نظرسنجی در سال 2014، احتمال تیره شدن زیر بغل ها اغلب به عواملی مانند نژاد، سلامت و تاریخچه خانوادگی هم بستگی دارد.

چه افرادی در معرض خطر تیره شدن زیر بغل قرار دارند؟

رنگ پوست توسط سلول های رنگدانه ای به نام ملانوسیت ها تعیین می شود. هنگام افزایش این سلول ها بیشتر می توانند پوست را به رنگ تیره تر تبدیل کنند.

هر فردی در معرض خطر آکانتوز نیگریکانس قرار دارد، اما برخی افراد در معرض خطر بیشتری هستند. افراد دارای پوست تیره تر احتمال تیره شدن زیر بغل در آنها افزایش می یابد.

برخی اوقات تیره شدن زیر بغل در خانواده ها به ارث می رسد و از طریق یک ژن معیوب به ارث برده می شود. اگرچه آکانتوز نیگریکانس به طور معمول ژنتیکی یا با یک وضعیت اساسی مرتبط است، اما برخی شواهد نیز نشان می دهد حذف موی زائد نیز باعث تغییر رنگ زیر بغل نیز می شود.

تحریک پوست با اصلاح مو باعث تولید ملانوسیت بیش از حد می شود، بنابراین برای جلوگیری از تحریک زیر بغل قبل از اصلاح پوست خود را با صابون ملایم یا کرم مرطوب چرب کنید پس از اصلاح نیز از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

دلایل دیگر تیره شدن زیر بغل

چاقی

حمل وزن اضافی بدن را نسبت به اثرات انسولین مقاوم تر می کند. این هورمون به تنظیم قند خون کمک می کند. سطح بالای انسولین در خون منجر به افزایش تولید سلول های رنگدانه پوست می شود. بیش از نیمی از افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه که بیش از 200 درصد وزن بیشتری دارند در رنگ زیر بغل خود دارای اشکالاتی از جمله تیره تر شدن زیر بغل می شوند.

دیابت نوع 2

چاقی عامل خطر برای ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قند خون بالا محسوب می شود. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در معرض خطر ابتلا به آنفلوانزا هستند.

سندرم هورمون

برخی از شرایط مختل کننده سطح انسولین می تواند منجر به بروز آکانتوز نیگریکانس شود که شامل:

سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم کوشینگ

آکرومگالی

کم کاری تیروئید

تاثیر مصرف برخی داروها بر تیرگی زیر بغل

مصرف برخی داروها با افزایش سطوح انسولین منجر به تیره شدن زیر بغل می شوند که شامل:

انسولین

کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزولون

هورمون رشد انسان

قرص های کنترل قندخون

نیاسین با دوزهای بالا

سرطان

در موارد بسیار نادر رنگ تیره ناگهانی پوست می تواند نشانه ای از ابتلا به سرطان باشد. هنگام وقوع آن اغلب روی معده، کبد یا روده تاثیر می گذارد. این تومورها سطح فاکتورهای رشدی را افزایش می دهد که سلول های رنگدانه پوست را تحریک می کنند.

هنگام ایجاد آکانتوز نیگریکانس توسط سرطان به نام آکانتوز نیگریکانس بدخیم نیز شناخته می شود که در آن به احتمال زیاد تکه های تیره اطراف ناحیه دهان نیز مشاهده می شود.

تیرگی زیر بغل چگونه درمان می شود؟

اغلب ترکیبی از داروها و درمان های خانگی به کاهش تیرگی رنگ زیر بغل کمک می کند که در ادامه برخی از آنها توضیح داده می شود.

تغییر سبک زندگی و درمان های خانگی

چاقی یکی از دلایل اصلی تیرگی زیر بغل است، بنابراین کاهش وزن و لاغری اغلب می تواند مشکل تیرگی زیر بغل را برطرف کند. کاهش وزن حتی راه موثری برای درمان دیابت نیز محسوب می شود.

در مورد رژیم های غذایی و استراتژی های تناسب اندام با پزشک خود مشورت کنید. اگر احتمال می دهید داروهای مصرفی شما باعث تیرگی زیر بغل شما شده است با پزشک خود درباره تغییر داروها صحبت کنید.

درمان های طبیعی برای رفع تیرگی زیر بغل

چند روش طبیعی برای روشن شدن پوست رنگدانه زیر بغل عبارتند از:

عصاره خیار دریایی

کورکومین

این روش های درمانی خانگی اگرچه برای برخی افراد موثر بوده اند، اما برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی بهتر است قبل از استفاده از آنها با پزشک خود مشورت کنید.

لیموترش برای رفع تیرگی زیر بغل

لیموترش به عنوان یکی از محصولات پایه در اکثر پاک‌کننده ‌ها شناخته می شود. لیمو دارای قدرت پاک‌کنندگی طبیعی و خاصیت آنتی ‌باکتریال است. برای روشن کردن پوست زیر بغل می‌توانید یک برش ضخیم از لیمو را روی پوست زیر بغل بمالید سپس آن را بشویید.

سیب ‌زمینی برای رفع تیرگی زیر بغل

از خاصیت اسیدی سیب ‌زمینی می‌توان به عنوان لایه ‌بردار طبیعی پوست استفاده کرد، بنابراین برای استفاده از این روش یک عدد سیب زمینی را ورقه ‌ورقه کرده سپس آنها را روی پوست زیر بغل خود مالیده و اجازه دهید چند دقیقه روی محل بماند. بعد از چند دقیقه زیر بغل را شسته و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

خیار برای رفع تیرگی زیر بغل

مواد موجود در خیار نیز مشابه سیب ‌زمینی باعث لایه ‌برداری طبیعی پوست می‌شوند، بنابراین برای استفاده از این روش یک برش از خیار را روی پوست زیر بغل خود مالیده و اجازه دهید یک ساعت بماند سپس آن را بشویید.

مخلوط آب و جوش شیرین

ترکیب آب و جوش شیرین برای رفع تیرگی زیر بغل گزینه مفیدی محسوب می شود. برای استفاده از این روش مخلوط تهیه شده از آب و جوش شیرین را به طور کامل روی زیر بغل بمالید سپس بعد از مدت زمان کوتاهی آن را بشویید. برای دریافت نتایج بهتر می توان این روش درمانی را چندین بار تکرار کرد.

شکر قهوه‌ ای و روغن زیتون برای رفع تیرگی زیر بغل

خاصیت آنتی اکسیدانی و سفیدکنندگی روغن زیتون برای پوست گزینه عالی محسوب می شود. شکر قهوه‌ ای نیز به عنوان یک اسکراب طبیعی شناخته می شود، بنابراین با ترکیب آنها می توان مخلوطی درست کرد و آن را روی زیر بغل خود بمالید.

مخلوط را روی زیر بغل مالیده و به آرامی ماساژ دهید سپس زیر بغل را به خوبی بشویید و برای دریافت نتایج بهتر این کار را چندین بار تکرار کنید.

رفع تیرگی زیر بغل با پوست پرتقال

پوست پرتقال گزینه مفیدی برای براق کردن پوست گزینه بسیار مفیدی محسوب می شود. پوست پرتقال  خشک ‌شده را پودر کرده و آن را داخل ظرفی بریزید سپس شیر و آب جوش را به آن اضافه کرده تا خمیری به دست آید. این معجون جادویی را روی ناحیه تیره زیر بغل بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه روی محل بماند و بعد آن را بشویید.

تاثیر خمیردندان بر رفع تیرگی زیر بغل

استفاده از خمیردندان برای رفع تیرگی زیر بغل شاید کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما در شفافیت پوست نقش بسزایی ایفا می کند. جوش ‌شیرین و فلوراید موجود در خمیردندان در از بین بردن تیرگی و رنگدانه های پوستی گزینه موثری محسوب می شود.

برای استفاده از این روش یک لایه نازک از خمیردندان را روی زیر بغل بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس محل را با آب بشویید. برای دریافت بهترین نتیجه می‌توانید 2 تا 3 بار در روز این روش را تکرار کنید.

رفع تیرگی زیر بغل با آرد نخود

استفاده از آرد نخود هم یکی دیگر از روش های رفع تیرگی زیر بغل است. برای استفاده از این روش آرد نخود را  با پودر زردچوبه، لیمو و ماست ترکیب کنید سپس خمیر به دست آمده را روی زیر بغل بمالید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند سچس محل را با آب به درستی بشویید.

دارو و روش هایی برای رفع تیرگی زیر بغل

متخصص پوست می تواند داروهایی را برای کمک به رفع تیرگی پوست زیر بغل تجویز کند. گزینه های مشهور عبارتند از:

ترتینوئین به عنوان نخستین درمان برای آکانتوز نیگریکانس شناخته می شود. هنگام استفاده به طور منظم پوست در نواحی آسیب دیده نازک تر و روشن تر می شود.

اسید ترشکلراکتیک تیرگی پوست را از بین می برد. این فرآیند به بهبود پوست و صاف شدن آن کمک می کند.

راه های پیشگیری از تیرگی زیر بغل

با رعایت چند نکته‌ ساده می توان از تیرگی پوست زیر بغل جلوگیری کرد که عبارتند از:

به صورت منظم حمام کنید.

برای اصلاح موهای زیر بغل به جای تیغ از روش های دیگری استفاده کنید.

پوست زیر بغل را لایه ‌برداری کنید.

پوست زیر بغل را به ویژه در ماه ‌های گرم سال خشک نگه دارید.

از قرارگیری در شرایط آب و هوایی بسیار گرم یا مرطوب خودداری کنید.

وزن خود را در محدوده‌ سالم نگه دارید.

مصرف دئودرانت را محدود یا به طور کامل قطع کنید.

از پوشیدن لباس ‌هایی با جنس الیاف مصنوعی خودداری کنید و لباس هایی با جنس سازگار با پوست بپوشید.

جوش شیرین چگونه روی رنگ دانه‌های زیر بغل تاثیر می‌گذارد؟

جوش شیرین ماده ای مفید است که در زیباسازی پوست بسیار موثر عمل می‌کند. جوش شیرین مانند یک لایه بردار سلول‌های مرده جمع شده روی سطح پوست را به صورت کامل از بین می‌برد. در حقیقت، جوش شیرین با از بین بردن سلول‌های مرده باعث روشن شدن رنگ پوست می‌شود.

از طرفی، جوش شیرین حاوی سفیدکننده‌‌هایی است که ملانین اشباع شده روی پوست را دفع کرده و رنگ دانه‌های تیره را از بین می‌برد.

آموفتر(نوعی مولکول یا یون که می‌تواند در واکنش با باز به عنوان اسید یا باز عمل کند) موجود در جوش شیرین نیز سطح ph پوست را کاهش داده و باعث می‌شود تا پوست همواره سالم بماند.

خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی جوش شیرین نیز مانع از عفونی شدن و تخریب سطح پوست می‌گردد.

استفاده از جوش شیرین روی پوست باعث می‌شود چربی‌ و رطوبت ناشی از تعرق در ناحیه زیر بغل کم شده و پوست روشن تر شود.

چگونه از جوش شیرین برای سفید کردن زیر بغل استفاده کنیم؟

 مواد لازم:

۲ قاشق غذا خوری جوش شیرین
یک قاشق غذا خوری آب
زمان آماده سازی:   ۲ دقیقه

زمان استفاده:   ۳۰ دقیقه

طرز تهیه:
جوش شیرین و آب را در یک ظرف شیشه‌ای مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. علاوه بر آب می‌توانید از گلاب نیز استفاده کنید.

خمیر را در ناحیه زیر بغل خود به صورت ۵ دقیقه ماساژ دهید.

بگذارید خمیر به مدت ۲۵ دقیقه در این ناحیه بماند. سپس با استفاده از آب ولرم آن را به آرامی‌بشویید.

هفته ای ۲ تا ۳ نوبت این کار را تکرار کنید.
اسکراب این ناحیه با جوش شیرین باعث نرمی‌پوست و درنهایت از بین رفتن سلول‌های مرده آن شده، در نتیجه پوست روش‌تر و جوان‌تر خواهد شد.

مواد لازم:

۲ قاشق چایخوری جوش شیرین
آبلیمو
زمان آماده سازی : ۲ دقیقه

زمان استفاده: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه

طرز تهیه:
۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با آبلیمو مخلوط کرده تا خمیری نرم به دست آید.

خمیر را به صورت دایره‌ای در ناحیه زیر بغل خود برای چند دقیقه ماساژ دهید.

بگذارید تا خمیر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این ناحیه بماند تا کاملا خشک شود.

سپس با استفاده از آب ولرم زیر بغل را بشویید.

این کار را ۲ تا ۳ نوبت در هفته انجام دهید.

لیمو سرشار از مواد سفید کننده پوست است. علاوه بر آن ویتامین c  موجود در لیمو کمک شایانی به جوان و سالم نگه داشتن پوست می‌کند.

مواد لازم:

۲ قاشق چایخوری جوش شیرین
یک قاشق چایخوری روغن نارگیل
زمان آماده سازی: ۲ دقیقه

زمان استفاده: ۱۰ الی ۱۵ دقیقه

طرز تهیه:
جوش شیرین و روغن نارگیل را مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید.

خمیر به دست آمده را چند دقیقه به صورت دایره ای در ناحیه زیر بغل ماساژ دهید.

اجازه دهید خمیر به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست بماند.

سپس خمیر را با آب گرم بشویید.

این کار را در طول هفته ۲ تا ۳ نوبت انجام دهید.

همان طور که جوش شیرین موجب شفاف و جوان شدن پوست می‌شود، روغن نارگیل نیز تاثیر به سزایی در تغذیه و مرطوب نگه داشتن پوست دارد. ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل به خصوص برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مناسب است.

مواد لازم:

دو قاشق چایخوری سرکه سیب
یک قاشق چایخوری جوش شیرین
دستمال نخی
زمان آماده سازی:   ۲ دقیقه

زمان استفاده :   ۱۵ دقیقه

طرز تهیه:
همه مواد را به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب خمیری نرم به دست آمده و هیچ حبابی روی سطح آن باقی نماند.

زیر بغل را کاملاً شسته و با پارچه پاک کنید.

با استفاده از یک دستمال نخی تمیز خمیر را در ناحیه زیر بغل گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه در همان محل نگه دارید.

در پایان زیربغل خود را با آب ولرم بشویید.

این روش را ۳ تا ۴ نوبت در هفته انجام دهید.

سرکه سیب به دلیل اسیدی بودن، قادر به روشن کردن رنگ دانه‌های تیره زیر بغل می‌باشد. علاوه بر آن، زمانی که با جوش شیرین ترکیب می‌شود، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و تاثیر به سزایی در سفید شدن پوست دارد.

مواد لازم:

یک چهارم فنجان جوش شیرین
یک هشتم فنجان پراکسید هیدروژن
آبلیمو
زمان آماده سازی: ۲ دقیقه

زمان استفاده: ۵ دقیقه

طرز تهیه:
مواد را در یک ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی هم بزنید تا یک خمیر نرم به دست آید.

خمیر را به صورت دایره‌ای در ناحیه زیر بغل بمالید.

پس از ماساژ خمیر در ناحیه زیر بغل، به مدت ۵ دقیقه، این قسمت را با آب ولرم بشویید تا خمیر به صورت کامل پاک شود.

این روش را در هفته ۳ مرتبه انجام دهید تا زیر بغل تان کاملا سفید شود.

ترکیب پراکسید با آبلیمو و جوش شیرین منجر به سفید و شفاف شدن پوست شده و تاثیر خود را در همان استفاده نخست به خوبی نشان می‌دهد.

مواد لازم:

یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین
نصف قاشق چایخوری نشاسته ذرت
نصف قاشق چایخوری روغن ویتامین E
زمان آماده سازی: ۲ دقیقه

زمان استفاده: ۱۰ دقیقه

طرزتهیه:
مواد را در یک ظرف شیشه‌ ای یا پلاستیکی هم بزنید تا یک خمیر نرم به دست آید.

خمیر را در زیر بغل به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید.

خمیر را با آب ولرم کاملا بشویید.

این روش را ۲ تا ۳ مرتبه در هفته انجام دهید.

نشاسته ذرت ماده‌ای موثر در آرام کردن پوست‌های ملتهب است. در کنار خاصیت سفیدکنندگی جوش شیرین، از این ماده می‌توان برای خنک کردن پوست نیز بهره برد.

روغن ویتامین E به کار رفته در این ترکیب، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، پوست‌های صدمه دیده را درمان می‌کند.

گزارش: الهه زارعی

راه های سریع و راحت برای سفید کردن زیربغل

درمان خانگی تیرگی زیر بغل ، قوزک پا ، زانو و آرنج چیست ؟

درمان‌ خانگی تیرگی زیربغل با پوست پرتقال

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ