ساده ترین راه پاکسازی صورت در خانه

faateme1366
صورت همیشه نشان دهنده سن شماست. پس بهتر است به طور مرتب به آن رسیدگی کنید تا از شفافیت و شادابی خاصی برخوردار باشد و این کار باعث می شود تا جوان تر به نظر برسید. در این مطلب با ما همراه باشید تا روش های پاکسازی پوست را به شما آموزش دهیم.

خداحافظی با جوش های سرسیاه 

برای پاکسازی پوست بخور دهید. اگر جوش های سرسیاه در صورت وجود داشته باشد ، می توان به بخور آب گرم ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری گل بابونه اضافه نمود ، پس اتمام بخور دادن به مدت 20 دقیقه، عملیات خارج سازی جوش های سرسیاه را شروع کنید! و پس از آن گل های بابونه را از آب خارج کرده و به مدت ۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و در نهایت با آب سرد شست و شو دهید .

خارج سازی جوش های سرسیاه

برای تکمیل پاکسازی صورت پس از بخور، بعضی از دانه های سر سیاه بزرگ را می توانید جلوی آینه با فشار دادن بین دو انگشت خارج کنید و حتما تا ریشه ای که به رنگ سفید است ادامه داده تا کاملا تخلیه شود و سپس با پنبه ی آغشته به الکل سفید آن را ضد عفونی کنید ،اما دانه های بسیار ریز تر و کوچکتر را با وسیله ای که مخصو ص پلینگ است ودر فروشگا ههای لوازم آرایشی یافت می شود، خارج سازید . می توانید پس از ضد عفونی کردن آن با الکل سفید با کشیدن این حلقه بر روی پوست از پایین به بالا چه ناحیه ی بینی و چه بقیه ی قسمتهای دیگر صورت ،تمام جوشها ی ریز سر سیاه را که توسط بخور برای بیرون آمدن آماده شده اند را خارج سازید . پس از هر بار استفاده حتما با یک پنبه ی آغشته به الکل سفید آن را ضد غفونی کرده و دوباره کار را ادامه دهید.

پاکسازی پوست به کمک کرم

برای پاکسازی پوست می توان از کِرِم اسید میوه (بین 5 تا 10 درصد) که خودش یک لایه‌بردار است و کار تمیز کردن پوست را انجام می‌دهد، استفاده کرد. از این کرم ها هفته‌ای 2 یا 3 بار می توان استفاده کرد. این کِرِم‌ها پوست را کاملا تمیز می‌کنند و یک پوست مطلوب را به وجود می‌آورند.

ساده ترین راه پاکسازی صورت

بعد از بیرون آمدن از حمام، کافی است پوست رطوبت لازم را پیدا ‌کند تا با یک فشار مختصر در دو طرف جوش‌های سر سیاه و سرسفید، آنها را تخلیه کرد. برای جوش های ریزتر نیز از همان وسیله ای که مخصو ص پلینگ است این کار را به راحتی انجام دهید. یا حتی به جای خرید این وسیله می توانید از یک سنجاق سر مشکی که در تمام خانه ها یافت می شود کمک گرفت.

یار قدیمی پوست صورت

از مدتها قبل از شیر پاک کن ها جهت پاک کردن آرایش استفاده می شد. وقتی از شیرپاک‌کن استفاده می‌کنیم نیازی به استفاده از صابون نیست. کافی است روزی دو تا سه بار یا حداقل شب قبل از خواب صورت را با شیرپاک‌کن کامل پاک کنند که معمولاً به کمک پنبه یا گاز استریل این کار انجام می‌شود و بعدازآن صورت را با آب می‌شویند. استفاده مرتب از شیرپاک‌کن باعث شفافیت و طراوت پوست شده و تا حدودی از ایجاد جوش و عفونت‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کند. باید شیرپاک‌کن را به‌صورت دورانی روی صورت ماساژ داد و بعد با آب شست.

لایه برداری شیرین!

از ترکیب شکر و عسل ، با نسبت های مساوی ، برای لایه برداری طبیعی در منزل استفاده نمایید. برای پنج دقیقه مواد را روی پوست بسایید و بعد حدود دو تا سه دقیقه آن را رها کرده و سپس پوست خود را شست و شو دهید.

لایه برداری و آبرسانی برای پوست خشک ها!

یک عدد خیار با پوست را ریز رنده کنید یک قاشق مربا خوری گلاب به آن اضافه کنید و بر روی پوست خود بمالید و 10 دقیقه اجازه دهید بر روی پوست صورت بماند، سپس با آب سرد بشویید. این کار باعث جوانی، شادابی و شفافیت پوست می شود.

از طب سنتی کمک بگیرید

مصرف ریشه ارقیطون برای تعریق پوست و پاکسازی آن بسیار نافع است. برای این منظور، نیم لیتر آب را بجوشانید و 10 گرم ریشه گیاه ارقیطون (بابا آدم) را به آن بیافزایید. وقتی غلظت مواد به یک سوم رسید، آن را صاف کنید و در ظرفی بریزید. روزانه یک فنجان از این جوشانده را بصورت ولرم میل کنید.

ماسک آرامبخش صورتتان را با این مواد بسازید

پودر نعناع (یک قاشق چایخوری) و ۱ قاشق غذاخوری خاک رنگ‌بر (نوعی خاک رس) و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را داخل یک کاسه بریزید.

مواد را به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا به درستی خیس بخورند.

سپس خوب مواد را هم بزنید تا یک خمیر صاف و یکدست به‌دست بیابد.

ماسک خانگی آماده شده را روی صورت و گردن‌تان پخش کنید.

مدتی صبر کنید تا ماسک به طور طبیعی خشک شود، و در نهایت آن را با آب گرم شستشو دهید.

– بهتر است از این ماسک صورت فقط یک بار در هفته استفاده کنید تا پوست‌تان پاکسازی شود.

6خاصیت شگفت انگیز وازلین برای پوست و مو

لکه های قرمز پوست، نشانه این بیماری های خطرناک است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ