این دمنوش از آلزایمر جلوگیری می‌کند

mahdie.mohtashami
آلزایمر یکی از بیماری هایی است که امروزه دامن گیر همه شده است برای درمان آلزایمر دمنوش گل سرخ به شما کمک می‌کند.

دمنوش جلوگیری از آلزایمر 

 گل‌ سرخ یا گل‌ محمدی که به‌عنوان دم‌نوش یا برای تهیه‌ مربا استفاده می‌شود با نام “گل سرخ مربا” و محصول آذربایجان است اما از گل سرخ کاشان گلاب به‌دست می‌آید و به‌سبب تلخی زیادی که دارد مناسب دم‌نوش و مربا نیست.

 روش تهیه دم‌نوش گل سرخ

 برای تهیه دم‌نوش گل‌سرخ از یک قاشق غذاخوری برگ‌های خشک این گل به‌همراه یک قاشق چای‌خوری چای سبز استفاده کنید.

خواص دم‌نوش گل سرخ

ــ اگر مبتلا به دیابت هستید گه‌گاه نوشیدن این دم‌نوش انتخاب خوبی است.

ــ موجب تقویت دندان و لثه، تقویت قوا و روح، تقویت مغز, تقویت قلب می‌شود.

ــ این دم‌نوش آرام‌بخش و مقوی حافظه و در پیشگیری از آلزایمر نیز مؤثر است.

ــ مقوی ریه، مقوی کلیه و مفید در پیش‌گیری از بروز عفونت‌های ادراری است.

ــ برطرف‌کننده‌ بوی بد دهان است, در کنترل و تسکین دردهای زمان قاعدگی و گرگرفتگی زمان یائسگی توصیه می‌شود.

ــ غرغره‌ جوشانده گل‌محمدی مقوی لثه‌ بی‌نظیری است که موجب تقویت لثه و کاهش خون‌ریزی در لثه‌های بیمار می‌شود.

چای گل سرخ

چای یا دمنوش گل سرخ یک نوشیدنی معطر و فوق العاده با خواص مثال زدنی و پرخاصیت برای آن هایی است که علاقه مند به نوشیدنی های گرم هستند. گل سرخ یا همان گل محمدی نوعی گل رز است که در ایران به صورت گسترده کشت و استفاده می شود. از این گل معطر و پرخاصیت در تهیه گلاب، مربا، عطر، به صورت پودر داخل ادویه ها، در ترکیب شیرینیجات و غیره استفاده می شود. گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید. پس بفرمایید یک فنجان سلامت و آرامش.

چای گل سرخ برای سم زدایی از بدن

مصرف منظم چای گل سرخ در گام اول به سم زدایی و پاکسازی بدن کمک می کند. چون روی کبد و صفرا تأثیر داشته و باعث تمیزی آن ها می شود. این نوشیدنی معطر ادرارآور است و به کنترل حالت احتباس آب در بدن کمک می کند. البته باید گفت که با یک گل بهار نمی شود. یعنی با نوشیدن یک فنجان چای گل سرخ نمی توانید از این خواص بی نظیر بهره مند شوید. باید این نوشیدنی را به صورت منظم و یک دوره درمانی میل کنید.

گل سرخ سرشار از ویتامین C

گل محمدی طبیعت گرم دارد و برای تسکین اعصاب فوق العاده است. شما می توانید از این گلبرگ های خوش رنگ و معطر چای تهیه کرده و یک نوشیدنی صد درصد شرقی و آرامبخش تهیه کنید

گل سرخ یا همان گل محمدی خواص زیادی برای سلامتی دارد. این گل خوش رنگ سرشار از ویتامین C می باشد. بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، گلبرگ ها و ساقه این گل (به ویژه به صورت خام) منبع غنی ویتامین C محسوب می شود. باید بدانید که در روند خشک شدن گل، 25 تا 60 درصد ویتامین C موجود در آن از بین می رود. بنابراین توصیه می شود در تهیه چای تا حد امکان از گل سرخ تازه استفاده کنید. یادتان باشد که ویتامین C برای دستگاه ایمنی، حفظ سلامت پوست و استخوان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویتامین در جذب هر چه بیشتر آهن نقش موثری دارد.

گل سرخ منبع آنتی اکسیدان و ضد سرطان است

چای تهیه شده از گل سرخ فواید دیگری نیز دارد. این گل سرشار از آنتی اکسیدان ها و به ویژه پولیفنول های موسوم به کاتچین است. آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کرده و به این ترتیب از بروز سرطان ها پیشگیری می کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی نه تنها از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند بلکه بدون آسیب رساندن به سلول های سالم اطراف، باعث نابودی سلول های سرطانی می شود. در واقع این گل باعث بهبود سلامت درون و بیرون بدن و حفظ جوانی آن می شود.


7خاصیت بی نظیر چای گل سرخ +روش تهیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ