ماسک شگفت انگیز آلوئه ورا برای سلامت و نرمی مو

pegiu
آلوئه ورا تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی پوست و مو دارد .در این مطلب با ماسک های آلوئه ورا که برای مو بسیار فوق العاده است آشنا شوید

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از شناخته شده ترین گیاهان در جهان است که ارزش تغذیه ای و پزشکی دارد  و در تولید  لوازم آرایش از آن استفاده می شود.اما آیا میدانستید که باعث تقویت موهای شما می شود ؟با نحوه تهیه ۵ ماسک مو فوق العاده و طبیعی با استفاده از آلوئه ورا در این مطلب الودکتر آشنا شوید.

برای صدها سال، آلوئه ورا طبیعی برای بهبود سلامت، پوست، مو و زیبایی استفاده شده است. دلیل آن این است که محتوای بالای آب در آن، اثرات نامطلوب رادیکال های آزاد را هنگامی که آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی پایه جذب می شود، از بین می برد.در واقع، ترکیبات فعال در دهه های اخیر در صنایع آرایشی بسیار ارزشمند بوده است، زیرا آنها اثربخشی محصولات مورد استفاده در رویه های زیبایی را افزایش می دهند. با این حال، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از آلوئه ورا  در حالت طبیعی خود استفاده کنند، زیرا این موثرترین روش استفاده از آن است.به همین دلیل است که در اینجا ۵ دستور العمل عالی برای تولید ماسک مو از ژل آلوئه ورا را به شما آموزش می دهیم.

ماسک های آلوئه ورا

۱-مراقبت با آلوئه ورا و روغن نارگیل

ترکیبی از توانایی های مرطوب کننده و ترمیم کننده آلوئه ورا با اسید های چرب ضروری روغن نارگیل، درمان زیبایی برای موهای فرسوده و خشک را ارائه می دهد.آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی عمیقا  باعث تغذیه مو، حذف سلول های مرده پوست از سطح و رشد سالم موها می شود.

مواد لازم

۳ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل

آلوئه ورا را با روغن نارگیل به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید و مخلوط مواد را به نوک ساقه ها بمالید.و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید که روی سر شما بماند.سپس بشویید و این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.
۲-ماسک آلوئه ورا و عسل

عسل ،حاوی ترکیبات ضد باکتری و ضد قارچی است که به توقف عفونت مو و پوست سر کمک می کند.همراه با مواد غذایی تغذیه ای  آلوئه ورا، کمک می کند تا از موهای خود محافظت کنید و مانع از ریزش بیش از حد آن ها می شود.در واقع، این یکی از بهترین گزینه ها برای احیای موهای چرب محسوب می شود زیرا تولید طبیعی  را بدون دخالت در فعالیت غدد سباسه تنظیم می کند.

مواد لازم

۳ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا

۳ قاشق غذا خوری عسل

آلوئه ورا را با عسل مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و ماساژ دهید .مطمئن شوید ماسک به تمام سطح موهای شما برسد.۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس بشویید. این ماسک را ۳ بار در هفته استفاده کنید.
۳-ماسک آلوئه ورا و آبلیمو

این درمان مو، ساخته شده با آلوئه ورا و آب لیمو، یکی از بهترین گزینه ها برای مقابله با اختلالات pH در مو است.این دو ماده باعث تقویت فولیکول های مو می شوندو باعث می شوند موها بدون هیچ گونه مشکلی از قارچ و باکتری ها برای مدت طولانی عمر کنند.

مواد لازم

۳ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

۲ قاشق غذا خوری آبلیمو

مواد فوق را با یکدیگر مخلوط کنید.و به تمام قسمت های موهای خود بمالید و پس از ۲۰-۳۰ دقیقه بشویید.این ماسک را در هفته یکبار مصرف کنید.
۴-ماسک آلوئه ورا و تخم مرغ

پروتئین های تخم مرغ در  ترکیب با  آب آلوئه ورا به یک تسکین دهنده  قوی برای افرادی که مشکل ریزش بیش از حدمو دارند ،تبدیل می شوند.جذب از طریق فولیکول های مو به طور عمیق رشته های مو را تغذیه می کند، در عین حال آنها را تقویت می کند و از رشد طبیعی مو حمایت می کنند.در عین حال باعث نرمی و شفافیت موها می شود و از چرب شدن بیش از حد موها جلوگیری می کند.

مواد لازم

۴ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

۱ عدد تخم مرغ

ابتدا یک عدد تخم مرغ را درون کاسه ای مخلوط کنید و آلوئه ورا را به آن اضافه کنید.و به خوبی با هم مخلوط کنید و به تمام موهای خود بمالید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید.این ماسک را در هفته ۳ بار استفاده کنید.
۵-ماسک آلوئه ورا و خاک رس

اگر شما خاک رس و گیاه آلوئه ورا و مقداری روغن زیتون را در آن قرار دهید، می توانید یک ماسک مو  که  باعث از  بین رفتن سلول های مرده پوست که در موهای شما انباشته می شود، آماده کنید. همچنین باعث  کنترل رشد مو در هنگام ریزشمی شود و به افزایش اکسیژن در فولیکول های مو کمک می کند.همچنین برای کنترل چرب شدن مو بسیار مفید است.

مواد لازم

۶ قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا

۱ قاشق غذاخوری خاک رس

۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون

تمام مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید تا ماده ای صاف و یکدست به وجود آید.به موهای خود بمالید وپس از ۳۰ دقیقه آن را بشویید .این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید.همانطور که می بینید، آلوئه ورا یک محصول عالی برای مراقبت از مو است.این دستورالعمل های عالی را امتحان کنید و آنها را بخشی از روال زیبایی خود قرار دهید.

بهترین درمان خانگی برای ریزش مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ