لکه های قرمز پوست، نشانه این بیماری های خطرناک است!

faateme1366
لکه های پوست معمولا به رنگ های قهوه ای تیره یا روشن هستند، اما لکه های قرمز پوست معمولا نادرتر هستند. اگر لکه های قرمز روی پوستتان دارید حتما این مطلب را بخوانید.

 

لکه های قرمز، شایع ترین مشکل پوستی

به گزارش سایت الودکتر، لکه‌های قرمز در زمره‌ی رایج‌ترین انواع ناراحتی‌های پوستی است. تقریباً یکی از علائم اولیه‌ی تمام بیماری‌های پوستی، وجود لکه‌های قرمز است. لکه‌های قرمز می‌توانند در هر نقطه‌ای از بدن ظاهر شوند. گاهی اوقات، ناحیه‌‌ای از بدن که تحت تأثیر این لکه‌ها واقع شده، به تشخیص علت دقیق ظاهر شدن این نقاط قرمز بر روی پوست فرد کمک می‌کند. اگر چه، نقاط قرمز پوستی به احتمال زیاد بی‌ضررند، اما ضرورت دارد آنها را با دقت تحت نظر بگیرید. دانه‌ یا جوشهای پوستی بظاهر بی ضرر ممکن است نشانه‌ای از برخی بیماری‌های کشنده باشند. در بعضی از موارد، ممکن است نشان از شروع یک بیماری باشند.

 

لکه های قرمز پوست نشانه کدام بیماری های خطرناک است؟

  • دانه های مادرزادی: دانه های مادرزادی دانه های رنگی هستند که از زمان تولد بر روی پوست وجود دارند. گاهی این دانه ها به رنگ قرمز می باشند. در این صورت به این دانه ها، دانه های مادرزادی عروقی می گویند که به دلیل ناهنجاری در رگ های خونی پوست ایجاد شده اند.
  • آکنه: آکنه مشکلی رایج بر روی پوست است که از خفیف تا شدید دسته بندی می شود. در این شرایط پوست قرمز یا متورم می شود.
  • آنژیوم: آنژیوم ها رشد پوست می باشد که در هر قسمتی از بدن اتفاق می افتد. این آنژیوم ها توسط رگ های خونی که تجمع کرده اند ایجاد می شوند و به رنگ قرمز می باشند
  • کراتوز پیلاریس: این بیماری بی ضرر است و به خاطر مصرف بیش از حد پروتئین کراتین ایجاد می شود. این مشکل باعث تشکیل نقاطی کوچک در اطراف فولیکول های مو در ران، باسن و بازوها می شود.
  • جوش ها: جوش عفونت پوستی فولیکول مو یا غدد چربی است. این جوش ها به رنگ قرمز هستند و پر از چرک می باشند. هنگامی که جوش سر باز می کند چرک ها به همراه مایع خارج می شوند.
  • واکنش آلرژیک: یکی از دلایل اصلی نقاط روی پوست جوش هایی است که در اثر واکنش آلرژیک ایجاد می شوند. این واکنش ممکن است به غذا، گرده ها یا مواد آلرژی زای موجود در هوا، شامپوها و پودرهای لباسشویی باشد. پزشک آزمایشاتی برای تعیین ماده آلرژی زا انجام می دهد.
  • جوش گرما: جوش گرما به خاطر عرق گیر کرده در خلل و فرج پوست ایجاد می شود که به رنگ قرمز می باشد و ممکن است خارش داشته باشد یا نداشته باشد. این جوش ها معمولا در هوای مرطوب و گرم اتفاق می افتد و با سرد شدن هوا از بین می رود.
  • پیتریازیس روزا: پیتریازیس روزا نوعی جوش است که به خاطر ویروس ایجاد می شود. این ویروس به مدت شش تا دوازده هفته دوام می آورد. این جوش به صورت جوش بزرگ است که در اطراف آن جوش های کوچک قرار دارند. این جوش ها به رنگ قرمز یا صورتی هستند و بافتی پوسته پوسته دارد.
  • عرق گز: عرق گز نوعی جوش است که در چین خوردگی های پوست تشکیل می شود. این جوش ها معمولا زیر بغل، زیر سینه یا در نزدیکی اندام تناسلی ایجاد می شود. این جوش ها در افرادی که وزن بالایی دارند به خاطر بالا رفتن دما، رطوبت و مشکلات پوستی ایجاد می شوند.
  • دراماتوفیبروما: دراماتوفیبروما مشکلی است که در قسمت پایین پای خانم ها دیده می شود. اما در قسمت های مختلف بدن آقایان دیده می شود. این دانه ها قرمز یا قهوه ای هستند و سرطانی نیستند. این دانه ها بیش از یکی می باشند.
  • درماتیت تماسی تحریکی: درماتیت تماسی تحریکی نوعی جوش است که توسط مواد خارشی ایجاد می شود. این جوش در حالتی ایجاد می شود که به طور مرتب در معرض مواد نامناسب باشید مانند صابون، مواد شوینده یا اسیدها.
  • پتشی یا نقاط خونی: پتشی یا نقاط خونی گرد هستند و در اثر از هم پاشیدن مویرگ ها زیر پوست ایجاد می شوند. این نقاط صاف و مسطح هستند و شبیه جوش می باشند. این دانه ها به خاطر زخم شدن یا آفتاب سوختگی ایجاد می شوند.
  • کهیر: کهیر نوعی جوش قرمز است که ناگهان بر روی پوست تشکیل می شود و به خاطر حساسیت است. کهیر معمولا چند ساعت تا چند روز طول می کشد تا از بین برود.
  • روزاسه: روزاسه نوعی بیماری پوستی است که نقاطی قرمز بر روی پوست تشکیل می شوند. این نقاط بر روی صورت دیده می شود و معمولا رگ های خونی کوچک بر روی سطح پوست دیده می شوند.
  • گزش حشره: گزش حشره معمولا به صورت نقاطی گرد دیده می شود که متورم می شود و ممکن است خارش نداشته باشد. پشه ها دلیل اصلی این گزش هستند.

 

6خاصیت شگفت انگیز وازلین برای پوست و مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ